חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

המאפיינים וההבדלים שבין שיטת דפוס דיגיטלית לבין שיטת אופסט

 

הצורך בדברי דפוס רב ואנשים וגופים מסחריים ומוסדיים עושים בהם שימוש על בסיס יום יומי. בתי דפוס שונים מייצרים כרטיסי ביקור, ניירות מכתבים ומעטפות, הזמנות לחתונות ואירועים אחרים, פרוספקטים,  חוברות וכדומה. 

 

הצורך בדברי דפוס רב ואנשים וגופים מסחריים ומוסדיים עושים בהם שימוש על בסיס יום יומי. בתי דפוס שונים מייצרים כרטיסי ביקור, ניירות מכתבים ומעטפות, הזמנות לחתונות ואירועים אחרים, פרוספקטים,  חוברות וכדומה. ניתן להבחין בשתי שיטות דפוס עיקריות שנבדלות ביניהן: הדפסת אופסט והדפסה דיגיטלית. כל לקוח יכול לבחור מבין שתיהן בהתאם לצרכיו, לטעמו ויכולותיו הכספיות.

 הדפסת אופסט

 זוהי  השיטה הפופולארית והנפוצה ביותר בגלל שהיא מביאה עימה יתרונות רבים. תהליך ההדפסה מתבצע בטכניקה מיוחדת. תמונת הדיו מועברת מהפלטה (לוח) עליה הוקרן הדף שעומד להיות מודפס לגליל גומי, ומשם לנייר המודפס. הפלטה קולטת דיו רק באזורים עליהם מוקרנת התמונה, ולכן, האזורים האחרים נשארים ריקים מדיו ועל הנייר לא מודפס דבר. עקב איכות ההדפסה ויעילותה ניתן להדפיס בהיקפים מסחריים גדולים והתוצאה היא  מחירים זולים ונוחים. יתרונות אחרים בשיטה מתבטאים בדיוק ובאיכות ההדפסה, כמו כן, ניתן להשתמש בצבעים מיוחדים כולל צבעי פנטון מטאליים או זרחניים שמוטבעים באיכות גבוהה. לשיטה יש גם חסרונות. כל שינוי במידע מחייב עריכה חדשה שלוקחת זמן, ולכן, כל הדפסה נוספת כרוכה בתשלום נוסף. ניתן להדפיס רק בגדלים סטנדרטיים ועד לגודל גיליונות של 70/100 ס"מ. ההדפסה איטית ולא ניתן לקבל עבודות מהיום למחר אלא להמתין מספר ימים. כמו כן, שיטת העבודה מלוכלכת ומסובכת.

 הדפסה דיגיטלית

 שיטת הדפסה דיגיטלית היא שיטת דפוס חדשנית שמתבצעת בעזרת מחשבים. מכונת הדפוס יכולה להדפיס על פי פקודת מחשב. יש צורך להפיק קובץ גרפי והוא נשלח ישירות אל הנייר. אין שלבי  ביניים של הקרנת לוחות והכנת המחשב, והכול מתנהל במהירות ויעילות. כך, יכול לקוח לבקש ולקבל הזמנה בתוך פרק זמן קצר בהתאם לכמות המבוקשת או לצורות החיתוך. הדפסה זאת משתלמת מאוד בהדפסת כמויות קטנות שנמדדות מעותקים ספורים  ועד לאלפים בודדים. לקוח יכול לשלוח את הקובץ הגרפי באמצעות האינטרנט ועל ידי מחשבים, לפטופים, טאבלטים, מצלמות דיגיטאליות ואמצעים דיגיטאליים אחרים, ובכך לחסוך זמן רב. שיטה זאת מתאימה מאוד לקצב החיים הדינאמי של עסקים ואנשים פרטיים רבים. בנוסף יש יתרונות רבים: ניתן להדפיס בכמויות ובמהירות. ניתן להכניס מידע משתנה במהירות וללא עלויות נוספות. כך, לדוגמא: ניתן להדפיס פרוספקטים עם מידע שונה  לקהלים מגוונים בקלות וללא עלות נוספת. שיטת העבודה נקייה ואין צורך לנקות מכונה, להתלכלך בצבע וכדומה. ניתן להדפיס על גדלים מגוונים וליצור הדפסות על רולאפים, מדבקות, שלטים וכדומה. חסרון עיקרי הוא בחוסר גיוון בצבעים מאחר וניתן להשתמש במספר גוונים מצומצם. אם רוצים צבע זהוב, למשל, יש צורך להדפיס על נייר זהוב ולעצב בהתאם. צריך לציין, כי טכנולוגיה זאת מתפתחת וכל העת ניתן לשמוע על חידושים שמתבטאים בדיוק נוסף ובתוספת גווני צבעים.

 מומלץ להזמין עבודות דפוס בבתי דפוס מקצועיים בעלי תשתית מודרנית.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים