חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

דברים מהלב: או טו טו השנה נגמרת

 

דברים מהלב : שלום ילדים. בעוד מס’ ימים שנת הלימודים מסתיימת, ואתם תצאו לחופש הגדול. זה גם הזמן שבו ההורים שלכם, חושבים לאיזו קייטנה לרשום אתכם בקיץ

 

וכאן אני פונה אליכם יש הרבה מאוד קייטנות, בעיקר פרטיות ,שמציעות לכם שפע של אטרקציות ומנסים למשוך אתכם בעזרת כל מיני גימיקים, והבטחות כדי שאתם הילדים תשכנעו את ההורים שלכם, שירשמו אתכם דווקא לקייטנה הזו . אבל לא תמיד מה שניראה יפה וקורץ על הנייר באמת יפה וכיף במציאות. ואת זה אני כותב לכם מניסיוני הרב בעבודה עם קייטנות, מאוד חשוב, וזה לכם ההורים לבדוק לפני שאתם רושמים את הילד שלכם לקייטנה, שאכן יש להם את כל האישורים, והרישיון לעריכת קייטנה על ידי משרד החינוך והרשות המקומית , שיש את כל הביטוחים לילדים שלכם שחלילה לא תזדקקו .

לצערי הרב יש הרבה מאוד שמארגנים קייטנות פרטיות ולא עובדים לפי הנוהל המקובל, כדי להרוויח יותר כסף על חשבון הבריאות, ההיגיינה, ושלום ילדכם . אולי מה שכתבתי נשמע מפחיד וזה כדי שהילדים שלנו, יחזרו הביתה בריאים ושלמים, והכי חשוב שייהנו מהקייטנה, ויחזרו מלאי חוויות הביתה מהקייטנה. עד החופש הגדול יש לנו עוד כחודש לכן אנו חייבם להמשיך לשמור עד היום האחרון ללימודים על כללי הבטיחות בדרך לגן או בית הספר וחזרה הביתה וכך נחזור הביתה בשלום.

גם אנחנו אמני הילדים מתכוננים לקיץ , ומחכים לפגוש אתכם , אם בקניונים או בקייטנות או בבריכות השחייה, בשבוע הבא נחגוג יום הולדת למדור שלנו. אם אתם רוצים לברך תשלחו אלי את הברכות שלכם לפקס :5352806 03 אז שבוע מקסים לכולם   איציק הליצן.

ההמלצה השבועית :

 השבוע אמליץ לכם על הספר הצב והקוף סיפורי כלילה ודמנה הם מהקלסיקה של הסיפורת הערבית והפרסית. בהוצאת "אופיר ביכורים"  הספר נכתב על ידי פילוסוף הודי בשם בידבה במטרה להנחות נסיכים ושליטים בענייני שלטון וללמד אותם איך לנהל בצורה נבונה את המדינה ואת אורח חיי האדם .הספר נכתב כמשלים בהם הדמויות הן חיות. מטרתם של הסיפורים לתת עצה מוסרית, חברתית ופוליטית.

הסיפורים מראים את ניצחון הצדק והמוסר ומביאים לקורא ערכים רבים כדרך חיים. "וְהַקּוֹף סִפֵּר לַצָּב אֵיךְ פַּעַם בִּקְפִיצָה נוֹעֶזֶת  הוּא נִמְלַט מִנָּמֵר רָעֵב וּמִשִּׁנּוֹ הַמֻּשְׁחֶזֶת, וְאֵיךְ פַּעַם, בְּעוֹדוֹ מְנַתֵּר, לְפֶתַע הוּא חָשׁ שֶׁבִּמְקוֹם בְּעָנָף הוּא נֶאֱחַז בִּזְנָבוֹ שֶׁל נָחָשׁ. וְאֵיךְ פַּעַם הָיָה מַנְהִיג הַלַּהֲקָה, וְכָל קוֹפָה חָלְמָה לִהְיוֹת לְצִדּוֹ הַמַּלְכָּה, אֵיךְ יָדְעָה כָּל חַיָּה, מֵחָגָב עַד גִּ’ירָפָה, שֶׁהוּא הַקּוֹף הַשַּׁלִּיט, כְּלוֹמַר זָכָר מִסּוּג אַלְפָא, עַד שֶׁהִזְדַּקֵּן הַקּוֹף וְנֶחְלַשׁ, וְקוֹף צָעִיר עָלָיו גָּבַר, וּמֵאָז הוּא לְבַד עַל הָעֵץ – כְּפִי שֶׁסִּפַּרְנוּ כְּבָר."

פינת המכתבים :

( המכתב הזה כבר היה בעבר במדור ואני מחזיר אותו השבוע שוב בגלל פנייה שקיבלתי מאחת הקוראות המבוגרת של המדור על הידע שלי בלענות לכם את התשובות)

שאלה :לאיציק הליצן שלום קוראים לי מיתר ואני גרה בתל אביב ואני שמחה שיש לנו את האפשרות לשאול אותך שאלות כי אני מאוד אוהבת את התשובות שלך ואני חושבת שהן הכי אמיתיות ותדע שהרבה חברים שלי קוראים את מה שאתה כותב . מעניין אותי לדעת מהיכן יש לך את הידע הרב והאם למדת פסיכולוגיה ומאיפה אתה מביא את הרעיונות.תענה לי מהר כי אני ילדה סקרנית מאוד תודה לך מיתר ברזניצקי.

תשובה :למיתר החמודה תודה על המכתב המרגש שלך ואני מאוד שמח שאת וחברייך קוראים את המדור ולומדים ממנו לגבי השאלה שלך לא למדתי פסיכולוגיה, ואין לי שום תואר אקדמי בנושא, אבל יש לי ניסיון חיים רב בהתמודדות עם כל מיני מצבים בחיים כאומן, כאדם , כאבא לשלושה ילדים, כליצן רפואי 23 שנים בבית חולים שניידר שמטפל בילדים במצבים הכי קשים שלהם ואפילו מציל חיים ,והתשובות שאני נותן לכם הם "מהחיים" וכשאני לא יודע אני מפנה אתכם לקבל עזרה ממי שמוסמך לכך . היו לי מכתבים של ילדים שלא פרסמתי במדור והבעיה הופנתה  למי שאמור לטפל באותן בעיות ולא אחת הצלנו חיים .מקווה שהתשובה מספקת את סקרנותך שלך איציק הליצן

פינת המעשה הטוב :

השבוע אספר לכם על קבוצת חברים שבקשו להישאר בעילום שם .

אותם תלמידים מכיתה ו’ נידבו את ההורים שלהם . ובייחד ארגנו מדורת ל"ג בעומר . לחברי "מועדון אנוש" בישוב שלהם. שאבא של אחד החברים חבר במועדון הזה . מועדון אנוש זה מועדון לאנשים תשושי  נפש,  שחיים אתנו בקהילה. הרגישות והאכפתיות הקבוצתית של חברים ,שיודעים ורואים, ומלווים חבר במצוקה ,ראוי להערכה ענקית .אני מאוד התרגשתי לקרוא את הפקס כשקיבלתי אותו. כל הכבוד לכם חברים יקרים אני וכל קוראי המדור שלי מחבקים אתכם תמשיכו כך.

הבדיחה השבועית :

 שאלה: איך פרה מגיבה על אוכל טעים?

תשובה: מוווווושלם.....

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים