חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

אקטואליה מהפרשה : תזריע וראש חודש ניסן

 

כמו במרוץ שליחים. נוציא השבת שלושה  ספרי תורה אחד אחרי השני: בראשון נקרא בפרשת השבוע העוסקת רובה ככולה  בדיני טומאה וטהרה ושל סוגי נגעים וצרעת שונים...

 

כמו במרוץ שליחים. נוציא השבת שלושה  ספרי תורה אחד אחרי השני: בראשון נקרא בפרשת השבוע העוסקת רובה ככולה  בדיני טומאה וטהרה ושל סוגי נגעים וצרעת שונים ודרך הטיפול  באנשים הנגועים  במחלות  האלה שכיום אנו בדרך כלל לא מכירים.

בספר השני נזכיר לשומעים שהשבת הינו גם ראש חודש ונקרא את המצוה להביא קורבן בראשי חודשים בנוסף ליומיומיים.. ומכיוון שבחודש ניסן עסקינן נקרא בספר השלישי  את המצווה הראשונה שניתנה במצריים שבועיים לפני היציאה מעבדות לחירות הקובעת שניתנה לעם ישראל  הזכות לקבוע ולהחליט מתי יהיה ראש חודש ולפי זה ייקבעו שאר המועדים. :" החודש הזה לכם ראש חודשים-ראשון הוא לכם לחודשי השנה  " וכמובן  פירוט דיני  חג הפסח הממשמש ובא.

קריאת התורה הינה מבוא להכנות לפסח.  שוב, עלינו להדגיש  שבנוסף לניקיונות ולקניות ולהזמנות  לחגוג סדרים משותפים חובה עלינו ללמוד  מה מסתתר  מאחורי החגים.   וכבר נחלקו חז"ל בשאלה  למי לתת עדיפות : ללימוד התורה או למעשה המצווה.  יש כאלה החושבים שהעיקר לשבת וללמוד תורה בלי לעשות כלום. ומאידך ישנם המאמינים שהעיקר לעשות  מצוות ולא מחשיבים את לימוד התיאוריה שלפני המבחן המעשי.והמסקנה היא שלימוד עדיף כי הוא הרי מביא  לידי מעשה. וכשהמעשה עם לימוד הרקע טוב  יותר ומושלם וחשוב מאשר לשבת ולמהר בקריאת ההגדה כדי להגיע לסעודה הנכספת.

ולסיום,חושבני שקוראים רבים ירימו גבה כשיקראו שמראש חודש ניסן ישנה מצווה חשובה העוסקת ב"איכות הסביבה". חכמים ממליצים ליוצא לשדות ורואה  עצי פרי שהחלו לפרוח לברך ולהודות על הטבע המתחדש מדי שנה בתקופת האביב   "ושהקב"ה לא חיסר בעולמו כלום, וברא  בו אילנות טובות  ליהנות בהם בני אדם." אז מי אמר שהיהדות לא ירוקה?

שבת שלום חודש טוב וחג אביב שמח!

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים