חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

מאמצים תוכנית גישור להגברת השיח

 

תופעת הגישור תופסת תאוצה בעיר * עיריית ראשון לציון מפעילה מרכז גישור קהילתי מזה עשור * עשרות תושבים התנדבו לגשר ואף הוקם מיזם ”מתגשרים יחד” לגישור בין בני זוג * עתה גם הילדים נכנסים לתמונה * במסגרת מיזם ”דיבור חדש”, הציגו תלמידי ו את תהליך ההכשרה שעברו המסייע להם לפתור סכסוכים בבית הספר

 

תלמידי בית ספר יסודי "פרס נובל" מאמצים את תוכנית הגישור כדי לעודד שיח ובמקביל לצמצם תופעת אלימות. תהליך זה אינו מובן מאליו ומגיע לאחר פעילות מאומצת של המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה שבמינהל לשילוב חברתי. עיריית ראשון לציון מפעילה מזה כעשור את תוכנית "ראשון לגישור" שהוקם מתוך אמונה כי השימוש בגישור ויישוב סכסוכים בהסכמה יקדם סובלנות ויחסי הוגנות בקרב תושבי העיר.

בשנים האחרונות מתנדבים עשרות מתושבי העיר במרכז ונותנים מענה לתושבי העיר בתחומים רבים.

לפני כשלוש שנים הוקם מיזם נוסף שנקרא "מתגשרים יחד" שמיועד לגישור בין בני זוג. הגישור הפך זה מכבר לשיחת העיר וסכסוכים רבים הגיעו לפתרונם הרבה לפני שהסכסוך הסלים בין הניצים. ההצטרפות של תלמידי כיתה ו’ בבית הספר פרס נובל הוא פועל יוצא של פעילות ענפה זו.

במסגרת מיזם "דיבור חדש" שמקדמת המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה באמצעות נציגי מרכז הגישור,  הגיעו תלמידי בית הספר ל=E0חוזת ראשונים והציגו לדיירים את =FAכנית הגישור המופעלת בבית ספרם. התכנית בבית הספר נקראת "תלמידי הראשון בגישור" ונועדה להביא לשיפור התקשורת הבינאישית בין התלמידים, המורים וההורים.  

הילדים הציגו את עקרונות שפת הגישור, סיפרו על תהליך ההכשרה שעברו, והמחיזו דוגמאות לסכסוכים הנפתרים בעזרתם. יחד עם הילדים הגיעה חגית סאננס- יועצת ביה"ס ורכזת הגישור, דפנה ויינטראוב- מגשרת ומנחת התלמידים וטליה פרידמן, עו"ד ומגשרת המתמחה בגיל השלישי, אשר הציגה את יתרונות שירותי הגישור הניתנים לבני הגיל השלישי. מרכז הגישור מושתת על פעילותם של מתנדבים אשר מטרתם לקדם דיאלוג בקהילה.  

סגן ראש העירייה, מוטי עג’מי, אמר: "למרכז גישור בקהילה יש תפקיד משמעותי בהטמעת השפה הגישורית בעיר ואנו מברכים על הצטרפות התלמידים ליוזמה המכבדת שיח ומשפרת את התקשורת בין אישית. מרכז הגישור פועל רבות לקידום הנושא ומאמין כי נכון וחשוב להטמיע את השפה בגילאים צעירים מאוד".

מנהל מרכז הגישור- שמוליק אשכולי ועו"ס קהילתית ומרכזת תכנית הגישור בבתי ספר- מעיין פישר קדרינל, ברכו על שיתוף הפעולה החדש "אני בטוחה שככל שנפיץ את שפת הגישור, נשתמש בכלי הגישור ונפתור סכסוכים בהסכמות ובשיח, גם אצלנו, כך נצליח לקדם קהילה חזקה יותר",  סכמה טלי שקרצי, מנהלת התרבות באחוזת ראשונים.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים