חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

איזה כייף החגים נגמרו, וגם החופשים

 

דברים מהלב : שלום ילדים איזה כייף החגים נגמרו, וגם החופשים. אתם בטח הייתם רוצים שזה ימשך אבל לכל דבר טוב יש גם סוף וחוזרים לשגרה מי לגן, ומי לבית הספר

 

שלום ילדים איזה כייף החגים נגמרו, וגם החופשים. אתם בטח הייתם רוצים שזה ימשך אבל לכל דבר טוב יש גם סוף וחוזרים לשגרה מי לגן, ומי לבית הספר. וההורים לעבודה, שגרה זה דבר טוב וצריכים כל אחד מאיתנו למקם את עצמו בסדר היום, שהולך להיות קבוע .

וזה אומר ללכת לישון מוקדם, לקום בבוקר לא עייפים, ולהתחיל יום בכיף. ללכת לגן או לבית הספר, עם חיוך גדול, ולחזור בצהריים בכיף הביתה .כמובן שגם מבחינת האוכל אנו צריכים להתרגל לשגרה, שזה אומר לקום בבוקר ולאכול לפני שיוצאים מהבית, זה מאוד חשוב לא לפסוח על ארוחת הבוקר. וכמובן לקחת כריך ופרי לאמצע היום. וכמובן ארוחת הצהריים ולא לשבת מול הטלוויזיה עם חטיפים, דבר שקורה הרבה אצל ילדים .בתקופה זו מתחילים גם החוגים השונים למי שהולך. והילדים הגדולים יותר הולכים גם לתנועות הנוער ויש כאלה שהולכים ברגל ויש כאלה שמסיעים אותם.

מי שהולך ברגל גם לגן או לבית הספר או לחוגים, חשוב מאוד לציין שהולכים רק על המדרכה, ואת הכביש חוצים רק במעבר החצייה. וילד עד גיל 9 צריך לחצות כביש רק בעזרת מבוגר. אני כל כך שמח שהחגים נגמרו כי כל הזמן אכלנו ישנו טיילנו וראינו טלוויזיה וזה הזמן בדיוק לקחת את עצמינו בידיים ולהתחיל שנת לימודים מוצלחת, ללא אלימות ,עם כבוד הדדי אחד לשני, והרבה סבלנות וויתורים אם נדע להקשיב אחד לשני ולכבד זה את זה נוכל לעבור את השנה בכיף ובאהבה. אני מזמין אתכם להיות חברים שלי בפייסבוק בעברית תחפשו את איציק הליצן ללא הפסקה ותוכלו לקבל עדכונים שותפים על הופעות ותוכניות שאני משתתף בהם כיום המחשב מאפשר לנו להיות בקשר גם מרחוק וזה מראה כמה העולם מתפתח כי בעזרת המחשב והאינטרנט אני מדבר עם חברים שלי בכל העולם ובחינם .אז שבוע טוב לכולם וחזרה לשגרה קלה .מאיציק הליצן.

פינת המעשה הטוב :

השבוע אספר לכם אופיר שלומי מתל אביב שלפני שבוע כטייל עם ההורים בקניון ,ראה אישה שהארנק שלה נפל מהתיק בזמן שהתכופפה ולא שמה לב לכך, הוא אמר את זה לאימא שמיד לקחה את הארנק וביחד הם נגשו לאותה אישה והחזיר לה את האבדה . היא מאוד התרגשה לקבל חזרה את הארנק. והודתה ל אופיר החמוד אימא של אופיר רווית ספרה לי על כך וכמה שהיא גאה בילד שלה שעשה מעשה טוב. וביקשה שאכתוב את זה במדור

פינת המכתבים :

שאלה : לאיציק הליצן קוראים לי הדר ואני בת 12 , וחושבת שדי בוגרת ואחראית . השכנה שלי מאוד רוצה שאשמור לה על הילדים אחר הצהריים ,עד שהיא חוזרת מהעבודה ,תמורת תשלום. ההורים שלי לא מסכימים וטוענים שזו אחריות יותר מידי גדולה לילדה בגילי. אני לא מסכימה איתם כי אני אוהבת ילדים ומסתדרת איתם טוב .אני לא יודעת מה לעשות תעזור לי בבקשה עם רעיון . גם לעבוד וגם ליהנות ולהרוויח כסף. זה מושלם. מחכה לתשובה דחוף.

תשובה :להדר החמודה צר לי לאכזב אותך .ואני כחבר תמיד אומר את האמת . לילדה בגילך אסור לעבוד בשכר על פי חוק. ולכן השכנים שלך עוברים על החוק במידה והם יעסיקו אותך. לשמור על ילדים זו אחריות גדולה ,וזה לא קייטנה או משחק ילדים. הם חוזרים בדרך כלל מהגן או בית הספר עצבניים .וצריך משהו מבוגר שיכול להעמיד להם גבולות וסדר. אם חלילה יקרה לאחד מהם משהו תוך כדי המשמרת שלך כולם בבעיה ולכן תחכי עד גיל 15 .ותוכלי לעבוד כמו שצריך . בהצלחה.

 

ההמלצה השבועית:

השבוע אמליץ לכם על ספר ילדים חדש "קישטה וצבעי הקשת" שכתבה ואיירה נורית יובל בהוצאת אוריון. ספר יחיד ומיוחד שהפיקה מעֵטהּ וממכחוליה עשרות ספרים לילדים ונוער. הספר מאגד שירים ואיורים לצבעים שונים בעולמנו. כל אחד משירי הצבע מוגש בשתי רמות: האחת לקהל קוראים בוגר, והאחרת במהדורה נוחה לילדים. המכלול כולו עשוי להנאתם של מדריכים, מציירים, חתולָאים ואוהבי שירה בכל גיל וצבע. בסדנת הציור הנלווית מביא קישטה מושגי יסוד ראשונים בממלכת הצבעים. לקינוח מוסיף קישטה מילון קצר לַמילים הפחות שגורות בפינו. נורית יובל היא סופרת, משוררת, מאיירת ועורכת ותיקה של ספרי ילדים. הייתה מאיירת הבית של העיתון "דבר לילדים" ועורכת עיתוני הילדים "פילון", "פילוני" ו"כולנו פילון" שנים רבות. שיריה מצטיינים בחריזה מושלמת. מומלץ בחום איציק הליצן.

הבדיחה השבועית :

איש אחד הולך לפסיכולוג ואומר לו: "דוקטור, אני כול הזמן שומע שירים בראש".

הפסיכולוג: "טוב אדוני, תוריד את האוזניות ונתחיל בטיפול".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים