חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

מורה נבוכים לקבלת רישיון לעסק החדש

 

רשיון עסק הוא תעודה פורמלית, שמתירה לכם להפעיל את העסק שלכם כחוק, לאחר שהוכח כי עשיתם ככל שביכולתכם על מנת להבטיח את טובת הציבור וטובתכם – בעלי העסק

 

החלטתם לזנוח את עולם השכירים ולפתוח עסק משל עצמכם? ברכות! תוך כדי שאתם מחפשים מקום שבו תקימו את העסק, מסתייעים בשירותיהם של אנשי המקצוע המובילים בתחום, בונים תכנית עסקית ומגייסים משאבים – כדאי שתדעו שכל התכנית שלכם צריכה להיות על פי חוק. 

בעת שמקימים עסק, חשוב לעקוב אחר החוקים השונים ביחס לפתיחת עסקים חדשים, כשבראשם תעודת רישיון העסק. הרישיון הוא אישור רשמי המעניק לכם את הזכות להפעיל את העסק שלכם כחוק. ללא תעודה שכזו ובעת שתפתחו את העסק שלכם בכל זאת, הרי שמדובר על עבירה חמורה.

 

השלבים להוצאת רשיון העסק שלכם – צעד אחר צעד

תחילה, עליכם להגיש את הטופס הרשמי, בו אתם מביעים התעניינות לגבי פתיחת עסק חדש. אל הטופס עליכם לצרף מסמכים רלוונטיים לרבות תכנית העסק שלכם, תרשים ראשוני וכדומה. על מנת להגיש את הטפסים הרלוונטיים, עליכם לשלם את האגרה כדי שבקשתכם תטופל.

לאחר מכן, תוכלו להגיש ליחידת רישוי העסקים פרטים על העסק העתיד לקום. פרטים שכאלו יכולים להיות כתובת העסק שלכם, מספר החברה, השטח של העסק, ועוד פרטים נוספים רלוונטיים שיכולים לקדם את הבקשה שלכם. לאחר מכן, מעבירים את הבקשה שלכם הלאה, ושם היא נבחנת. ועדות שונות ידונו בבקשה שלכם ויעברו תחת ידיהם של משרד הבריאות, משרד החקלאות ומשטרת ישראל.

לאחר מכן, תתקבל ההחלטה בנוגע לרישיון העסק שלכם. הרשות המקומית תקבל את התשובה. גם במקרה של חיוב וגם במקרה של סירוב – תקבלו על כך הודעה מסודרת. במקרים בהם לא הצלחתם לקבל רישיון לעסק, תקבלו נימוק מפורט מדוע . במידה וקיבלתם תשובה חיובית, תקבלו אישור זמני שיאפשר לכם לפתוח את העסק שלכם עד לקבלת התעודה הרשמית.

 

למה בכלל צריך להוציא את רשיון העסק?

רשיון עסק הוא תעודה פורמלית, שמתירה לכם להפעיל את העסק שלכם כחוק, לאחר שהוכח כי עשיתם ככל שביכולתכם על מנת להבטיח את טובת הציבור וטובתכם – בעלי העסק. החוק שחוק בשנת 1968 תקף עד עצם היום הזה, והוא עוסק במספר היבטים חשובים: להבטיח איכות נאותה של הסביבה, למנוע סכנות שיכולות לפגוע בשלום הציבור, לדאוג לשלומם ולביטחונם של אלו השוהים בשטח העסק, למנוע מחלות שונות ולהבטיח תנאים נאותים מבחינת תברואה.

 

אילו עסקים צריכים להצטייד ברישיון עסק?

השאלה השכיחה ביותר היא אילו עסקים הם אלו שצריכים לקבל אישור רישיון עסק. אם כן, מדובר על עסקים המחולקים ללא פחות מעשר קבוצות שונות: בריאות וקוסמטיקה, אנרגיה ודלק, בעלי חיים והחקלאות, תחום המזון, מים, מסחר, נופש וספורט – עינוגי הציבור, ענפי התחבורה והרכב, שירותי אבטחה ושירותי שמירה וכמו כן תעשיה ומלאכה, כימיה ומחצבים. סביר להניח כי העסק שלכם עונה על אחד מתחומים אלו, כך שגם אתם צריכים לבצע תהליך שבסופו תקבלו רישיון עסק.

 

 

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים