חיפוש
 
לדף הבית >>     בריאות >>

הלבנת שיניים - למה צריך

 

יש לכם כתמים בשיניים? זה הזמן לחשוב על טיפול הלבנת שיניים שימחק את כל הכתמים, ינקה אותם ויהפוך את החיוך שלכם למבריק ונוצץ.

 

בעשור וחצי האחרונים, אנחנו יכולים לראות שיפור ניכר בטיפולי הלבנת שיניים, שיפור הן בתוצאות והן במשך הזמן של הטיפול. השיפור הביא לידי כך שישראלים רבים, גברים ונשים, בוחרים לעבור טיפול זה ובכך לנקות את השיניים שלהם מכתמים ולכלוכים שונים.

במשך השנים, כפי שאנחנו יודעים, השיניים שלנו סופגות כתמים שונים אשר אינם בהכרח יורדים, אפילו אם אנחנו מקפידים על צחצוח שיניים שלושה פעמים ביום. כתמים אלו נוצרים כתוצאה מצריכת קפאין, צריכה של מזון ושתייה אשר יש בהם צבעי מאכל (לדוגמא שתייה של משקאות מוגזים או ממתקים), צריכת סיגריות וכן מסיבות נוספות. כתמים אלו אומנם לא פוגעים בבריאות של השן בהכרח, אך כן גורמים נזק למראה האסתטי שלהן. מאחר ומשחת שיניים רגילה לא יכולה להסיר את הלכלוך, אז אין ברירה אלא להשתמש בגורם יותר משמעותי שיפעל בנושא, כאן אנחנו מדברים על טיפול הלבנת שיניים.

אילו טיפולי הלבנת שיניים קיימים בשוק ומה מהם מומלץ לביצוע

אנחנו יכולים ליהנות ממספר סוגים של טיפול הלבנת שיניים. הטיפול הפשוט, הוא זה שמתבצע בבית באמצעות חומרים אשר ניתן לרכוש בבית מרקחת. טיפול זה אומנם זול יותר ונעשה בתנאים שמתאימים לנו, אך לוקח הרבה יותר זמן לראות את התוצאות שלו, והוא לא מחזיק מעמד לאורך זמן ולכן צריך לחזור על הטיפול שוב ושוב.

אחת הדוגמאות לטיפול שכזה הוא טיפול באמצעות סד לילה. מדובר על סד שנבנה על ידי רופא שיניים, ולתוכו מכניסים חומר הלבנה. יש להשתמש בסד במשך מספר ימים, שאחריהם מקבלים שיניים לבנות. כאמור יש לחזור ולהשתמש סד מעת לעת בשביל להלבין שוב ושוב את השיניים, ויש לקחת בחשבון שמדובר על אלמנט שיכול להשפיע על איכות השינה.

דוגמא טובה יותר לטיפול הלבנת שיניים, היא הלבנה באמצעות לייזר. מדובר על הלבנה באמצעות חומר אשר מורחים על השיניים והלייזר מאפשר לו להלבין. מדובר על גלים אשר פועלים באפקט קבוע ומאפשרים חדירה של החומר אל תוך השן כך שהוא ילבין אותה. זהו טיפול אידיאלי מאחר והוא מהיר ופשוט, לא גורם נזקים לשן, הוא לא דורש חזרות, אלא לוקח שעה-שעתיים, ואפשר ליהנות משיניים לבנות ומבריקות. חשוב להבהיר, סביר להניח שגם כאן כעבור זמן, במיוחד אם צורכים הרבה קפה, סיגריות ומזון עם צבעי מאכל, יהיה צורך לחזור על הטיפול, אך הוא מחזיק מעמד הרבה יותר זמן מאשר טיפול ביתי, הוא יותר איכותי ומאפשר לשיניים להבריק בצורה יפה ומרשימה.

מלבד העובדה שמדובר בטיפול איכותי הרי שבמקרים רבים, לפני שהרופא יבצע את הטיפול, הוא ישלח את המטופל אל השיננית על מנת לעבור טיפול ניקוי שיניים ורק אז יתחיל בטיפול הלבנה.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים