חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

סיפור לפרשת  לך לך

 

”ויאמר ה’ אל אברם לך –לך מארצך..ואגדלה שמך”  רש”י מפרש: לך להנאתך ולטובתך.ושם אפרסם את שמך.הסיפור נכתב לפני  תוצאות הבחירות באמריקה 

 

את ד"ר לווין הכרתי בקהילה היהודית  בניו זילנד לפני כעשרים שנה , הוא  הגיע מברוקלין והתקבל כמרצה  צעיר במחלקת מדעי המדינה  באוניברסיטה בוולינגטון. בזמנו סיפר לי  גם על תקופת לימודים קצרה במכון מאיר בירושלים. ובכלל על אהבתו לארץ הקודש.

את חגיגת בר המצווה לבנו חגגנו בפרשת לך -לך.  לאחר הקריאה בתורה ,נערך קידוש ובדברי ברכתו עמד  האב והסביר לבנו פירושו של רש"י למילים "לך –לך" וכאמריקאי ,ידע לצטט גם מנאום ההכתרה של הנשיא קנדי שקרא לאזרחים "to go forth" להתקדם  ולשאוף ליותר.

עברו מספר שנים והדוקטור התערה בקהילה היהודית והוציא ספר מרתק על תולדותיה. ספר מרשים  וראשוני בתוכנו. כמו כן התקדם למעמד כפרופסור ונבחר לעמוד בראש המחלקה למדעי המדינה באוניברסיטה. הדבר יצר קשר הדוק בינו לבין  פוליטיקאים ואנשי ממשל שחפצו ביקרו.

וביום בהיר אחד קיבל הודעה חסויה שהומלץ להעניק לו תואר אצולה מטעם מלכת אנגליה, הטקס אמור להתקיים בבית המושל שבו היה רשאי להזמין את משפחתו בתנאי שלא יגלה   את דבר הזכייה לפני פרסום הידיעה  לציבור  בצורה רשמית.  הוא מיהר ושלח כרטיס טיסה לאמו מניו יורק לנ"ז בלי להסביר מדוע עליה להגיע לפני שמחת תורה.

יום לפני פרסום הידיעה בתקשורת ,סיפר לו בנו שעליו להשתתף בתחרות  נושאת פרסים  בנושא  פרסום אומנותי בו התמחה  כמקצוע ,והטקס נקבע לאותו תאריך של חלוקת  התארים אבל בבית התרבות בעיר אוקלנד  . האבא לא יכול היה למנוע מבנו לטוס ולהשתתף, למרות שרצה לחוות איתו  ביחד עם הסבתא בבית המושל את טקס קבלת התואר המכובד.

 מספר דקות אחרי שעמד האב הנרגש  יחד עם בתו ואימו  ולחץ את ידי המושל וקיבל את התעודה מטעם מלכת אנגליה על זכייתו בתואר   SIRקיבל  sms מבנו  המספר לו שהוא.. זכה במקום הראשון בתחרות באוקלנד  וזה קרה שוב בשבוע שלפני  "לך-לך" –להנאתך.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים