חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מאמצים ומספרים

 

פרויקט מיוחד שהחל לפעול השנה, משלב בין ספרים מראשון לציון ובין פנימיית האורנים בעיר לילדים בעלי קשיים נפשיים

 

פרויקט עיצוב שיער ותספורות מיוחד החל לפעול בכפר הנוער האורנים בראשון לציון. במסגרת הפרויקט מגיעים אחת לשלושה שבועות ספרים מבית הספר סרג’יו לספרות בראשון לציון ופותחים מספרה ניידת בכפר. במסגרת הפרויקט הופכים הספרים לאוזן קשבת עבור הילדים שמשתפים אותם בחיי היום יום שלהם, בקשיים ותהליכי גיל ההתבגרות אותם הם עוברים. צריך לזכור כי בפנימיית האורנים נמצאים חניכים בעלי קשיים רגשיים ונפשיים ועבורם המפגש הבלתי אמצעי עם הספרים הוא מבחינת עוד אפשרות לאינטרקציה עם העולם שבחוץ. 

מספר אורגד בר, מנהל הכפר: "בכפר הנוער האורנים, אנחנו משקיעים מחשבה רבה בחוויות הללו, שלכולנו נראות שגרתיות וטריוויאליות. החוויות הללו, יחד עם תהליך טיפולי עמוק, הן שהופכות את חניכינו מבני נוער הזקוקים לסיוע ולתיווך, לצעירים עצמאיים ויצרניים. בנוסף, התפיסה שלנו היא שכפר הנוער האורנים הוא מסגרת פתוחה כשהמשמעות היא שאנו מאפשרים לארגונים וגופים רבים להיכנס פנימה אל תוך הפנימייה ולקיים פעילויות, התנדבויות ואירועים בעבור החניכים ובמקביל, מעודדים אנו יציאה של החניכים להשתלבות בחיים בקהילה בה כפר הנוער מתקיים".

איך נוצר הקשר עם המספרה?

"בשנה שעברה, חיפשנו דרכים לאפשר לחניכי הפנימייה לחוות את החוויה הזאת, שלכולנו נראית טריוויאלית, של אותו קשר חברי בין ספר ללקוח. לאחר בדיקות וחיפושים, מצאנו שותפים אמתיים לדרך, שותפים אשר מעבר ליצירת האפשרות של מתן תספורות לחניכי וחניכות הפנימייה, יאפשרו הם דוגמא לקשר עם הספר – חבר שלך. מנהלי המכללה לעיצוב שיער סרג’יו בראשון לציון, ששמעו מפי רכזת הפנימייה על הצרכים של חניכי וחניכות הכפר, לא חשבו פעמיים ומהר מאוד, השכלנו למצוא מועדים קבועים לאורך השנה, בהם תלמידי המכללה מגיעים אל כפר הנוער האורנים ויחד עם חניכי הפנימייה, הופכים את המועדון הכפרי למספרה אחת גדולה".

אתה רואה שינוי אצל החניכים?

"כמובן, מדהים היה לראות כיצד מספר שבועות, לכל חניך וחניכה יש את הספר-חבר שלו. כזה שהוא ימתין עד שיגיע תורו ואז יספר לו קצת על בית הספר, על הפנימייה ועל משפחתו. מבחינתנו, התספורות היו בהחלט בונוס, התהליך והקשר הנורמטיבי הזה, שלכל אחד ואחת מאתנו יש אותו בחייו הפרטיים, היה בהחלט היעד שאותו שמחנו לכבוש".

מה הערך המוסף של הפעילות הזו?

השותפות הזאת היא מעבר לתרומה לקהילה וכפי שנוכחתי לדעת בתקופה האחרונה, היא משפיעה מאוד ככל שמעמיק הקשר. אחד מחניכי הפנימייה החליט שהוא יתחיל ללמוד ספרות במסגרת פרויקט בבית הספר. כששאלתי אותו עד כמה הספר שלו השפיע עליו, אמר לי נחרצות שזה בינו לבין הספר שלו".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים