חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

40 שנה למהפך

 

ביום הראשון שלאחר  קבלת תוצאות הבחירות –השבוע לפני 40 שנה- מצאתי את צביקה  בהלם מוחלט ובחרדה אמיתית לא מוסתרת. ניסיתי לשוחח עימו בעדינות ולהבין את הסיבה להתנהגותו היוצאת דופן והוא הרצה לי ברצינות תהומית שישראל הולכת לקראת מלחמה ואסון וכמעט  הרגיש את  הסוף

 

בין השנים 1976 עד 1980  נשלחתי כשליח בעיירה לא גדולה בדרום אפריקה. שם היינו משפחה ישראלית בודדה ללא  "מתחרים" ושימשתי בכל התפקידים.

אומנם,  מדי פעם נערכו כנסים  אזוריים וכך יצרנו קשרים מקצועיים וחברתיים עם  כמה ממשפחות השליחים בעיקר  בקייפטאון ובפורט אליזבט.

 בשנת 1977   סיים השוחט בפורט אליזבט את עבודתו והתבקשתי למלא את מקומו לתקופת ביניים שנמשכה  כעשרה חודשים. בדרך כלל טסתי או נסעתי  בימי ראשון אחרי הצהריים  ולנתי במלון וביום שני מוקדם בבקר הסיעו אותי לבית המטבחיים עד שעות הצהריים ואז חזרתי לעיירתי אוצהורן.

אותם ימי ראשון בערב  ניסיתי למלא בתוכן ולאט לאט נקשרו יחסי חברות מדהימים עם משפחת שליחי הבונים . או השומר הצעיר.  משפחה  צעירה שהגיעה מתל קציר. למרות חילוקי הדעות  כיבדנו איש את רעהו והשתדלנו לא להעלות נושאים שיש לנו עליהם מחלוקת בעיקר  דת ופוליטיקה.

מדי פעם תיארו לי את הסבל שסבלו מהצבא הסורי שישב לפני ששת הימים על רמת הגולן וכמה נעים להם אחרי "כיבוש" הרמה.

בחירות 1977 התקרבו ובפגישות השבועיות העלנו  רעיונות וסיכויים לגבי תוצאותיהן.הידיעה על ה"מהפך" תפסה אותנו  בהפתעה גמורה ובעיקר מפתיעה  מאד  ובלתי מובנת לי הייתה תגובתו וחרדתו ממש של אותו שליח מתל קציר

ביום הראשון שלאחר  קבלת תוצאות הבחירות –השבוע לפני 40 שנה- מצאתי את צביקה  בהלם מוחלט ובחרדה אמיתית לא מוסתרת. ניסיתי לשוחח עימו בעדינות ולהבין את הסיבה להתנהגותו היוצאת דופן והוא הרצה לי ברצינות תהומית שישראל הולכת לקראת מלחמה ואסון וכמעט  הרגיש את  הסוף.

שאלתי אותו  מדוע הוא חושב כך ושוב נתן לי הרצאה מנומקת ש"חירות" ובגין הם אנשי מלחמה ידועים ומיד יפתחו  באש  ובמלחמה כוללת ללא אחריות.

האמת לא יכולתי לנחם אותו באותו שבוע.  הדברים נרגעו  לאט לאט ומה   שהיה לו להגיד מאוחר יותר על הסכם השלום עם מצרים שווה סיפור נוסף.

שבת שלום.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים