חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

ענף הקלינטק : כשטכנולוגיה, קיימות ועסקים נפגשים !

 

השם החם היום בטכנולוגיה סביבתית הינו הקלינטק. מהו? וכיצד הוא יכול להקפיץ בעלי עסקים?

 

אחד הענפים הכי מתפתחים והכי משפיעים היום על המשק הישראלי הינו ענף הקלינטק.

ענף הקלינטק מציע מוצרים, שירותים ותהליכים אשר מספקים פתרונות סביבתיים – ייחודים, ומהווים פוטנציאל עסקי לרווח כלכלי או שיווקי.

לפתרונות אלו השפעה רבה ברמה האישית, הכלכלית, החברתית ואף המדינית, שכן הם מציעים פתרונות יעילים, ובוא בזמן, מפחיתים את הפגיעה בסביבה למעננו ולמען הדורות הבאים, כמו למשל בהתייעלות אנרגטית, בניהול פסולת, בהפחתת זיהום אוויר ובהפחתת פליטה של גזי חממה. באופן הזה, הסביבה הטבעית שלנו הופכת לנקייה יותר ולבריאה יותר.

ענף הקלינטק, מתייחס למודלים עסקיים מתקדמים, אשר במקביל לייצור החדשני ,משיגים ערך מוסף, מגשימים מטרה נעלה ומהווים פוטנציאל עסקי לרווח כלכלי. הענף יכול לשמש כקטר כלכלי לישראל ולקדם גם את יחסי החוץ שלה, לאור הצורך העולמי בטכנולוגיות חדשות שיסייעו להתמודד עם שינויי האקלים, המחסור במים והצורך באנרגיה זולה ונקיה.

בשנים האחרונות רשמה מדינת ישראל בכלל, והעיר ירושלים בפרט, הישגים רבים בענף הקלינטק, עם המצאות טכנולוגיות רבות בתחום ההגנה והשמירה על הסביבה. חברות רבות מגלות את המשמעות הערכית והעסקית שיש בענף, ומגשימות היום, בעידן המתקדם של המאה ה-21, את החזון הסביבתי.

לשכת המסחר אשר מהווה את הגוף המייצג של המגזר העסקי, הקימה את ענף הקלינטק הישראלי, אשר בראשו עומדת יו"ר וועדת הקלינטק ואחריות תאגידית וחברת הנהלת הלשכה סטלה אבידן, ומנהל הענף הקלינטק בלשכה הינו חבר הלשכה מר נאור ירושלמי. חברות החברות בענף הקלינטק מאוגדות בלשכת המסחר יחד, תחת קורת גג אחד, ומקבלות את התמיכה, הליווי והייעוץ בתחומים אלה ברמה הארצית והבינלאומית. אין ספק, כי ככל שהעולם מתקדם ומתפתח לעבר חשיבה סביבתית בריאה יותר, ניתן גם לטפח את התחום העסקי ובכך להגשים את חזון החברים בקהילה העסקית.

במהלך חודש ספטמבר הקרוב, יוביל השר להגנת הסביבה, חבר הכנסת זאב אלקין ביקור של משלחת עסקית בנושא טכנולוגיות סביבה בסין, במסגרת שיתוף הפעולה הסביבתי בין ממשלות סין וישראל. הביקור, פרי שיתוף פעולה בין המשרד להגנת הסביבה, מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה ומכון היצוא, יכלול שני סמינרים עסקיים בבייג’ינג ונאנג’ינג בהשתתפות השר אלקין. גורמי ממשל סיניים בכירים וחברות סיניות. יזמים וחברות קלינטק ישראליות מוזמנים להשתתף במשלחת, להציג את פעילותם בסמינרים העסקיים ולקחת חלק במפגשי B2B עם חברות מקומיות.

לפרטים נוספים הנכם מוזמנים לפנות לגברת סטלה אבידן  או למר נאור ירושלמי.

במייל: jerccom@inter.net.il

ובטלפון: 02-6254333 / 02-6254334

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים