חיפוש
 
לדף הבית >>     טבע >>

טבע עירוני

 

האביב בפתח. גילויים מפתיעים. בלי ג’יפים ובלי לוגיסטיקה מורכבת. הטבע נמצא כאן, אצלנו, כמעט מול כל חלון ובשולי הכבישים הראשיים והישובים השכנים

 

מזג האויר החרפי מבושש מלהגיע. השבוע נכנסנו לחודש שבט ולעירונים שכמונו יש שתי דרכים בדוקות לדעת שט"ו בשבט קרב: בחנויות ובמרכולים החלו לצוץ שולחנות תצוגה עם סלסילות וחבילות של פירות יבשים ולהורים שבינינו, הילדים מביאים את דף ההוראות מבית הספר לקראת החג הקרב.

דרך אחרת לגלות את האביב שבפתח אפשר אם רק יוצאים מעט לשטחים הפתוחים שצמודים לעיר. כאלה יש הרבה. מה שצריך זה סבלנות ולהביט על הסובב אותנו תוך חיפוש מתמיד.

אין צורך להתרחק הרבה. איזור "עמק החמניות" עדיין מוצף מים. מה שמבטיח לנו הרבה ציפרים. השמש מוציאה החוצה את הקרפדות והחרקים. מבט לשמים יגלה לנו את הציידים המעופפים אורבים להם. באזור מודיעין רבתי יש שתי משפחות מוכרות של בזים שהטריטוריה שלהם היא כאן. קל למצוא אותם. השמועה בקרב הצפרים המקומיים היא שמשהו קורה לבזים. הם הולכים ומתמעטים.

ואם תגיעו מעט לשוליים, לאיזור יערות בן-שמן, או שולי נחל מודיעין-כפר רות-שילת-לפיד, במקום רועים עדרי פרות וכבשים. עונת ההמלטה כבר החלה. כי הקרקע מרופדת בעשביה טריה. מאכל צאווה לעגלים ולטלאים שזה עתה נולדו.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים