חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

איציק הליצן: חופשת הפסח יוצאת לדרך

 

שלום ילדים חופשת הפסח כבר יצאה לדרך, איזה כיף. בכל הבתים שמקפידים כל בית שהוא כשר לפסח , כמו במלחמה כולם עצבניים במיוחד אימא שמשגעת את כולם, שצריך לנקות ולסדר, ובאמת זאת הזדמנות להיפרד מדברים שלא בשימוש

 

שלום ילדים חופשת הפסח כבר יצאה לדרך, איזה כיף. בכל הבתים שמקפידים כל בית שהוא כשר לפסח , כמו במלחמה כולם עצבניים במיוחד אימא שמשגעת את כולם, שצריך לנקות ולסדר, ובאמת זאת הזדמנות להיפרד מדברים שלא בשימוש, כמו ספרים ,צעצועים, בגדים שאנחנו לא לובשים, ובכלל מה שלא בשימוש , וסתם תופס מקום בארון או בכל מקום אחר בבית.

וכך תוכלו להתחדש בדברים חדשים ויהיה להם מקום בחדר שלכם. שבוע הבא ביום שישי בערב ,נשב בליל הסדר וכל הבלאגן יהיה מאחורינו. כפי שסיפרתי בעבר את המדור אני כותב במוצאי שבת כדי שהוא יהיה אצל העורך עד יום ראשון בבוקר, ובזמן הזה כתוב באתרי החדשות על ילדה בת 4 מרעננה שנהרגה מתאונה בבית כשטלוויזיה נפלה עליה ופצעה אותה קשה ,ואחר כך מתה מהפציעה. אני יושב עם דמעות בעיניים, ואני מאוד עצבני כי תאונות כאלה יכולים למנוע... 

חופשת הפסח רק מתחילה ואני בטוח שאפגוש ילדים בבית החולים שבו אני מתנדב בית החולים לילדים שניידר בפתח תקווה , שיגיעו עם כל מני פציעות מנפילות ,ותאונות בבית, בחצר, מחוץ לבית. אני מבקש מכל הילדים וההורים להיכנס לאתר האינטרנט של ארגון בטרם לבטיחות ילדים. ותראו שם ביחד את הסטטיסטיקות שיש בתאונות אצל ילדים. תזדעזעו ואולי תמנעו את התאונה הבאה. כולנו רוצים להגיע לחג בריאים ושמחים. בכל הקניונים בארץ ובמקומות הבילוי מוכנים לקבל את פניכם עם שפע של הצגות ומופעים, בשבת האחרונה התארחו אצלי בתוכנית הרדיו שלי לילדים ברדיו ללא הפסקה.

צוות המחזמר "ספר הג’ונגל" של תיאטרון בים בם בום. שאני רוצה להמליץ לכם בחום על הצגה חינוכית צבעונית שמחה ומאוד מושקעת. המשחק האיפור וצוות השחקנים הנפלא ייקחו אתכם לחוויה מרתקת שמחה ומושקעת. תחפשו אותם בפייסבוק תראו תמונות ותאריכים ומקומות שבו הם מופיעים. בואו נעבור את החג בשלום וניהנה ממנו ,זה אחד החגים היפים והמיוחדים שיש במסורת היהודית. תשמרו על עצמכם ונגיע לחג כולנו בריאים שמחים ומאושרים.

פינת המכתבים: 

שאלה : לאיציק הליצן שלום קוראים לי נועם ואני בן 10 . בחופשת הפסח יש לנו טיול מתנועת הצופים שבא אני חניך כבר כמה חודשים ומאוד ניהנה מהפעילות, הבעיה שלי שאני מאוד רוצה לצאת לטיול אבל פוחד מילד שכל הזמן מציק לי וצוחק עלי. אני לא יודע מה לעשות ההורים שלי מאוד רוצים שאצא לטיול ואני פוחד מהילד הזה. אימא שלי הציעה שנשאל אותך מה לעשות כי אנחנו כל שבוע קוראים את מה שאתה כותב לילדים. אני אשמח שתענה לי דחוף.

תשובה : לנועם החמוד אתחיל בזה שאתה כן צריך לצאת לטיול. ואמשיך בזה שאסור לאף אחד למנוע ממך את חופש שלך. ואם יש דבר כזה צריכים לטפל בו מיד. ויש דרכים מקובלות לטיפול, בילדים מהסוג הזה שעושים חיים קשים לילדים אחרים שקצת יותר חלשים מהם. אני לא חושב שאתה חלש ואתה לא צריך לפחד ממנו. אני מציע שביחד עם אחד ההורים שלך תפנו לרכז השבט או למדריך האחראי ותשתפו אותם בחשש שלך. אני בטוח שהם ימצאו את הדרך הנכונה לפעול כדי שאתה תצא לטיול ותיהנה. אל תיתן לאף אחד בעולם להפריע לך בחיים. חג

שמח וטיול מהנה.

פינת המעשה הטוב:

השבוע אספר לכם על משפחת סגל מגבעתיים שעברו לבית חדש. ותרמו בעזרתי הרבה מאוד מהריהוט הישן בבית שהוא במצב מצוין למשפחה עם 5 ילדים, מאזור המרכז שאני מכיר ומלווה באופן אישי. בעזרת משפחת סגל שראו את התנאים הקשים שבהם חיים ילדי המשפחה .בנוסף הם קנו שתי מיטות חדשות

לילדים. עם ציוד נלווה של כריות שמיכות ומצעים כדי שהילדים האלה יוכלו לישון בלילה כמו כל אחד מאתנו על מיטה אחת ולא שני ילדים במיטה ..  מאוד ריגש אותי היוזמה שלהם להשלים את מה שחסר וחדש.. אני בטוח שלכבוד החג עשינו עוד מעשה טוב לילדים ולמשפחה שזקוקה לכך.

ההמלצה השבועית: השבוע אמליץ לכם על ספר ילדים חדש: הספה הקסומה אחד מנפלאותיו של כוח הדמיון הוא היכולת לקחת אותנו לכל מקום שנרצה. ספר הילדים שכתבה ואיירה מאיה עוזיאל בהוצאת הספרים "אוריון", מספר על עולם קסום אליו בורחת הילדה ליה כשעצוב לה. עולם מופלא שבו כל הצעצועים הופכים אנושיים ומלווים את הגיבורה בהרפתקאותיה. הספה הקסומה הוא ספר על חברות, חמלה ועל כוחו המבורך של הדמיון לחוות חוויות ולהירגע. המחברת מתארת את הדברים הקטנים שמתרחשים בבית – הסיטואציות האינטימיות השונות בין בני הבית ובמיוחד בין הילדים שעלולות להפוך לריב. היא מתארת איך ליה מתמודדת עם סיטואציות אלה בעזרת חשיבה יצירתית. המחברת מזמינה את הקוראים להיכנס לעולם הקסום - בלי ללכת בו לאיבוד. היא מנסה להעביר מסרים של חברות ואהבה אמיתית בין אחיות  ומסר של חום, ביטחון ותמיכה שמקנה המשפחה אליה תמיד אפשר לחזור מכול מצב. הספר מחדד את תחושת השייכות לבית ולמשפחה. הוא נותן לילד את הביטחון שיהיה בסדר ושיש לאן לחזור גם כשעוברים הרפתקאות שונות.

הבדיחה השבועית:

אבא קנגורו שואל את אמא קנגורו: "איפה קנגורו בן?".

האימא מסתכלת בכיס ואומרת: "אוי לא, כייסו אותי!".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים