חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

תמ”א 38 בשלושה צעדים

 

הערים הגדולות והוותיקות בישראל עוברות שינויים משמעותיים מאוד בשנים האחרונות, ובכלל זה ניתן למנות את תל אביב, רמת גן ואחרות.

 

הערים הגדולות והוותיקות בישראל עוברות שינויים משמעותיים מאוד בשנים האחרונות, ובכלל זה ניתן למנות את תל אביב, רמת גן ואחרות. השינויים הללו מתבטאים, הלכה למעשה, בשיפוץ חזות הבניין לצד חיזוק המבנה, וזאת במסגרת מה שאתם אולי מכירים בתור תמ"א 38. תכנית המתאר הזו היא למעשה תכנית שאושרה על ידי הממשלה במטרה לחזק מבנים ישנים, שנבנו לפני 1980, בעיקר כדי שיוכלו להציע מחסה אמיתי במידה ותתרחש בישראל רעידת אדמה חזקה. אלא שבמסגרת התכנית לא נדרשת מהמדינה כל עלות, בעוד שהדיירים והקבלן נהנים מצד אחד מבניין משופץ ומשופר, ומצד שני הם נהנים מזכויות הרחבה שמאפשרות איכות חיים טובה יותר, דירה גדולה וגם דירות חדשות למכירה, היתרון המרכזי מבחינת הקבלן. אז איך עושים את זה בשלושה שלבים?

 

מתחילים מבחירת חברה לניהול הפרויקט

בשלב הראשון חשוב לבצע סקר השוואתי בין חברות שונות המתמחות בניהול פרויקטים מהסוג הזה, ובעיקר כדאי שתקבלו הערכה טובה בנוגע לעלויות. זאת כדי שתוכלו לקבל החלטה בסיסית יותר, האם משתלם לכם לצאת לדרך, איך תממנו את הפרויקט והאם ישנה אפשרות לשתף פעולה גם עם מבנה סמוך, לדוגמה. ודאו שאתם פונים לחברה המתמחה בפרויקטים של בניין עיר, קבלו המלצות והיפגשו עם נציגי החברות באופן אישי כדי שתוכלו להיות בטוחים שלפניכם גורם מקצועי, אמין ואיכותי.

 

דמי ניהול

לאחר שבחנתם יזמים, כינסתם את בעלי הדירות, בחרתם נציגות דיירים וסימנתם את ההצעה הזוכה מבחינתכם, נותר לכם לחתום על ההסכם ולהמשיך קדימה. בשלב הבא אתם צריכים לשמש בעיקר כפקחים שמשגיחים על היזם בעת ביצוע הפרויקט. אם קבעתם לוחות זמנים ודאו שהיזם עומד בהם, הקפידו לקבל דיווחים באופן שוטף ואל תקשו עליו – מאחר והצלחת הפרויקט תלויה בו, שיתוף הפעולה שלכם הוא קריטי.

 

השלמת הפרויקט

לאחר שיתקבלו כל האישורים הנדרשים, תישאר לכם עוד משימה אחת, והיא לפנות את הבניין כדי לאפשר לקבלן להתחיל לעבוד. היזם ידאג לממן את שכר הדירה שלכם בזמן שאתם מתגוררים בדירה חלופית, אם כי עליכם מוטלת האחריות למצוא דירה שמתאימה לצרכים שלכם. כשתעודכנו שהדירה כמעט מוכנה, התעקשו להגיע לסיור וחפשו פגמים או ליקויים שמחייבים תשומת לב. כדאי שבשלב זה יצטרף אליכם גם מפקח בנייה שינהל פרוטוקול. לאחר שגם התיקונים יבוצעו ותקבלו לידכם מפתח, נשאר לכם השלב המהנה ביותר: מעבר חזרה אל הדירה שלכם, זו שעברה מתיחת פנים משמעותית, בדיוק כמו שתמיד רציתם.

 

לאתר בניין עיר binyanir.co.il

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים