חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

ראשל”צ תקים את הקו החום של הרכבת הקלה

 

לוקחת את המושכות: עיריית ראשון לציון תקים בכוחות עצמה את הקו החום של הרכבת הקלה בעיר

 

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, לא ממתין בתחנה לרכבת הקלה, והחליט להקים את הקו החום באמצעות תאגיד עירוני שיוקם לטובת העניין.

בימים אלו מועברות טיוטות בין עיריית ראשון לציון למשרדי האוצר והתחבורה לגיבוש החלטת ממשלה אשר תאפשר לעיריית ראשון לציון להקים את הקו החום בשטחה. הקו החום של הרכבת הקלה המתוכנן לשרת בעיקר את העיר ראשון לציון, ולחצות אותה לכל רוחבה, ממערב למזרח, דרך באר יעקב, ועד לרמלה ולוד. על פי נתוני נת"ע, הקו החום מתחיל במערב העיר ראשון לציון במתחם חניה ותחזוקה (דיפו), עובר דרך מתחם המגורים והתעסוקה החדש המתוכנן במערב העיר וממשיך מזרחה, דרך מרכז העיר ראשון לציון. הקו מתוכנן לעבור בשטח מחנה צריפין העתיד להתפנות לטובת אזורי מגורים ותעסוקה ומקשר למתחם בית החולים אסף הרופא. המשך הקו לכיוון מזרח דרך מרכז העיר החדש המתוכנן בבאר יעקב לעיר רמלה, מתחנת הרכבת ברמלה ממשיך למרכז העיר לוד וחיבור עתידי לבסיסי הצבא המתוכננים בצפון העיר.

בימים אלו מצויה נת"ע בעיצומו של  התכנון הסטטוטורי של הקו, אך טרם התחיל תכנונו המפורט וזה, כך על פי הערכות, צפוי להתבצע בעוד שנים רבות. 

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אומר כי העיר עומדת בפני פיתוח מאסיבי, הן במתחמי עסקים והן במגורים, "העיר צפויה להוסיף לשטחה עוד כמאה אלף תושבים בחמש עשרה השנים הקרובות. כבר היום תשתיות הכבישים בתוך העיר לא עומדות בעומס, מקומות החניה באזורים מסוימים הם במחסור גדול, הכבישים הבינעירוניים עמוסים וגדושים שעות רבות ביממה, והתופעות הללו רק יחמירו. אנחנו לא נוכל לשבת בתחנה ולחכות שהמדינה תיתן מענה. עלינו לקחת את האחריות אלינו ולקדם כבר היום פתרונות של הסעת המונים בתוך העיר".

לצורך הקמת הקו, עיריית ראשון לציון תקים תאגיד עירוני בשליטת העירייה ובו יהיו חברות הרשויות אשר הקו עובר בשטחן: רמלה, לוד ובאר יעקב.

כידוע, ישנם 8 קווים של הרכבת הקלה במטרופולין גוש דן אשר מקודמים על ידי החברה הממשלתית נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים. בעיריית ראשון לציון הבינו כי סדר העדיפויות של המדינה לא כולל את קידום הקו החום בשלב זה, "סדר העדיפויות של המדינה נותן בשלב זה עדיפות לקווי הרכבת הקלה הנעים בתוך המטרופולין ולא לקווים עירוניים, ועל כן החלטנו לקחת את המושכות אלינו ולהוביל את המהלך" אומר גורם בעירייה.

מדובר במהלך ראשון מסוגו בארץ, אשר מחייב החלטת ממשלה ושינויי חקיקה, אשר יאפשרו לעירייה לפעול להקמת רכבת קלה. בעיריית ראשון לציון מאמינים כי אישור המתווה הוא אינטרס מובהק של הממשלה, אשר מבינה היטב את הצורך בהעברת נוסעים מן הרכב הפרטי לתחבורה ציבורית. ראש העירייה, דב צור: "אני מודה לשר האוצר ולשר התחבורה על עצם הנכונות ללכת למהלך כה מרחיק לכת, זה לא מובן מאליו". צור גם הודה לנת"ע על שיתוף הפעולה לה זוכה העירייה כבר היום ואמר, "בכל תרחיש, נלך יד ביד עם נת"ע ונישען על הידע והמומחיות של החברה".

בעירייה מתכוונים לממן את המיזם, אשר עלותו מוערכת בכ-10 מיליארד ₪, באמצעות שיטת מימון ייחודית הנשענת על מימון בינלאומי בלא שהעירייה בפעולותיה האחרות עלולה להינזק מהקמת הקו.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים