חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

איך קולטים 100 אלף תושבים?

 

ראשון לציון תקלוט בשנים הקרובות כ- 100 אלף תושבים  ובכך תהפוך לעיר השלישית בגודלה במדינת ישראל *  על מנת להיערך לקליטת כמות תושבים בסדר גודל כזה, מובילה העירייה תהליך של טרום אכלוס הממפה את צרכי תושבי השכונות החדשות במטרה לתת להם את המענים עוד בטרם נכנסו לדירתם

 

ראשון לציון, העיר הרביעית בגודלה בישראל, בדרך למהפך תכנוני הכולל תוספת של כ-21 אלף יחידות דיור חדשות שייבנו במסגרת הסכם הגג. מהלך זה יגדיל את מספר התושבים בכ- 100,000 ויהפוך, ככל הנראה, את העיר לעיר השלישית בגודלה במדינה. למהלך כזה יש משמעויות רבות על עתידה של העיר ובעיריית ראשון לציון נערכים כבר עתה על מנת לאפשר לתושבים החדשים כניסה רכה עם מענה לצרכיהם. 

לצורך כך, מובילה העירייה תכנון אסטרטגי והערכות משאבים לקליטה של אלפי תושבים חדשים עם חברת "זוויות" המתמחה בתחום ונערכת מנקודת מבטו של התושב העתידי על מנת לספק עבורו את המענה הנכון לצרכיו. בנוסף, בימים אלו , טרום האכלוס, ממפה העיריה את התושבים החדשים  ואת צרכיהם במטרה לתכנן תוכניות עתידיות אשר ייתנו מענה לצרכים אלו.

"אנו מתבוננים על כל נושא הקליטה מנקודת מבטו של התושב העתידי, ברמה הטובה ביותר והנוחה ביותר עבורו" מסבירה דפנה שקורי, ראש מנהל קהילה בעירייה  "היערכות מקדימה מבחינתנו היא ירידה לרזולוציות ולא רק ברמת המאקרו. מדובר בחשיבה שצריכה להיעשות מוקדם ככל האפשר.  אנחנו לומדים להכיר את התושב מרגע החתימה על חוזה הרכישה. באמצעות מערכת טכנולוגית חכמה שמבצעת מיפוי אוכלוסיה ובאמצעות שימוש במודל דיאלוג חכם עם הרוכש, אנו לומדים להכיר אותו ובכך בעצם לתת לו מענה לצרכיו ורצונותיו. מערכת המיפוי עוזרת לנו לתת לתושב מענים לא רק ברמת המבנה וכמות ילדים נדרשת בכל שנת=E5ן, אלא אף ברמת הפנאי והתוכן, כמו לדוגמה, ברמת הצרכים של תלמיד תיכון והמגמה אליה הוא שואף להגיע או האם יש צורך בגינת כלבים בשכונה או לא. אם נדע מראש מה הרצונות של התושב העתידי, נוכל להיערך לכך בהתאם גם מבחינת תכנון תקציב וגם מבחינת תהליכי פנים ארגוניים".

תכנית המתאר החדשה של ראשון לציון כוללת מספר מתחמי מגורים חדשים: מתחם האלף במערב העיר – 5,500 יח"ד, נחלת יהודה (נחלת עלית -3,500, נחלת מערב – 736), 7,500 יח"ד בצריפין בשכונות חדשות (נרקיסים – 4,000 יח"ד ונוריות – 3,500 יח"ד), שחלקן כבר שווקו, משולש נים בדרום מזרח העיר – 1,200 יח"ד, שכונות במזרח העיר – רקפות – 1400 +250 דיור מוגן, חצבים -900 יח"ד, האירוס- 1,200 יח"ד, וכן בינוי פינוי בינוי של שכונת רמת אליהו במרכז העיר שכבר אושר בוועדה המקומית. מהנדס העירייה, קיריל קוזיול, מוסיף כי: "החברה הכלכלית מקדמת את תוכניות הפיתוח של השכונות החדשות בהתאם להסכמי הגג. ההשקעות המאסיביות שהעירייה מעמידה מדי שנה יורגשו בכל בית בעיר, בחינוך, בתרבות, בכבישים ובכל היבט אחר".

כמו כן, העיריה מנגישה עבור התושבים החדשים את כל האינפורמציה  הרלוונטית  להם באופן יזום ושוטף בכל האמצעים האפשריים: איגרת, ניוזלטר, שולחנות עגולים, כרטיס דיגיטלי, עמוד ייעודי באתר העירייה, עמוד פייסבוק ייעודי ועוד.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים