חיפוש
 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

מועדון ספרות. הדרך לבופור

 

מה לא ידע רון לשם כשסיפר במועדון "ספרות זולה" על החוויות שיצרו את הסרט בופור?

 

מועדון "ספרות זולה" בשיתוף מחלקת תרבות ומחלקת ספריות פתח מועדון קוראים בעיר.

אורחו הראשון של המועדון, , היה רון לשם, הסופר הצעיר ומחבר הספר "אם יש גן עדן", אשר שימש בסיס לסרט "בופור" (הסרט מועמד השנה לאוסקר על הסרט הזר הטוב ביותר). את הערב הנחתה רונה עמיבר-צורף.

לשם ריתק את קהל שומעיו בסיפור הרקע לכתיבת הספר. בשפתו הקולחת תיאר לשם את תהליך כתיבת הספר, את המפגשים עם החיילים בשטח, ואת התהליך שעבר הספר עד שהיה לסרט.

סיפורו של לשם הוא בדיוק ההיפך הגמור מהקלאסיקה המוכרת בספרי מלחמה רבים, בהם חווה המחבר את הארועים. לשם שהיה חייל צעיר בתקופת המלחמה הזעירה בלבנון שלאחר מבצע שלום הגליל, מעולם לא דרך מעבר לקו הגבול הבינלאומי.

זאת עד שנשלח דווקא על ידי עורך העיתון ידיעות אחרונות, בו כתב, חנוך מרמרי, להרגיש ולחוות קצת מהי צבאיות קרבית. מפגש זה, דווקא אחרי השירות בצה"ל שעבר בנעימים במרחבי ת"א, הותיר ברון לשם צריבה עמוקה של מילים, מראות, סלנג וביטויים בקרב חיילים מחטיבת גבעתי שעימם בילה זמן רב.

לשם הודה כי הופתע מאוד מתגובות הקהל. מה שרון לשם לא ידע זה שבקהל שומעיו ישב גם מפקד חטיבת גבעתי, באותה התקופה, שעם חייליו הוא נפגש ומהם שאב את השראתו. חיוכיו של מ. העידו שדבריו של לשם וחוויותיו החזירו גם אותו לאותה התקופה.

בחלק האמנותי השתתפו שני תלמידי מגמת התיאטרון של עירוני א', בר גלין ודוראל בן-יוסף, אשר ריגשו את הקהל הרב שגדש את הספרייה בהקראת קטעים מן הספר. . לקראת פורים יארח מועדון "ספרות זולה" את גילי בר-הלל, שתרגמה את ספרי הארי פוטר לעברית

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים