חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

ככה מתגברים על קנאה / עמית בן דוד

 

יובל מראשון לציון שאל: ”איך מתגברים על רגשות קנאה ולומדים לפרגן? אני מרגיש שקשה לי לעשות את זה ומקנא בכל מי שאני מכיר. תמיד נראה לי שלהם טוב יותר בעבודה, בזוגיות ובכל דבר אחר. לתשובתו של הקואצר עמית בן דוד, כנסו.

 

איך להתגבר על קינאה

השואל: יובל, תושב ראשון לציון

איך מתגברים על רגשות קנאה ולומדים לפרגן? אני מרגיש שקשה לי לעשות את זה ומקנא בכל מי שאני מכיר. תמיד נראה לי שלהם טוב יותר בעבודה, בזוגיות ובכל דבר אחר.

 

תשובת המומחה:

שלום יובל,

קנאה היא רגש "דביק" במיוחד. הקנאה נוטה לשהות במערכת שלנו זמן רב ולמרר את חוויית חיינו. אנו מתעסקים במה שחסר לנו ויש לאחר במקום להעריך את הטוב שאכן יש לנו. כשהקנאה מתעוררת אנו עלולים לפעול בצורה שאינה תואמת את הערכים האמתיים שלנו ולהביא לתוצאות לא רצויות - כל זאת ממקום של כאב עמוק המנהל אותנו בשעת הקנאה.

אז מה ניתן לעשות שחווים רגשות של קנאה?

  1. לא להתנגד אלא לאפשר. עד כמה שזה נשמע פרדוקסאלי, ההתנגדות העזה והמיידית לרגש הקנאה רק תגרום לרגש להתחזק. כל דבר שאנו מתנגדים לו, מקבל למעשה תוקף ומתחזק באנרגיית ההתנגדות שלנו.

    במקום זאת, יש להכיר ברגשות הקנאה שבתוכנו ולאפשר להם להיות. "זה בסדר שאני מרגיש קנאה עכשיו". אולי ניתן יהיה לשים לב, במידה ובאמת נאפשר לרגש להיות, שכבר מתרחשת רגיעה מסוימת רק מעצם כך שאפשרנו לעצמנו להיות בדיוק כפי שאנחנו באותו רגע, כולל המערך הרגשי שלנו.

  2. לעבור מתנופה של קנאה לתנופה של הוקרה. לקנאה יש תנופה מסוימת, מומנטום. זו אנרגיה הפוכה מפירגון, הוקרה והערכה. ברגע שנתאמן על לפרגן ולהוקיר אחרים באופן יזום (כמה שיותר במהלך היום ולא חשוב על מה), נשים לב שאנו באופן טבעי נוטים פחות ופחות לחוש קנאה.

    למשל, אנו יכולים לומר למישהו "וואו, ממש אהבתי את ההרצאה שנתת! זה היה מרתק ונראה שכולם ממש היו מהופנטים!" למצוא כמה שיותר מקרים להוקיר אנשים – בסופר, ברכבת, ברחוב או במשרד – כמה שיותר לציין בלב או בקול דברים ראויים להערכה, ממש להפוך את זה למשחק ולראות כמה פעמים פירגנת והוקרת היום!

    ניתן גם לנהל מחברת הוקרות בה נרשום כל בוקר/ערב 3-5 דברים שאנו אוהבים או מוקירים ומלאי תודה בעצמנו, בחיינו או אצל אחרים.

  3. לדמיין איך זה ירגיש לחיות ללא הנטייה לקנאה. ממש לראות תמונה של עצמנו נעים דרך החיים, בסיטואציות בהן היינו נוהגים לקנא – ללא קנאה. מה נחוש במקום קנאה? אולי תחושה ניטרלית? אולי הערכה? אולי חופש פנימי ותחושת נינוחות? איך זה ישפיע על חיינו להיות חופשיים מקנאה? איך זה יתבטא בבחירות שלנו? בהתנהלות שלנו? בשפת הגוף והאופן בו אנו מדברים?

ככל שתהיה לנו תמונה + הרגשה יותר בהירה של עצמנו במצב רצוי – כך ננוע לשם באופן טבעי יותר ויותר.

בהצלחה!
עמית

לקבלת קורס עזרה עצמית מתנה יש ללחוץ כאן: http://thebestofyou.ravpage.co.il/relax 

עמית בן דוד - הקשבה | הקלה | תוצאות    amitbd@gmail.com    052-5623001 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים