חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

החשד- הברחת טלפונים לאסירים ביטחוניים

 

משטרת ישראל חשפה רשת להברחת טלפונים ניידים שהוברחו בבתי כלא באמצעות עובדי חברה לאספקת מוצרי קנטינה לאסירים. החשיפה היא מהלך נוסף לסיכול הגעת אמצעי קשר למחבלים הכלואים

 

בחקירת יחידה מרכזית במשטרת ישראל בשיתוף שירות בתי הסוהר (השב"ס) נחשפה רשת מאורגנת להברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים בבתי הכלא בישראל.

בין העצורים, תשוב שטחים ואזרחים ישראליים עובדי חברת שיווק המספקת את מוצרי הקנטינה לטאאסירים בבתי הסוהר. החקירה הסמויה נפתחה בסוף חודש אוגוסט, לאחר חשבחיפוש שערכו אנשי שב"ס במשלוח קנטינה שהגיע לכלא עופר, נתפסו מוסלקים בארגז שתייה קלה חמישה טלפונים סלולריים ומספר רב של כרטיסי סים. בבדיקה התברר כי המשלוח היה מיועד לאסירים ביטחוניים בכלא.

כעבור מספר ימים, נתפס ארגז שתייה נוסף שהגיע לאסירים ביטחוניים בכלא רמון, ובתוכו נתפסו שישיה טלפונים סלולריים זעירים בגודל אצבע. במהלך החקירה חשפו חוקי המשטרה התארגנות שיטתית במסגרתה הוחדרו לחברת השיווק עובדים שיועדו מראש לבצע הברחות של טלפונים סלולריים בתוך משטחי סחורה של מוצרי קנטינה, שהועברו למחסני החברה באיזור השפלה לבתי הכלא ברחבי הארץ.

עוד עלה חשד, כי למרות שיעד המשלוח היה מסומן באמצעות קוד בלבד, חברי הרשת ידעו לאן הוא מיועד ובהתאם החדירו מכשירי סלולר לארגזי השתייה.

על פי אחת העדויות, עובדי החברה קיבלו אלפי שקלים על כל מכשיר מוברח. עם המעבר לחקירה גלויה נעצרו בתחילת החודש זיאד שנטי, בן  39, תושב חרבת נבי אליאס שבגזרת קלקילה, עלי טורקי, בן 22, תושב ראשל"צ, יעקב יברגימוב בן 25, מבת-ים, ריצ’רד פסצ’ניק בן 23 מראש העין וחשוד נוסף ששמו נאסר לפרסום לבקשת סנגורו, תושב ראשל"צ.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת, ומחר תגיש פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום בעניינם על עבירות על סעיפים בחוק המאבק בטרור והכנסת טלפונים סלולריים לבתי כלא.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים