חיפוש
 
לדף הבית >>     בית המשפט >>

6 שנים , 23 דיונים ותביעה של 380 אלף ₪

 

 6 שנים ו-23 דיונים עברו עד שבני זוג מראשל”צ זכו שדירתם תירשם בטאבו. כעת הם תובעים 380 אלף שקל

 

בני הזוג שרכשו דירה בבניין משותף בראשון לציון לא תיארו לעצמם כי יעברו כמעט 20 שנה, ו-26 דיונים בבתי משפט - עד אשר הזכויות שלהם על דירתם יירשמו בטאבו. בשתי תביעות שהגישה עוה"ד מיכל נבון בשמם נגד חברות הבנייה שהקימו את הבניין  – נטען כי החברות הללו אחראיות על העיכוב המתמשך ברישום דירות הבניין בטאבו, ובשל כך נגרמה לבעלי הדירה פגיעה מתמשכת בערכה של דירתם.

במסגרת הסכם ההתקשרות בין רוכשי הדירה לבין שתי חברות בנייה, וחברה שבבעלותה הקרקע שנחתם ב-1997 - התחייבו החברות לרשום את הדירה על שם הרוכשים בלשכת רישום המקרקעין, לא יאוחר מ-24 חודשים מיום מסירת  הדירה לידיהם, וכן לרשום את הבניין כבניין משותף.

עוה"ד מיכל נבון   צילום: אורלי פטוגרף

אלא שבפועל, הליכי הרישום לא הושלמו מאז ובמשך שנים רבות, ובני הזוג הגישו תביעות לבתי המשפט לצו עשה, ולפיצוי הדירה לידיהם, וכן לרשום את הבניין כבניין משותף.

שתי חברות הבנייה טענו בכתב הגנתן, כי מי שלא דאג לרשום את זכויות התובעים בדירה כפי שמתחייב הוא עורך הדין שייצג את בעלי המקרקעין בעסקה - ואשר גבה שכר עבור התחייבותו לטפל ולהשלים את רישום הבית המשותף ורישום הזכויות בדירה – ולא עשה זאת.

כבוד השופטת בלהה טולקובסקי מבית המשפט המחוזי מרכז-לוד, שדנה בתביעה לחיוב החברות לרישום הדירה בטאבו, קבעה כי אין מניעה שהזכויות בדירת התובעים יהיה רשומות על שמם, כל עוד ימציאו את המסמכים הדרושים לשם כך. כמו כן, הטילה השופטת  על שתי חברות הבנייה לשלם לבעלי הדירה הוצאות משפטיות על סך 20 אלף שקלים.

בנוסף, קבעה השופטת כי עורך הדין אשר ייצג את בעלי הקרקע, והבטיח כי יסדיר את הרישום בטאבו - יישא בהוצאות המשפט של חברות הבנייה הנתבעות – בסך כולל של 30 אלף שקלים.

אך בכך לא תמה הפרשה. בבית משפט שלום בראשון לציון מתנהל בימים אלה דיון בתביעה כספית  שהגישו בעלי הדירה נגד החברות באמצעות עוה"ד נבון – בה הם דורשים כי החברות יפצו את בעלי הדירה ב-380 אלף שקלים  - על הנזקים הכבדים שנגרמו להם לאורך השנים בשל ירידת ערך הדירה עקב האיחור ברישום הדירה בטאבו.

 

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים