חיפוש
 
לדף הבית >>     בריאות >>

משחקת אותה בריא

 

ליאת יהושע, מאמנת מוסמכת לתזונה מראשל”צ, שחוותה מאבקים לא פשוטים של עלייה וירידה במשקל, משיקה  בימים אלו במימון המונים משחק חדשני וייחודי הגורם לילדים להתחיל לאכול ירקות ופירות שהם ממש לא אוהבים

 

בימים אלו משיקה יהושע, מאמנת מוסמכת לתזונה ומומחית לילדים ונוער מראשון לציון – באמצעות מימון המונים – משחק חדשני וייחודי, שגורם לילדים להתנסות ולאכול פירות וירקות שפעמים רבות הם לא מעיזים להתקרב אליהם. המשחק המאתגר והחוויתי הנקרא: "שחק אותה בריא" מוקדש לזכרה של אילנה מוסיוב, אמה האהובה שנפטרה לפני כשלוש שנים, ומטרתו העיקרית היא שיפור התזונה של ילדים ושל משפחות רבות בישראל ובעולם – דרך משחק וחוויה. המשחק, שמוצע למכירה באמצעות מימון המונים באתרJUMPSTARTER, כולל רולטה וכרטיסיות עם מידע חשוב על הפירות והירקות וחוברת עם 13 משחקים חברתיים נוספים, שיגרמו לילדים לאכול בהנאה פירות וירקות.

במשך יותר מ-20 שנה חיה יהושע במעגל אינסופי של עלייה וירידה במשקל, שממנו הצליחה לצאת הודות ללימודי קואוצ’ינג אישי, קבוצתי, ניהולי וארגוני שעברה בטכניון בגיל 35. האכילה הרגשית שממנה סבלה החלה בגיל שבע החלה בשל אי יכולתה להתמודד עם עוצמת הכאב של מותה של בת דודתה בת ה-12. בגיל עשר החלה את מסעה סביב הפתרון לאכילה הרגשית. במחקרה הראשון בנושא תזונה היא התבוננה על התנהגות אכילה של בנות שנראות טוב מבחינת תזונה, "ואז גיליתי שהן שותות רק מים, אוכלות לאט ואוכלות לעתים קרובות, והרגלים אלה נשארו איתי עד היום".

לאחר שסיימה את לימודיה ב-NCS – בית ספר לאימון תזונה עבור מדריכות ספורט ודיאטניות, הבחינה שהאכילה של בנה, אז בן שמונה, לקויה. בעקבות זאת החלה לפתח למעלה מ-100 משחקים נוספים, שאפשר לשחק עם חפצים שונים שנמצאים בכל בית. משחקים אלו גרמו לילדים רבים מרחבי הארץ לשפר את תזונתם ולהתחיל לטעום ירקות ופירות שמעולם לא התקרבו אליהם. משחקים אלה מסייעים לפתח מיומנויות שונות כגון: קואורדינציה, פיתוח הזיכרון וכישורים חברתיים וחיזוק קשר הורה-ילד, אבל הדבר החשוב ביותר הוא שמשחקים אלו, ובראשם "שחק אותה בריא" מאפשרים לילדים ולבני נוער לטעום דברים חדשים באמצעות פעילות עוקפת מוח. לאחר שהילד מקבל את המסוגלות לטעום, הוא נמצא בתחושה של "היי" בשל ההצלחה שחווה – לטעום ירק או פרי שהוא לא אוהב. בעקבות זאת, מתחילים ילדים רבים לטעום מאכלים אחרים שלא נגעו בהם מעולם.

יהושע, 44, בוגרת לימודי אימון בטכניון, בוגרת בית הספר ncs אימון לתזונה ובוגרת תואר שני מנהל עסקים המכללה למנהל, עובדת בשיטת אימון חדשנית בשם "הכח להחליeat" – שיטה שפיתחה בעצמה  להתמודדות עם אכילה רגשית. היא גם מעבירה פעילויות והרצאות חווייתיות של המשחק "שחק אותה בריא" לילדים ולהורים בגילאי 12-5, וגם בגני ילדים, צהרונים ובתי ספר, ואף מקיימת אימונים אישיים בבית לילדים בני ארבע וגם בגילאי 18-12. בסדנאות היא מעבירה להורים כלים לאכילה עבור ילדיהם, ובעקבות המשחק גם ההורים עוברים שינוי ושיפור בתזונה האישית.

יהושע מתנדבת גם במספר מסגרות מקומיות בראשון לציון: בעבר התנדבה בארגון ניל"ה – נשות יהלומניות למען הקהילה, שנהג לחלק לפני כל חג מוצרי מזון למשפחות נזקקות, ומזה כארבע שנים מתנדבת יחד עם בנה וחברי כיתתו בניצני ראשון – עמותה בניהולו של יורם זפרני לילדים הסובלים משיתוק מוחין וניוון שרירים. כחלק כחלק מפרויקט מימון המונים למשחק שפיתחה היא החליטה לעשות פעילות של "שחק אותה בריא" לילדי העמותה על כל 5,000 שקלים שיגויסו לטובת הפרויקט. בנוסף, היא פעילה ברשת נשים – המשרד לקידום מעמד האישה בראשון לציון בניהולה של איריס כגן, הפועלת למען קידום וסיוע לנשים מראשון לציון בתחומים שונים ומגוונים, ואף הצטרפה לפרויקט "ביקור המלאכית" בראשותה של עו"ד נורית שם טוב, שהעבירה בהתנדבות סדנה לנשים המעוניינות לאמץ "מלאכית" וללוותה במשך שנה בכל נושא בו היא זקוקה לסיוע והעצמה. "אני מודה לכל האנשים הטובים סביבי, שמאפשרים לי לפתוח את לבי, לתת ולקבל אהבה", אומרת יהושע.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים