חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

מילת הקסם:- שירות

 

בעירייה מקיימים סדנאות שירות לעובדים במטרה לשפר את השירות על ידי מתן מענה קשוב, רגיש ומקצועי 

 

עיריית ראשון לציון ממשיכה במהפכת השירות ומקיימת סדנאות שירות לעובדי העירייה. השבוע התקיים מפגש בסינמה סיטי לכל עובדי המנהל לשילוב חברתי (רווחה) על מתח שבין מתן שירות קשוב ומכיל  הרואה את האדם לבין ההתמודדות עם סבך הבירוקרטיה. במרכזו של המפגש הוקרן הסרט "אני דניאל בלייק"- סיפורו של מובטל תושב ניוקסאל, אלמן בשנות החמישים לחייו, המתחבר לאם חד הורית  צעירה ויוצא עמה למאבק באטימות של שירותי הרווחה. הסרט מעלה סוגיות הנוגעות לשירות הציבורי בכלל כמו חסמי הבירוקרטיה כמו עוד ועוד טפסים ועוד ועוד הוכחות, דיגיטציה של השירותים והקושי שעמו מתמודדים אנשים כמו גיבור הסרט, העדר היכולת  של נותני השירותים להקשיב לצרכיו ומצוקותיו של האזרח ונגישות השירותים.

כל אחד שצפה בסרט, וודאי אנשים שכל עמלם ומרצם הוא לסייע לאנשים, יוצאים עם הרהורים ומחשבות בעקבות הסרט ובחינה עצמית של איפה זה פוגש אותי בעבודה. בסיום הסרט התקיים דיון על המסרים שביקש הסרט להעביר לצופים. במהלך הדיון זומנה פונה שסיפורה מעורר השראה ועדות לסבך הבירוקרטיה.

מחזיקת תיק שירות, חברת המועצה לימור גור, אמרה:  "מתוך מטרה להעניק לפונים אלינו שירות שיותיר חוויה חיובית וייתן ביטוי לתפיסה של אתם במרכז, אנו עושים פעולות מתמשכות ליצור דפוסי שירות תואמים. הצפייה בסרט מציבה מראה בפני העובדים בשירות הציבורי ומעבירה חוויה אנושית של הדהות עם המטופל. להבנתי המקצועית הצפייה בסרט היא חובה לכל עובדי הסקטור הציבורי ומשקפת להם את ההזדמנות של הענקת שירות מקצועי אמפתי ואנושי שמציב את הלקוח במרכז".  

מחזיק תיק הרווחה, סגן ראש העירייה מוטי עג’מי, הוסיף: "מטרת הסדנאות הינה להעלות מודעות של העובדים ולעורר מחשבה על אפשרויות שינוי ושיפור השירות לתושב. לאור הקשיים הרבים אותם חווים חלק מהפונים בחיי היומיום, ישנה חשיבות רבה לשירות במנהל לשילוב חברתי.

 הכנס כלל את אחד הסרטים החזקים שיצאו בתקופה האחרונה המציב מראה של האדם הפשוט אל מול המערכת הבירוקרטית הסבוכה והחסמים שהיא מציבה בפניו. אנו ממשיכים לעשות כל שביכולתנו להתאים ולשפר את השירות לתושב. אני בטוח שעובדי המנהל ברגישותם הרבה יידעו לקחת את זה למקום הנכון.

את סדנאות השירות מקדם אגף השירות העירוני בעירייה בראשות מיכל סייפר וזאת במסגרת מדיניות העירייה לשפר ולייעל את עבודת העירייה בנגישות ובשירות לתושב על ידי מתן מענה קשוב, רגיש ומקצועי.

העירייה מקדמת שורה של תוכניות ומהלכים בנושא כמו הרחבת השקיפות העירונית, שירות טכנולוגי לרישום ושיבוץ לגני הילדים וכיתות א’, מערכת ניהול חדשה במוקד העירוני המשפרת את יכולת המעקב, הבקרה והשליטה ובכך תאפשר יעילות וצמצום זמני הטיפול בפניות, שדרוג קבלת הקהל בבניין העירייה ועמדות קבלת קהל בעיר, שדרוג אתרי האינטרנט של העירייה והחברות העירוניות ונגישותן לכלל האוכלוסייה ועוד.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים