חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

לשמר את לב העיר ההיסטורי למען הדורות הבאים

 

ותיקי העיר, חברי קבוצת ”ראשון לציון- ממושבה לעיר” שכבר מונה כאלפיים חברים בפייסבוק- הקימו עמותה לתולדות ראשון לציון * אירוע ההשקה נערך בבניין העירייה בשיתוף מוזיאון ראשון לציון ובמעמד ראש העירייה, דב צור, שהסביר על תהליכי השימור, על תוכנית השימור במתחם היקב ובבית הספר העברי הראשון- חביב

 

דף הפייסבוק "ראשון לציון- ממושבה לעיר" הוקם לפני כשנה וחצי, התמונות הראשונות שפרסמו חברי הקבוצה היו של שדרת הדקלים המיתולוגית ורחוב רוטשילד הוותיק. מאז הצטרפו עוד ועוד חברים, ואחרי מאות תמונות היסטוריות, סרטונים וכאלפיים חברים, הוחלט להקים עמותה לתולדות ראשון לציון. את אירוע השקת העמותה קיימו חברי הקבוצה, ובראשם זאב קרניצמן, באירוע בבניין העירייה בהשתתפות מוזיאון ראשון לציון ובמעמד ראש העירייה, דב צור. האירוע עסק בשימור לב העיר ההיסטורי של ראשון לציון. ראש העירייה תיאר את תוכנית השימור המקיפה שמובילה העירייה וכן את כל נושא הסדרת נושא השימור בחוק, החל מרכישתם של מבנים שונים ברחבי הישוב המיועדים לשימור ועד לתהליך השימור שלעיתים מורכב ודורש אנשי מקצוע מומחים מרחבי העולם.

ראש העירייה הציג גם פרטים מן ההסכם בין היזמים הפרטיים אשר הם בעלי מתחם היקב לבין העירייה לרבות מצגת המלמדת על תוכנית השימור של מתחם היקב שלה שותפה מדינת ישראל.

חברי העמותה והמשתתפים באירוע הם ברובם ילידי ראשון לציון אשר שימור הלב ההיסטורי של הישוב קרוב ללבם. מטרת העמותה לעקוב מקרוב אחר כל תהליכי השימור של אתריה ההיסטוריים של ראשון לציון ולתרום את חלקה בעשיית השימור למען הדורות הבאים. כמו כן לעודד את הציבור בכלל ואת הדור הצעיר בפרט ללמוד ולהכיר את תולדות הישוב ומורשתו,  לקרב ולעודד את האוכלוסייה החדשה לרבות עולים חדשים להכיר את ההיסטוריה של הישוב   ולקיים קשרי גומלין עם מוזאון ראשון לציון והמוסדות העירוניים. העמותה קוראת לתושבי העיר, בעבר ובהווה להצטרף כחברים בעמותה. מייסד העמותה, זאב קרניצמן, אמר: "הייתה הרצאה מרתקת של ראש העירייה. קהל השומעים שאל שאלות הבהרה וראש העירייה השיב לכל שאלה באריכות ובסבלנות יוצאת דופן. ראש העירייה סיפר גם על שימור בית ספר חביב והתוכניות האמורות להפוך את הבית לעברית למרכז ארצי של השפה והתרבות העברית בעברית".

ראש העירייה, דב צור, אמר: "עיריית ראשון לציון שמה לעצמה למטרה לשמר ולהחיות את לב העיר ההיסטורי. תוכנית השימור העירונית כוללת מבנים שהם נכסי צאן ברזל של ראשון לציון בפרט ושל מדינת ישראל בכלל, מתפקידנו לעשות הכל כדי לשמר אותם למען הדורות הבאים.

היקב הוא בעל חשיבות לאומית ובינלאומית. העירייה החמירה את תנאי השימור והתעקשה על קבלת תוכנית שימור מפורטת שתציג את כל הפתרונות ותאפשר פתיחת המרחב לכלל הציבור ולהפוך אותו למרכז מורשת ותרבות שימשוך אליו מבקרים מהארץ ומהעולם".

מנהלת המוזיאון נאוה קסלר, הוסיפה: "אני מברכת על הקמת העמותה ומעודדת לראות תושבים ותיקים רבים שמגלים מעורבות ועניין בנעשה בעיר ולוקחים חלק פעיל בתהליכים שמקדמת העירייה".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים