חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

משדרגים את רחוב ביל”ו

 

פרויקט ההתחדשות העירונית ”שפת רחוב” שמובילה עיריית ראשון לציון מגיע לרחוב ביל”ו ויתבצע בארבעה שלבים * כ-3 מיליון ¤ יושקעו בשדרוג יסודי, מן הפרט הקטן ביותר ועד לפרטים הגדולים

 

אחרי דרובין, רוטשילד, ויניק ועשרים רחובות נוספים, פרויקט ההתחדשות העירונית שמוביל אגף כבישים ומדרכות במינהל שפ"ע שבעיריית ראשון לציון, מגיע לרחוב ביל"ו במרכז העיר. הרחוב משתרע לאורך כ-800 מטרים והעבודות יתבצעו בחלקו של הרחוב ובארבעה שלבים, על פי מקטעים, על מנת לאפשר עד כמה שניתן את המשך שגרת יומם של התושבים. שלב א’ יחל בקטע ירושלים- לבונטין, שלב ב’  קטע לבונטין – הרב דמארי, שלב ג’  קטע  הרב דמארי – שלום חבקוק ושלב ד’  קטע   שלום חבקוק – יודלביץ. כל מקטע שבו יבוצעו העבודות, יהיה הכביש סגור לתנועת כלי רכב, למעט במקרים חריגים. אי לכך, יש לנהוג בזהירות ועל פי התימרור וסימני הדרך הזמניים בכביש.

עלות ההשקעה נאמדת בכשלושה מיליון ¤ וכוללת שדרוג יסודי מן הפרט הקטן ביותר ועד לפרטים הגדולים כמו שינויים גיאומטריים בכביש על מנת להעלות את רמת הבטיחות בו, סלילה מחדש של הכביש, שדרוג מערכות התאורה והסדרת מקומות החנייה ברחוב. בנוסף, יוחלפו אבני השפה והמדרכה תרוצף מחדש, יינטעו עצים נוספים ברחוב, יוצב ריהוט רחוב חדש – ספסלים, פחי אשפה ועוד, ברצועת שירות אחת אשר תותיר את המדרכה פנויה עבור הולכי הרגל. הצפי למשך העבודות הוא כשישה חודשים.

פרויקט "שפת רחוב" עליו אמון אגף כבישים ומדרכות במינהל שפ"ע, הוא פרויקט הדגל של עיריית ראשון לציון לשדרוג, טיפול והסדרת רחובות מרכז העיר. הפרויקט הינו חלק מתוכנית הפיתוח של העיר לפיו צפויים מספר רחובות בעיר הוותיקה לעבור שדרוג וטיפול בחזות הרחוב בהשקעה של למעלה כ -150 מיליון שקלים.

ייחודיות הפרויקט טמונה בכך שבתוך זמן קצר באופן יחסי, הרחובות עוברים מהפך דרמטי בחזותם מבלי לאבד את אופיים. ראש העירייה, דב צור, הוסיף כי שדרוג הרחובות במרכז העיר מעניקים מראה חדש, מודרני ומאיר עיניים.

מחזיק תיק שפ"ע, חבר המועצה אבי חיים, הוסיף כי מינהל שפ"ע מוביל בהתמדה את יישום פרויקט "שפת רחוב" ותושבי מרכז העיר מרגישים את השינוי לטובה.

במהלך עבודות "שפת רחוב" צפויה להיגרם אי נוחות מסוימת ואף ייתכנו הגבלות תנועה או חנייה מסוימות, הפרסומים על כך יופיעו באתר האינטרנט העירוני ובעיתונות המקומית.

לצד פרויקט "שפת רחוב", העירייה מקדמת את פרויקט התחדשות עירונית נוסף בשם "שיפוץ חזיתות" במרכז העיר שלמעשה משלים את מתיחת הפנים הן במרחב בציבורי והן במרחב הפרטי כאשר במסגרת התוכנית, כל דייר זכאי להלוואה בסך 30 אלף שקלים למשך עשר שנים למימון מלא של חלקו בשיפוץ, העירייה מצידה סופגת את כל עלויות הריבית וההצמדה. עבור הדייר מדובר בתשלום חודשי קבוע של עד 250 שקלים לחודש.

  

הדמיות בילו שפת רחוב- רן ון דן ברגן עיצוב

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים