חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

משלחת נוער ממינסטר הגיעה לראשון לציון

 

פרויקט משותף  של עיריית מיניסטר ועיריית ראשון לציון ללימוד השואה ולקחיה במימון  האיחוד האירופי: משלחת נוער מהעיר מיניסטר נפגשה עם תלמידי מקיף י”ב ”המעיין”

 

היחסים החמים עם העיר התאומה מינסטר מגרמניה נמשכים וביום שישי האחרון הגיעה משלחת נוער ממיניסטר להיפגש עם בני נוער ממקיף י"ב "המעיין" בראשון לציון. המשלחת הגיעה במסגרת פרויקט ללימוד השואה אותו מממן האיחוד האירופי והיא מונה 18 בני נוער ומורים. תלמידי מקיף י"ב המעיין קיבלו את המשלחת ממינסטר ביום שישי האחרון וסיירו איתם בראשון לציון, בין היתר, במוזאון אגם וחוף הים. בני הנוער ממינסטר נהנו מארוחת בוקר ישראלית שהוכנה על ידי  אחת מאימהות התלמידים. במסגרת הביקור, יערכו בני הנוער סמינריון משותף ב"יד ושם" בירושלים. הסמינריון ארך שלושה ימים, במסגרתו למדו התלמידים על תולדות השואה ודנו יחד במצבים חדשים וישנים, ואיך מונעים הישנות של מצבים כדוגמת אלו שקרו בזמן השואה. בשעות הערב בילו התלמידים יחד באתרים בירושלים והסביבה כדוגמת מגדל דוד.

במחלקת קשרי חוץ בעיריית ראשון לציון התקבלה פנייה מעיריית מינסטר בבקשה למצוא שותף לפרויקט חשוב ויוקרתי אשר ממומן על ידי האיחוד האירופי בנושא השואה. מקיף י"ב "המעיין", בהנהלת עדנה וידל, נענה לבקשה ובחר 20 בני נוער משכבת י’ שישתתפו בפרויקט.

חבר המועצה ומחזיק תיק קשרי חוץ, מיכאל רייף, בירך בקבלת הפנים את המשלחת ממינסטר ואמר: "כמה חשוב בזמן הזה שיתוף פעולה בין הערים התאומות, במיוחד  בהקשר היחסים של ישראל עם אירופה. היחסים עם מינסטר הם טובים מאד והביקור המשותף הינו דוגמה של היחסים החמים בין הערים, אשר מצליחות לעלות מעל הפוליטיקה ולחבר בין אנשים".

במסגרת היחסים החמים עם העיר התאומה מינסטר, בחודש מאי השנה, ביקר בעיר ראש עיריית מינסטר מגרמניה, מרקוס לובה, בביקור חנך עם ראש העירייה דב צור את שדרות מינסטר, פגש את האנשים שהחלו את הקשרים בין הערים לפני למעלה משלושים שנה וגם הניח זר באנדרטת השואה: "אנחנו כאן היום עומדים פה, בראשון לציון, בארץ ישראל בגללכם, בגלל שהיה לכם את האומץ, לנצח" 

לראשון לציון 15 ערים תאומות ברחבי העולם - בארה"ב, רוסיה, סין, הונגריה, צרפת, איטליה, הולנד, פולין, סלובקיה, אתיופיה, דרום קוריאה, אוקרינה, בלארוס וגרמניה, שם עם העיר מינסטר המונה כ-304 אלף תושבים נרקמו אחד מהקשרים החמים וההדוקים ביותר. ביטוי לקשר החם והרגשי הזה ניתן להבין מהיוזמה של עיריית ראשון לציון לקרוא לרחוב במערב העיר על שם העיר התאומה- מינסטר.

מינסטר היא מהערים המשגשגות והיוקרתיות בגרמניה. היא עיר אוניברסיטאית מובהקת כאשר כמעט חמישית מאוכלוסייתה - 50,000 איש - הם סטודנטים. שיתוף הפעולה בין מינסטר לראשון לציון מתקיים באדיקות, כך למשל קיים דיאלוג מתמיד ופעילות משותפת בין שלושה בתי ספר תיכוניים, שיתוף פעולה בין מועדוני עיוורים, מחנה קיץ לתקשורת, להקות מחול, חבורות זמר ותזמורות משתי הערים. תושבי מינסטר תרמו לנטיעת חורשה ולהרחבת בית "יד לבנים" בראשון לציון ואף קראו כיכר בעירם על שם העיר ראשון לציון.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים