חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

השירות הווטרינרי פשט על כלבייה פיראטית

 

נציגי השירות הווטרינרי ופקחי העירייה פשטו על דירה בעיר לאחר שעלה חשד כי במקום מתנהלת כלבייה פיראטית *  בדירה הקטנה היו 11 גורים ותשעה כלבים שככל הנראה עברו תהליך הרבעה עבור מכירתם * בשירות הווטרינרי נערכים לקיץ, עונה שבה נרשמת עלייה במספר הכלבים שננטשים

 

הדיווחים שהגיעו לשירות הווטרינרי העירוני בראשון לציון בדבר נביחות כלבים בלתי פוסקות מכיוונה של דירה בעיר, העלו את החשד כי במקום מתנהלת כלבייה פיראטית, או כפי שמכנים זאת בתחום "מטחנת כלבים". בשירות הווטרינרי פנו ליחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות ולממונה לחוק צער בעלי חיים והשיגו צו המאפשר להם להיכנס לבית, לבצע חיפוש ולהחרים במידת הצורך.

כשהגיעו למקום בליווי פקחי החברה לבטחון ושוטרים, סירב החשוד לפתוח את הדלת אולם לבסוף נענה ופתח. בדירה הקטנה המשתרעת של שטח של כעשרים מ"ר בלבד נמצאו עשרים כלבים, בהם 11 גורים וכלבה אחת בהריון. הדירה לא הייתה מאווררת ותנאי התברואה היו לקויים. הכלבים לא היו רשומים ולא חוסנו מפני כלבת.

על פי החשד, הצעיר שמתגורר בדירה, מנהל הרבעת כלבים גזעיים ומכירתם בשווי של אלפי שקלים לכל כלב. כך למשל היו בדירה כלבי אקיטה אינו יפני כלבות מגזע ביגל. החשוד הועבר לחקירה במשרדי יחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות.

ד"ר תומר ניסימיאן מהשירות הווטרינרי מוסר כי הכלבים הוחרמו והועברו לכלבייה העירונית בשירות הווטרינרי. בהתאם לתוצאות החקירה ובאם יוגש כתב אישום, הכלבים יחוסנו יעוקרו וימצא להם בית חם ומאמץ באופן המבטיח שלא יעשה בהם סחר.

 הקיץ מגיע ואיתו עלייה במספר הכלבים הננטשים

השירות הווטרינרי בעיריית ראשון לציון משקיע מאמצים גדולים בחיפוש בית חם לכלבים. דרך אתר העירייה, דף הפייסבוק ובקרב עמותות רבות למען בעלי חיים, אבל גם שם יודעים שמעט מאוד מהכלבים מאומצים. על פי נתוני משרד החקלאות רק כלב אחד מתוך עשרה, יזכה לבית חם. כאשר מגיעים לתקופת הקיץ, המצב בעייתי הרבה יותר, לא בלבד שיותר כלבים ננטשים, כאשר משפחות רבות יוצאות לחופשות או עסוקות בטיפול הילדים, חלה גם ירידה באימוץ כלבים נטושים. בשירות הווטרינרי בעיר מדווחים על ירידה של כעשרים אחוזים בהיקף האימוצים בחודשים החמים בשנה.

מנהל השירות הווטרינרי, ד"ר יהונתן אבן צור מספר כי כל כלב שנמצא משוטט ברחוב, נסרק על ידי פקח כדי לבדוק האם יש לו שבב שבאמצעותו ניתן לאתר את הבעלים, במידה ולא נמצא שבב, השירות הווטרינרי מחזיק את הכלבים לתקופה של חודש לפחות, מתוכו 10 ימים מוקדשים לאיתור הבעלים ובמידה ואלו אינם באים אנחנו פועלים ב-20 הימים הנותרים לחיסון, שיבוב ועיקור הכלבים במרפאה העירונית המצוידת לצורך הכשרתם לקראת אימוץ. כל הכלבים הנמסרים מהכלבייה העירונית נמסרים כאשר הם מחוסנים, נקיים מטפילים חיצוניים, משובבים  ומעוקרים.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים