חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

קו מתח עליון - שלושה קטעים הושלמו

 

הטמנת קו המתח העליון ברחובות יגאל אלון וחנה ומיכאל לוין: מתחילים את העבודות בקטע הרביעי שבו יוטמן, מתחת לפני האדמה, קו החשמל העילי העובר לאורך הרחובות יגאל אלון ומיכאל לוין * עיריית ראשון לציון השקיעה בפרויקט המורכב כ-11 מיליון ¤ * ראש העירייה, דב צור: ”הטמנת הקו היא בהחלט בשורה סביבתית והיא תיטיב עם תושבי האזור”

 

 העבודות להטמנת קו המתח העילי ברחוב יגאל אלון נמשכות. הושלמו עד כה שלושה מקטעים ונותרו עוד שלושה. חברת החשמל תחל עתה בעבודות במקטע הרביעי שיבוצעו בארבעת החודשים הקרובים בקטע שבין הרחובות שמואל שרירא לרחוב מנחם גינדי, על ציר רחוב מיכאל וחנה לוין. את הפרויקט מבצעים בשיתוף מחוז הדרום ומחוז דן של חברת החשמל ובהשקעה של עיריית ראשון לציון בגובה 11 מיליון ש"ח. לאחר הנחת הכבלים בקרקע בתעלות שנחפרו לאורך הרחוב יבוצעו עבודות חיבור מורכבות בין קטעי הכבלים, כיסוי התעלות ושיקום השטח והחזרת המצב לקדמותו- כשקו החשמל טמון באדמה.

כאמור עד כה הושלמו הקטעים יהודה הנשיא- גרינשפן, גרינשפן – ירושלים, ירושלים- שרירא.  יחד עם הקטע הרביעי, שמואל שרירא -מנחם גינדי, שבו יחלו עתה העבודות, יישארו שני הקצוות הקצרים יחסית של הציר: שדרות נים- יהודה הנשיא. ובקצה השני- ממנחם גינדי ולאורך 500 מטרים על דרך חיים הרצוג, עד לתחנת המשנה של חברת החשמל. יש לציין כי הציבור באזור מעודכן על קצב התפתחות העבודות ושינויי הסדרי התנועה על מנת להשלים את העבודה בצורה הנקייה, הבטיחותית והמהירה ביותר.

עם תחילת הפרויקט, הוקמו יסודות לעמודי מתח עליון בסמוך לכביש 431 – מהם החלה הטמנת הרשת העילית הקיימת. יש להדגיש, כי במהלך העבודות אין כל הפסקות חשמל עקב העבודות.

מוקדי השירות והמידע של עירית ראשון לציון ( מוקד 106) ומוקד 103 של חברת החשמל מעודכנים בפרויקט והציבור יוכל להתעדכן ולקבל מידע על העבודות.  בנוסף,  הציבור מקבל מידע מדויק ומעודכן באתרי האינטרנט של העיריה וחברת החשמל. כמו כן,  קיימת אפשרות להציג שאלות בנושא ולקבל תשובות  בדף הפייסבוק של העיריה ושל חברת החשמל.

נזכיר כי במשך שנים דרשו תושבי הסביבה להסיר את קו המתח העליון, שלטענתם קרוב לבתי התושבים. חברת החשמל ועירית ראשון לציון דנו במציאת פתרונות לנושא.  לאחר חתימת הסכם בין העירייה לחברת החשמל החלו הפעולות להוצאת הפרויקט לפועל.

הקו העילי הוקם לפני למעלה מ-60 שנה כשהאזור עדיין לא היה מיושב והתוואי שלו עבר מעל שטחים חקלאיים ושטחים ריקים מתושבים. במשך השנים גדלה העיר ושכונות רבות נבנו באזור בו עובר הקו וחלקו אף סמוך אליו.  בנוסף להנחת הקו התת-קרקעי בוצעו גם עבודות שדרוג ושיפור של מערכת החשמל למרכז ומזרח העיר והוקמה תחנת משנה חדשה שממקוממת ליד מחנה צריפין.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אמר כי: "הטמנת הקו היא בהחלט בשורה סביבתית והיא תיטיב עם תושבי האזור. מדובר בפרויקט תשתיתי מורכב שצפוי לגרום לאי נוחות מסוימת. אנו פועלים יד ביד עם חברת חשמל כדי למצוא את הדרך להקל על התושבים כמה שניתן". 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים