חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

איך מציידים חדרים נקיים למעבדות?

 

בכל מעבדה או קליניקה קיים חדר נקי. החדר הזה הוא הסטרילי מכולם, ואם נרצה להבין בדיוק עד כמה – אפשר לשער שהוא מספיק סטרילי כדי לקיים בו ניתוח, לא פחות. מעבדות שיניים וגם מעבדות מחשבים, וכן מרפאות פרטיות, בכולן נדרשים חדרים נקיים.

 

בכל מעבדה או קליניקה קיים חדר נקי. החדר הזה הוא הסטרילי מכולם, ואם נרצה להבין בדיוק עד כמה – אפשר לשער שהוא מספיק סטרילי כדי לקיים בו ניתוח, לא פחות. מעבדות שיניים וגם מעבדות מחשבים, וכן מרפאות פרטיות, בכולן נדרשים חדרים נקיים. חשיבות הניקיון באזורים אלה אינה מוטלת בספק. אם אנחנו מייצרים שבב אלקטרוני אנחנו עשויים לגלות שכל גרגר אבק מיותר מסב לו נזק, וכאשר מדובר במעבדות רפואיות שונות ברור לחלוטין שהסטריליות היא קריטית. אז איך נראה חדר נקי ומה חשוב שיהיה בו?

 תנאי אקלים ולבוש העובדים

בתור התחלה, חדר נקי כולל מערכת מיוחדת ומתקדמת לבקרת אקלים. המערכות הללו הן חיוניות בחדרים מהסוג הזה משום שהן מסננות את האוויר ומורידות את רמת הלחות במקום. כדי לשמור על ניקיון החדר ולהבטיח שלא ייכנסו פנימה חלקיקי אבק ולכלוך שאין להם מקום, גם העובדים נדרשים להתלבש בהתאם. עובדי חדרים נקיים מצוידים לרוב בחליפות שמטרתן העיקרית היא למנוע את זיהום החלל. אפילו הקירות מתוכננים בהתאם, והניקיון איננו ניקיון פשוט כמו שאתם מכירים מחדרים אחרים במפעל או בקליניקה, אלא הוא מחייב חומרי ניקוי מיוחדים.

 תכנון ואבזור החדר

מאחר וחדרים נקיים דורשים גם מענה מדויק לצרכי המעבדה או המרפאה הפרטית, הם זקוקים גם לציוד מוגדר המותאם לצרכים אלה. למשל, משטח העבודה האידאלי לחדרים מהסוג הזה הוא משטח נירוסטה. שולחנות עבודה, מדפים ואפילו ארונות שונים ברחבי החדר מתוכננים לרוב עם חומר הגלם האיכותי הזה, וכדי להתאים אותו לשטח נדרש תכנון מדויק וגם ייצור ברמה גבוהה באמת. במילים אחרות, כדי להפוך חדר לחדר נקי הוא מחייב היערכות מוקדמת ותכנית עבודה מסודרת. כך ניתן לקבוע את המערכות השונות שיסייעו בשמירה על הניקיון ועל האוויר הנקי בכלל, לתכנן את הפריטים ואת הריהוט בחדר וגם להגדיר את צרכי הניקיון השוטפים, את הביגוד המיוחד של העובדים ונהלי עבודה שיאפשרו לכם לא רק לבנות חדר נקי – אלא גם לשמור עליו לאורך זמן. הדרישות בחדרים נקיים הן מאוד ספציפיות, ואם יש לכם ספק מה אתם צריכים באמת רצוי שתיעזרו בבעל מקצוע או בחברה המתמחה בתכנון והקמה של חדרים נקיים. כך תתכננו את החדר בצורה הטובה ביותר, תוך התייחסות לנושאים כמו תקציב, תכנון הנדסי ובקרה על התהליך כולו.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים