חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

לוקחים פסק זמן בימי הסליחות / איציק הליצן

 

דברים מהלב: שלום ילדים השבוע החל חודש אלול חודש הרחמים והסליחות. בבתי הכנסת התחילו להגיד את תפילת ”הסליחות” המיוחדת. למעשה זה קורה בדיוק בתחילת שנת הלימודים שהחלה בשבוע שעבר. וכנראה שזה לא מקרי

 

דברים מהלב: שלום ילדים השבוע החל חודש אלול חודש הרחמים והסליחות. בבתי הכנסת התחילו להגיד את תפילת "הסליחות" המיוחדת. למעשה זה קורה בדיוק בתחילת שנת הלימודים שהחלה בשבוע שעבר. וכנראה שזה לא מקרי .

כי כל אחד מאתנו צריך לקחת פסק זמן לעצמו ולתקן טעויות שהתרחשו בשנה שעברה. ואני מתכוון בעיקר במערכת היחסים שלנו עם ההורים והחברים בבית הספר או בגן . בגני הילדים למדו את "שפת הג’ירף" מהתוכנית מפתחות הקסם של דידי .. ויש שם את שיר הסבלנות שאומר: "סבלנות, סבלנות, לא קונים בשום חנות, סבלנות ילדים, זה מפתח הקסמים" כי הסבלנות של ההורים שלכם כבר אוזלת , במיוחד במעבר הזה מהחופש הגדול לחגי תשרי. כי ממש בפתח ראש השנה ויום הכיפורים חג סוכות ושמחת תורה.. בקיצור עוד חופש לכם וכאבי ראש להורים שלכם.

אז בבקשה ילדים תתנו להורים שלכם קצת חופש וכבוד.. שיהיה להם את הכוח והסבלנות לחגי תשרי שממש בפתח.. השבוע פגשתי ילד שנפל מאופניים חשמליים , ונפצע קשה. וזה קרה בדרך לבית הספר, כמובן שהוא לא חבש קסדה, דבר שהיה יכול למנוע פגיעת ראש מהנפילה. כתבתי על כך בעבר ואני חוזר ומבקש תיסעו בזהירות, על הכלי המסוכן הזה ותחבשו מגנים לראש קסדה ולידיים ולרגליים. וכך נוכל להתחיל ולסיים את השנה הזאת עם פחות פציעות ופחות תאונות שאנחנו יכולים למנוע אותם.

פגשתי גם ילד שביום הראשון ללימודים כבר שבר את היד מנפילה בחצר בית הספר שבו הוא לומד כי הוא לא היה זהיר . וניסה לטפס על עץ שהכדור נתפס שם למעלה תוך כדי משחק כדורגל. אני מבקש ומתחנן בפניכם בואו נחזור הביתה בשלום. אמנם זה חלק משיר של להקת הופה הי אבל הסיסמה הזאת חייבת להיות לנגד עניינו כל הזמן. חודש אלול הוא באמת חודש של לימוד מחדש של טעויות שעשינו בשנה שעברה וכך נוכל להתחיל שנה טובה יותר.

פינת המכתבים:

שאלה : לאיציק הליצן שלום קוראים לי עמית ואני בת 12 ויש לי בעיה עם ההורים שלי. אני כועסת עליהם שהם קנו טלפון סלולרי לאחותי בת ה 5 . אני חושבת שילדה בת 5 לא צריכה טלפון סלולרי . אני קיבלתי בגיל 10 . שזה גיל סביר לדעתי . אני כותבת לך את המכתב ולא מקנאה. אולי תכתוב על כך בעיתון להורים אחרים שלא יעשו את הטעות של ההורים שלי.

תשובה: לעמית החמודה אני מסכים אתך במאה אחוזים שילד בן 5 לא צריך טלפון סלולרי לעצמו. אני רואה את התופעה הזאת בכל מקום אפילו בהופעות . ילדים חיים את הטלפון והמשחקים ולא מעניין אותם כלום. אז אני פונה לכל ההורים , ילד לא צריך מכשיר טלפון לעצמו. ואם כבר קניתם תגבילו אותו בשעות מסוימות ושלא ילך עם המכשיר לכל מקום.

פינת המעשה הטוב:

השבוע אספר לכם על פורום בפייסבוק של העיר חולון שפרסמו קריאה לתושבי חולון להגיע למסיבת יום הולדת של ילד מיוחד לאם חד הורית ואין להם חברים ומשפחה. ההודעה הזאת הגיע אלי ומיד התנדבתי להיות הליצן שישמח את הילד. לשמחתי מאות מתושבי חולון נענו לקריאה וגם ראש העיר מוטי ששון הגיע להיות עם הילד ביום חגו. זה אירוע שהגיעו אליו אנשים שלא מכירים אחד את השני. והילד קיבל הרבה מתנות והחיוך שלו היה שווה הכל.

ההמלצה השבועית:

השבוע אמליץ לכם על הספר קייטנת סבא שהוא המשך לקייטנת סבתא שכתבה טל כהן ,בהוצאת אופיר ביכורים. להראל ולסבא יש משהו משותף – שניהם אוהבים טרקטורים!

לכן כל ביקור אצל סבא הוא קייטנת החלומות...על ביקור של נכד הראל אצל סבו וסבתו הגרים במושב "נאות-הכיכר" שבערבה בדרום הארץ. סיפור המביא עמו ריחות, טעמים וחוויה מיוחדות של קשר בין סב לנכד. במהלך הביקור במושב חולקים השנים חוויות ייחודיות משותפות שגורמות הנאה הדדית לשניהם. הם משוחחים ביניהם ומקשיבים, מטיילים בשדות הפתוחים, פוגשים את החקלאים והפועלים התאילנדים, גודדים תמרים, מבקרים בחממות הפלפלים וגם עוצרים למנוחה ולטעימה מהפירות שבשדות ובמטעים. לשניים יש גם אהבה משותפת – האהבה לטרקטורים. במהלך הביקור שהנכד יושב על סבא בטרקטור מטיילים השניים במטע התמרים בשדות המלונים, האבטיחים והבזיליקום במושב. הראל מקבל הסברים על הטרקטורים השונים וגם מצטרף לעזרה במוסך התיקונים.

כשזמן הביקור נגמר מתנחמים הסב ונכדו באפשרות לדבר בסקייפ ולשלוח ציורים והסברים בפקס להנאתם.

הבדיחה השבועית:

טיפש אחד ישב והסתכל במשך שעות על קוביית קרח. חברו שאל אותו: "תגיד, על מה אתה מסתכל?".

ענה הטיפש: "אני משתגע! אני לא מבין מאיפה הנזילה!".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים