חיפוש
 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

שבעת המינים ועוד אחד...

 

בין מאה כסאות ענק שצוירו ועוטרו בידי אומנים ויוצגו בחג סוכות יוצב גם כסא שצייר אברהם כץ-עוז - יו"ר הארגון לקידום מעמד האזרחים הוותיקים במודיעין

 

בין מאה כסאות ענק שצוירו ועוטרו בידי אומנים וידוענים שונים, ויוצגו החל מערב חג הסוכות בפארק הלאומי ברמת-גן יוצב גם כסא שצייר אברהם כץ- עוז, כיום יו"ר המועצה לישראל יפה ובעבר יו"ר הנהלת "מפעל הפיס", שׂר החקלאות וחבר כנסת.

את הכסא שתכנן וצייר הוא מכנה בשם "כסא שמונת המינים", ומתנוססת עליו הקדשה של האמן לישובי "עוטף עזה".

בצבעים עזים ובשילוב היוצר בלב המתבונן תחושה חזקה של יופי ושפע ארץ ישראלי צייר כץ -עוז את שבעת המינים על רקע נופיה הפסטורליים של ההתיישבות ב"עוטף עזה".

במרכז הכסא מונחים תרמילים של טילי קסם-"המין השמיני"- להזכיר לכולנו מה מפר את השלווה במקום יפה זה. שולי המתכת של נפלי הקאסם שנאספו על ידי בנו של כץ עוז ורותכו יחד במסגרייה של הקיבוץ נצבעו באדום עָז, כשעל כל תרמיל מצוין היעד אליו הגיע הטיל ותאריך שיגורו.

כץ- עוז ורעייתו אילנה נמנים עִם מקימי קיבוץ נחל- עוז, ושם הם בילו את מיטב שנותיהם עד שלפני כ- 7 שנים עברו לגור ברֵעוּת. בנם הבכור מתגורר עם משפחתו בנחל-עוז, וילדיו, הנכדים של אברהם ואילנה כץ-עוז, מקיימים שיגרה בצל נפילות הקסאמים. "בבור שהותיר הטיל בחצר ביתם הם נטעו עץ", מספר כץ-עוז.

"מאז תחילת ההתיישבות בארץ ישראל בסוף המאה ה-19 אנו חיים בצל איום מתמיד. עברנו מלחמות והתנסויות מלוּווֹת באלימות ובאיומים מצד שכנינו, ויחד עם שאיפה לשלום וניסיונות מצידנו להגיע לשקט באזור אנו יודעים, כי זוהי מנת חלקנו בארץ הזו, זה הבית שלנו", אומר כץ-עוז. "החלטתי לבטא זאת באמצעות הכסא; האיום על קיומנו נמשך בצד הפסטורליה והעשייה החלוצית כבר למעלה מ- 100 שנים."

כסא שמונת המינים יוצב בפארק הלאומי ברמת גן יחד עם עוד 100 כסאות שעוטרו, בין היתר, בידי האמנים יגאל תומרקין ומנשה קדישמן, וידוענים כגון שלמה ארצי, יהודה פוליקר. המֵיצג יהיה פתוח לקהל בין התאריכים 26 בספטמבר עד 8 בנובמבר, ולאחר מכן יימכרו הכסאות במכירה פומבית. התמורה תיתרם לטובת ארגונים המטפלים בילדים במצוקה.

וגם זה מתאים להשקפת העולם שמציג כיום אברהם כץ-עוז בתפקידו (בהתנדבות) כיו"ר "ארגמן" - הארגון לקידום מעמד האזרחים הוותיקים במודיעין. הוא סבור כי אזרחים וותיקים רבים יכולים לתרום מניסיונם המצטבר לטובת הקהילה. הם פנויים, חלקם הגדול מסודר כלכלית ויש להם ידע רב ערך בתחומי חיים שונים. במודיעין הדבר בולט עוד יותר, לדעתו.

כץ -עוז ממליץ לעיריית מודיעין לאמץ את רעיון "הכסאות המדברים", ולקיים מיצג דומה עם סביבונים, שיצוירו בידי ציירים ואומנים במודיעין ובסביבותיה. "הסביבון, כאחד הסמלים של חג החנוכה, יכול להשתלב כמיצג בעיר שצמחה כאן בשטח המחייה הקדום של המכבים והחשמונאים", הוא אומר. וחברי "ארגמן", הוא מוסיף "ישמחו לתרום לקידום הפרוייקט מניסיונם".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים