חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

רכבת אווירית הגיעה לארץ כדי ללמוד

 

נציגי הבנק העולמי, תאגידי מים מבריטניה ואפילו מאוסטרליה הרחוקה ביקרו השבוע בראשון לציון כדי ללמוד מקרוב על הטכנולוגיה שמפעילה חברת מניב ראשון ועל נושא המים בחירום * המשלחת המיוחדת של הבנק העולמי הגיעה כדי לחפש פתרונות לשיפור ניהול משאבי המים * מנכ”לית מניב ראשון: ”ראשון לציון נמצאת על מפת המים העולמית””

 

חברת "מניב ראשון" מקבלת הערכה עצומה בישראל וגם מעבר לים. רק בשבוע האחרון נחתו, זו אחר זו, משלחות מלונדון ואוסטרליה, כדי ללמוד מקרוב על הטכנולוגיה שמופעלת בראשון לציון ועל נושא המים בחירום.

הראשונה הייתה משלחת מתאגיד המים השלישי בגודלו בבריטניה. חברי המשלחת הכירו את התאגיד ופועלו וסיירו בבוסטר המים, מחסני החירום והאגמים. למחרת הגיעה משלחת מאוסטרליה הרחוקה, מתאגיד המספק שירותי מים ושפכים למשקי בית ועסקים בשטח המשתרע על פני 2.5 מיליון קמ"ר באוסטרליה המערבית.

אם לא די במשלחות אלו, נחתה בארץ משלחת נוספת מקרן של הבנק העולמי, שהגיעה לבקר כחלק מפרויקט משותף, אשר יתחיל בסוף החודש עם NewTech של משרד הכלכלה. הקרן של הבנק העולמי מפגישה בין בעלי עניין ציבוריים, פרטיים ואזרחיים כדי לנהל דיונים פתוחים על ניהול המים ולפתח הצעות קונקרטיות, שיכולות לשפר את ניהול משאבי המים. מטרת הביקור של המשלחת היא להכיר את משק המים הישראלי וייחודיותו, תוך חיזוק הקשרים בין הארE2ון למדינת ישראל ולחברות ישראליות. 

במקביל, ארחה ראשון לציון כנס בינלאומי בנושא ביטחון מים בשיתוף חברת מניב, מכון היצוא ורשות המים. מנכ"לית תאגיד המים מניב ראשון אמרה: "מגיעות לכאן משלחות שטסות אלפי קילומטרים בשביל ללמוד מהטכנולוגיה שאנחנו מיישמים ומניהול המים בשגרה ובחירום. אנחנו שמחים שהעיר נמצאת על מפת התשתיות והמים העולמית. קצב הביקורים עולה וגובר וזו הכרה בפעילותנו המקצועית. בכך, הפנים של ראשון לציון תורמים להסברה הישראלית בעולם".

מניב היא חברת המים, הניקוז והביוב של תושבי ראשון לציון. החברה הוקמה בשנת 2002, והייתה הראשונה, אשר זכתה לרישיון הפעלה במסגרת חוק תאגידי מים וביוב. לאחרונה שברה שיא באספקת מים לתושבי העיר, שעמד על 21 מיליון קוב במהלך שנת 2017. מניב עומדת בחמישה תקני ISO ונחשבת למצטיינת בישראל במסגרת המדד הממשלתי של תאגידי מים. . מערך השירות שודרג גם הוא בשנה החולפת והנתונים מצביעים על הורדת זמן שיחה בכ-8.5% ביחס לשנה הקודמת. בהתאם לרוח התקופה, נרשמה עלייה חדה בשימוש בשירותים הדיגיטליים באתר האינטרנט של מניב, מה שהוביל לירידה של 15.7% בפניות במהלך שלוש השנים האחרונות.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים