חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

מרכז מבקרים חדשני למתחם העסקים במערב

 

הנהלת עיריית ראשון לציון אישרה הקצאת תקציב להקמת מרכז מבקרים במתחם ה-1000 שימחיש לציבור המבקרים והיזמים את העתיד לקום במתחם על כל 1.75 מיליון מ”ר תעסוקה ו-5,500 יחידות דיור בו * המתחם צפוי לקלוט אלפי עובדים וכן את בנק דיסקונט, בנק מרכנתיל וחברת cal  שרכשו שם שטח

 

 איך ניתן לתאר כיצד שטח פתוח וענק בגודלו צפוי להיראות בעתיד? הנהלת עיריית ראשון לציון אישרה השבוע הקצאת תקציב להקמת מרכז המבקרים העירוני הראשון בעיר. תכלית המרכז הוא לאפשר למתעניינים תמונה עתידית של מתחם העסקים שאושר בו לא פחות מ-1,750,000 מ"ר תעסוקה ו-5,500 יחידות דיור. העירייה ערכה לאחרונה הליך תחרותי לבחירת הצעה לקבלת רעיונות לקונספט מרכז המבקרים שיכלול בין היתר את עיצובו של המרכז, התכנים שיובאו בו, שימוש בעזרי מולטימדיה ועוד. הזוכה הייתה חברת התעשייה והאדריכל יוסי בן נעים שהציגו קונספט למרכז (מצ"ב הדמייה).

נציין עוד כי העירייה הקימה מינהלת מיוחדת בראשות עדי ברוק שמלווה את שלבי הפיתוח, ההקמה והשיווק של מתחם ה-1000. כבר עתה יש דיירת גדולה מאוד- קבוצת דיסקונט זכתה במכרז לרכישת מגרש בן 21 דונם שבה תקום קריה פיננסית שתשמש את קבוצת דיסקונט, הכוללת את בנק דיסקונט, בנק מרכנתיל וחברת Cal. במתחם ה-1000 צפויים לעבוד ולגור עשרות אלפי אנשים.

כיום פועלים במתחם כלים הנדסיים רבים במסגרת עבודות הפיתוח שמקדמת החברה הכלכלית. בחברה הכלכלית מציינים כי בשלב הראשון יחלו בפריצת דרכי גישה והקמת מחנה מנהלות.

מתחם ה-1,000 הינו שטח של אלף דונם (דיונות חול) במערב העיר ממערב לנתיבי איילון, דרומית לשדרות רחבעם זאבי (המשך שדרות משה דיין). כמחצית מהשטח בבעלות העירייה ולכן העירייה כבר עתה משווקת שטחים בבעל=E5תה. המתחם מהווה את עתודת הקרקע המשמעותית ביותר לפיתוח העיר, הנהנה מיתרון מיקום מובהק בהיותו סמוך לתחנת רכבת משה דיין על קו תל אביב אשדוד, לקווי רכבת קלה עתידיים, נגישות לכבישים ארציים (20 ו – 431 המגיע ישירות למתחם), בסמיכות לשני צירי הרוחב העיקריים של ראשון לציון – שדרות משה דיין / רחבעם זאבי ושדרות רבין, וכן בשל קרבתו לחוף הים. ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אשר מוביל באופן אישי את התכנית מאז כניסתו לתפקיד לפני שמונה שנים, רואה במתחם הזה את העתיד של העיר ראשון לציון, "המתחם הזה יהווה את מרכז העסקים העתידי של ישראל. לראשונה, מוקם במרכז המדינה מתחם עסקים שאין עליו אילוצי תכנון מהעבר ולכן הגמישות התכנונית היא מרבית, החל מעיצוב איקוני שיעמוד בחזית החדשנות בתכנון, דרך פתרונות תחבורה חדשניים ועתידניים, מקורות אנרגיה אקולוגיים, מעטפת שירותים ותשתיות, תמהיל עסקים-מגורים נכון, תוסס ומערב שימושים ועד שפת רחוב ייחודית. אנחנו מתכננים מתחם עסקים שיהווה את חוד החנית של מתחמי העסקים בישראל, אשר יתאים לחברות ותאגידים מרכזיים במשק שמבקשים להיות בחזית החדשנית".

 הדמיות: התעשייה- משרד האדריכלים של יוסי בן נעים  

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים