חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

מפוחי האוויר - קבלני הגינון של העירייה פועלים בניגוד לחוק

 

תלונות מתושבים על הפעלת מפוחי אוויר. העירייה ”החוק אוסר הפעלת מפוח בשטחים ציבוריים”, המוקד ”אין מה לעשות” וק’ סובלת ממטרד בריאותי וסביבתי.

 

אם בעבר גרפנו את העלים באמצעות מגרפה, או כל כלי גינון אחר, הרי שמגוון מפוחי העלים הפכו את העבודה לקלה יותר - מפוחים אשר פולטים אויר ובכך מסלקים עלי שלכת ופסולת גינה לערימה, ומפוחים הפועלים כשואבי אבק - שואבים  לתוך שקית, ללא עבודת כפיים.

כך או אחרת, הפתרון הטכנולוגי הזה לא רק שהתגלה שמזהם אויר, אלא שהפך למטרד רעש ואבק, מה שהביא את המשרד להגנת הסביבה לפרסם דו"ח בשנת 2007. בדו"ח הומלץ לשוב ולנקות מדרכות וכבישים ציבוריים בציוד ידני, כגון מטאטאים,  ולא להפעיל מפוחי עלים באזורי מגורים. בשנת 2011 הוחמרה ההתייחסות למפגע זה ונכנסו לתוקף תקנות האוסרות הפעלת מפוח עלים בשטח ציבורי.

אלא שבדומה להמון תקנות וחוקים נוספים, לא תמיד האזרח הפשוט מודע אליהם, ונאלץ לסבול מבלי לדעת שהחוק מגן עליו. בדיוק כמו ק’ תושבת ראשון שפנתה אליי במילים אלה:

"ויקי שלום, אני מתגוררת במערב הישן (עולי הגרדום), וסובלת מאסטמה. הגננים מטעם העירייה משתמשים במפוח במקום לגרוף, וכך, אמנם מנקים את הגנים הציבוריים, אך יוצרים אבק שמזהם את הסביבה. השימוש במפוח גורם לי להתקפי קוצר נשימה, ובנוסף, מלכלך את כל האזור מסביב - מצטבר אבק על הכביסה, התריסים, ופנים הבית".

ק’ מספרת שביקרה פעם במרפאת קופ"ח כללית באיזור מגוריה, בשעה שהגננים השתמשו גם שם במפוח, מה שגרם לה קוצר נשימה נוראי והיא נאלצה לקבל טיפול אינהלציה בסניף. 

"פנית למוקד 106?" שאלתי בשיחה עמה והיא ענתה "כן, פניתי מספר פעמים למוקד 106, ונאמר לי שאין מה לעשות".

פניתי לדוברות העיריה ואלה ענו בתגובה: "על פי החוק חל איסור מוחלט על הפעלת מפוח אויר. כל קבלני הגינון הפועלים בשירות העירייה מונחים בעניין. במידה והפונה מזהה עבודה עם מפוח יש לפנות בזמן אמת למוקד העירוני. קבלן שנתפס עושה שימוש במפוח, נקנס ונערך לו בירור משמעתי".

תגובת הדוברות לא התייחסה לתשובת המוקד ולכן, התקשרתי שוב ל-ק’, והנחיתי אותה כיצד לפעול במקרה בו גננים ישובו להפעיל מפוח: "התקשרי למוקד ובקשי מיידית פקח שיגיע ויקנוס את קבלן הגינון, וכמובן יפסיק מיידית את השימוש במפוח. ואם זה לא קורה? תפני אליי מיידית".

מקווה שעיריית ראשון לציון חידדה את הנהלים מול קבלני הגינון, ו-ק’ לא תתקשר להודיע שהמטרד נותר על קנו.

גם אתם נתקלתם במפגע/מטרד? פנו אלינו, ואנו מערכת רשת עיתונט נדאג לסייע גם לכם.

ויקי דור – כתבת המערכת: viki.dor@gmail.com

 

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים