חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

בן 16 אפליקציה שתדווח על נגישות במסעדות

 

היוזמה התחילה מפרויקט בית ספרי * אבל גם אחרי שקיבל 100 על הפרויקט, דור בן משה לא עוצר וממשיך לעדכן ולהרחיב את היישום *השלב הבא: הקראה קולית לעיוורים * ”קיבלתי המון תגובות מנכים שסיפרו לי שזה עזר להם” 

 

 בעל מוגבלות מוזמן ליום הולדת או כל אירוע אחר במסעדה, אבל בזמן שאחרים מתלבטים מה ללבוש, הוא צריך לחשוב האם תהיה לו חנייה קרובה, האם השירותים יהיו נגישים ועוד. היישום (אפליקציה) "נגישות בקליק" נועד לתת מענה בדיוק לשאלות האלו ומי שיצר אותו הוא תלמיד בן 16 מקרית החינוך רביבים שבשנה שעברה התבקש, במסגרת הלימודים, לפתח מוצר עבור קהילת הנכים.  "עלה לי רעיון לבדוק לגבי הנגישות לנכים במסעדות" הוא מספר "קודם כל למדתי לבד לפתח יישומים ואחר כך התחלתי לעבוד על זה". הוא התחיל לעבוד על היישום בינואר השנה והגיש את הפרויקט בסוף שנת הלימודים האחרונה. המורה התלהב מאוד מהרעיון ודור קיבל 100. אבל במקום להמשיך הלאה, דור החליט לפתח ולשדרג את היישום כדי להעלות מודעות לנושא. הוא שאב פרטים מהאינטרנט על  מאות מסעדות מ-13 ערים עד כה, הוא "סייר" דרך גוגל ארט (google earth)  סביב המסעדות ובדק האם יש חניות ואף התקשר אליהם לשאול לגבי הנגישות בשירותים.

דור קיבל המון תגובות מגולשים ונכים שאמרו לו שזה סייע להם רבות בחוויה האישית שלהם. כיום הוא ממשיך לעדכן עוד ועוד את היישום וכבר עובד על הקראה קולית לעיוורים. ומי יודע, הוא אומר, אולי יהיה גם אקזיט.

יש לציין כי נושא פיתוח האפליקציות לשימוש הקהילה אינו זר בקרב צעירי העיר. תלמידי בית הספר היסודי "רוזן" פיתחו יישום (אפליקציה) בשם The sea today לחובבי הספורט הימי שתתריע להם כאשר התנאים בים מתאימים לצרכים שלהם. היישום מבוסס על רעיון של שעון מעורר המתריע את צרכני הים בטלפון הנייד רק כאשר תנאי מזג האוויר, כמו גובה הגלים, עוצמת וכיוון הרוח, מתאימים לדרישותיהם.

היישום מרכז עבורם את הפרמטרים הנדרשים ממספר אתרי חיזוי, מהמצלמות בחוף הים וממצופים בלב ים, ושולחת הודעה קולית. רק כאשר הצרכן מקבל את ההתראה, הוא יכול לצאת לפעילות הימית הרצויה לו. חשוב להדגיש שמדובר במידע מהימן אשר מתקבל בו זמנית ממספר אתרי חיזוי.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים