חיפוש
 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

אלטרנטבע ביער בן שמן

 

לאן מטיילים בשבת? הפנינג טבע ופעילות של החברה להגנת הטבע והפורום הירוק במודיעין במטרה לעלות למודעות תוואי אלטרנטיבי לכביש 4 של העיר

 

בשבת הקרובה יתקיים אירוע "אלטרנטבע ביער" לכל המשפחה שמארגנים החברה להגנת הטבע והפורום הירוק של מודיעין במטרה לעודד אימוץ של תוואי אלטרנטיבי לכביש 4 העירוני של מודיעין כדי לשמור על השטחים הפתוחים של העיר.

במהלך האירוע יוצגו החלופות לתוואי כביש 4 ובמקום יערך הפנינג שיכלול מתחמי חקלאות וגינון אקולוגיים, סיור לבקעת הנזירים, סיור עקבות בעלי חיים, תחנות יצירה בטבע, טיפים לאיכות סביבה בבית, מעגל סיפורים, איסוף מי גשם ביתי, גינון בפתח הבית, מיחזור זבל אורגני ביתי לקומפוסט, מעגל סיפורים, תיאטרון בובות, אוהל תה ועוד.

כביש 4 מופיע בתוכנית המתאר של מודיעין ככביש הטבעת החיצוני-מערבי ביותר בגבול האורבני של העיר. הכביש אמור להוות עורק הזנה נוסף לאזור התעסוקה (ליגד סנטר), בחלקו הצפוני יחובר לכביש 443 ליד מבוא מודיעין ובדרומו יחצה את כביש 431 (כביש ראשל"צ-מודיעין) ויגיע לאזור המלאכה שבדרום-מערב העיר (ישפרו סנטר).

תוואי הכביש המסומן בתכנית המתאר של מודיעין (מד/2020) חוצה שטח פתוח ערכי וקוטע את רצף השטחים הפתוחים באזור ובכך יגרום לנזק לפארק העירוני ואדי ענבה ופגיעה קשה באזור כבשני הסיד. בהמשך ייפגעו הבוסתנים של חרבת רגב וחרבת חרובה, בקעת הנזירים, חרבת מתת וחרבת התרסי (בצפון התוואי המוצע).

בחברה להגנת הטבע טוענים כי בנוסף תוואי הכביש יוצר הפרדה פיזית בין העיר ליער ומנתק למעשה את תושבי העיר מאזור הבילוי הטבעי ביער בן שמן. חסימת הרצף בין יער בן שמן לבקעת הנזירים והרס אדיר של שטחי יער ושטחים טבעיים ביער בן שמן ובגבעות הסמוכות. נזק כבד נוסף יגרמו כבישים נוספים שייסללו כדי להתחבר לכביש 4.

החברה להגנת הטבע, יחד עם הגופים ה"ירוקים" במרחב מודיעין, טוענים כי לתוואי כביש 4 יש חלופות סביבתיות יעילות הרבה יותר. ניתן להשיג חיבור תחבורתי לאזור התעסוקה לכיוון צפון ודרום, גם ללא פגיעה ברצף השטחים הפתוחים שבמערב העיר מודיעין, באופן שגם יהווה תחלופה הזולה משמעותית מזו הקיימת.

"אלטרנטבע ביער", שבת (10.11) בין השעות 14:00-09:30. הכניסה חופשית. איך מגיעים: נוסעים לליגד סנטר, מחנים אתה רכב ומשם שילוט להליכה של כ-10 עד להפנינג. במקרה של גשם האירוע יידחה בשבוע.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים