חיפוש
 
לדף הבית >>     בריאות >>

אני חושב משמע אני כואב?

 

לפני שנתיים טיפלתי בבחורה מקסימה ,בעלת משפחה טובה קריירה מתפתחת וגם לומדת נטורופתיה בזמנה הפנוי, היא הגיעה עם כאבי מחזור דימנוראה ,זכרון חלש לטווח קצר וחולשה שמלווה אותה כל היום.

 

לאחר כמה טיפולים הכאבי מחזור עברו החולשה השתפרה אך היא דיווחה שאין שיפור משמעותי בזיכרון  (או חוסר זיכרון) לטווח קצר.

בכל טיפול שמתי לב שהיא תמיד תעדיף את החשיבה השלילית ,היה לי הרבה שיחות איתה על חשיבה חיובית ושחשיבה חיובית תמיד תהיה חשיבה מקדמת יותר מחשיבה שלילית .

תמכתי את הטענות שלי במחקרים : במחקר אמריקאי שנערך בקרב כירורגים מומחים הראו שכאשר הם שומרים לחייך למטופל במהלך התשאול ולפני ניתוח ,דעת המטופלים היא חיובית יותר אחוזי התביעות על רשלנות יורדת עד 22 אחוזים וסיכוי ההחלמה לאותו המנתח מגיעים ל30% יותר החלמה!

מחקר שנמשך שנתיים בקרב 432 מטופלים בני 65 ומעלה בבולטימור עם שבר מפרק הירך לאחר ניתוח, בדק חשיבה חיובית, דיכאון, מהירות הליכה, קימה מכיסא. למטופלים עם חשיבה חיובית הייתה הליכה מהירה יותר, קימה מהירה יותר מאשר לבעלי החשיבה השלילית. גם התפקוד היה טוב יותר. המסקנה הייתה, שחשיבה חיובית מועילה והיא בעלת השפעה טובה על תפקוד לאחר שבר מפרק הירך .

מחקר אחר בדק אם לחשיבה חיובית יש קשר לירידת סיכון של מחלת לב כלילית ((CHD)‏ Coronary Heart Disease). המחקר עקב אחר 6,025 משתתפים גברים ונשים בני 25 עד 75 ללא מחלת לב כלילית בבסיס, במשך 15 שנים. לפני המעקב נעשה ריאיון הרגשה כללית טובה (General well being) שממנו נגזרה חשיבה חיובית. בהשוואה לאנשים עם רמות נמוכות, לאלה עם רמות גבוהות של חשיבה חיובית סיכון קטן יותר  למחלת לב כלילית. ההסבר היה שלאנשים עם חשיבה חיובית יש באופן בסיסי הרגלי בריאות טובים .

אתמול הייתי בסדנא לעסקים קטנים של NIR MAKO  שדיברו מעט על הנושא ובסוף הקרינו סרטון על מוטיבציה ושלמות בעולם המערבי.

שלחתי למטופלת צ’ את הסרטון מיד

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים