חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מטמיעים הרגלי תזונה בריאה בחטיבת הביניים

 

המשרד לקידום מעמד האישה בעיריית ראשון לציון יחד עם נשות עסקים בפורום יוזמות לטובת הקהילה חברו לחטיבת הביניים ”יצחק רבין” לפרויקט שמטרתו שיפור הרגלי התזונה ואורח חיים בריא

 

נושאי התזונה, המשקל והבריאות הם נושאים מדוברים מאוד בקרב צעירים ובני נוער. זו הסיבה שכאשר פורום נשים בעסקים והמשרד לקידום מעמד האישה בעיריית ראשון לציון פנו לחטיבת הביניים "יצחק רבין"  ביוזמה לקדם פרויקט ראשון מסוגו בנושא בריאות בבית ספר, בחרו הילדים בנושא: הטמעת הרגלי תזונה בריאה ושיפור דרכי ההזנה הנהוגות כיום בחטיבת הביניים.

זוהי יוזמה חברתית חדשה שבה נשות העסקים בפורום יוזמות שיתופי פעולה עסקיים חברתיים לטובת הקהילה. "שיתופי פעולה בין המגזר העסקי לקהילה, מאפשרים לקדם מנהיגות ולפתח מעורבות לצמצום פערים לקראת השוויון המיוחל. כולם יוצאים נשכרים מהפרויקט" מסבירה יועצת ראש עיריית ראשון לציון לקידום מעמד הנשים ושוויון מגדרי ומקימת רשת נשים בעיר, איריס כגן.

מנהלת החטיבה, מיכל זנגבוים, התגייסה למשימה ויחד עם אשת עסקים מקומית ומאמנת תזונה מומחית לילדים ונוער, ליאת יושע ו מייסד תנועת אחריות לישראל- ירון יעקובס, מקדמים את הפרויקט בבית הספר.

בסיועם של המורה אלה גבאי וכמובן התלמידים נערכו המהלכים הבאים : איתור בעיות, בחירת יוזמה לקידום, חקירת הנושא והכרת אחראים שונים בעירייה שיעזרו בבניית היוזמה והצגתה בעריית ראשון לשם יישומה.

התלמידים יצרו מצגת מקיפה אותה הציגו לראש העירייה, דב צור, שתיארה את התנהלות התזונה הלקויה של התלמידים היום בחטיבה, את הרווח שיושג במישורים שונים כתוצאה משיפור התזונה וכמובן דרכים יישומיות להשגת השיפור התזונתי, שתכלולנה שיתופי פעולה נוספים עם בעלות עסקים קטנים נוספים, החברות בפורום נשים בעסקים ובקריירה ראשון לציון.

מובילי הפרויקט משוכנעים כי הכנסת תזונה נכונה וזמינה ובשילוב עבודה אימונית להטמעת אכילה בריאה יותר, תוביל לשיפור ציוני התלמידים בחטיבה דרך שיפור יכולתם הלימודית.

"בחרתי ביוזמה הזאת כי אני חושבת שזה הזמן שלנו להתחיל לשמור על אורח חיים בריא" מספרת מישל, תלמידת כיתה ח’ בחטיבת הביניים יצחק רבין " לפעמים בגיל מבוגר מאוחר מדי לשנות דברים וקשה מאוד לשנות מה שאתה רגיל לעשות כל החיים". חברה לכיתה, שחר, אמר: "אני מרגיש שהפרויקט הזה נתן לי אחריות ושאני יכול להשיג את כל מה שאני רוצה. וגם אם קשה, לא מוותרים בקלות. היה לי מאוד כיף לקחת חלק במיזם ולמדתי שאם כולם משתפים פעולה, ניתן להביא לשינוי".

חברת המועצה ומחזיקת תיק קידום מעמד הנשים ושוויון מגדרי, לימור גור,  ברכה את היוזמה ואמרה: "אני גאה בפעילותן של נשים במרחב העירוני ובפעילות רשת הנשים העירונית המשלבת את נשות העסקים ביוזמות חברתיות המעשירות את חיינו בעיר".

"מטרת המיזם היא לחבר את הנוער לאכילה בריאה ולהכשיר שגרירי בריאות בקרב התלמידים", מסבירה מאמנת תזונה ליאת יהושע "התלמידים יעבירו את הידע שצברו ואת החיבור לאכילה הבריאה לתלמידים הצעירים מהם".

מנהלת פורום נשים בעסקים ובקריירה, רויטל סגל, הוסיפה "אחרי מיזם בתים פתוחים שיזמה יוני עוזר, זהו המיזם השני משורת מיזמים חברתיים של בעלות עסקים חברות פורום נשים בעסקים, אנחנו מתכננות פעילויות נוספות במהלך השנה. יש למה לצפות".

נשות עסקים נוספות מוזמנות להצטרף ליישום מיזמים נוספים למען הקהילה:

ליצירת קשר: המשרד לקידום מעמד הנשים ושוויון מגדרי טל 97446164  ליאת יהושע 0543977322.

 

 

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים