חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

דברים מהלב - מדורות ל”ג בעומר

 

דברים מהלב !  שלום ילדים  בימים רביעי וחמישי ,כולנו נדליק את מדורות ל”ג בעומר, שבו זוכרים את רבי עקיבא, ותלמידיו הרבים, שהסתתרו בהרים בתוך המערה, מפני הרומאים

 

דברים מהלב !  שלום ילדים  בימים רביעי וחמישי ,כולנו נדליק את מדורות ל"ג בעומר, שבו זוכרים את רבי עקיבא, ותלמידיו הרבים, שהסתתרו בהרים בתוך המערה, מפני הרומאים, שכבשו את הארץ והרסו את בית המקדש.  ושם הם למדו תורה למרות שנאסר עליהם ע"י הרומאים הרעים. עצי חרוב שגדלו ליד המערה ,ומעיין מים הם שסיפקו אוכל ושתייה  לרבי עקיבא ולתלמידיו. עד שתפסו הרומאים את רבי עקיבא, ואת תלמידיו .ומאז במשך שלושים ושלושה ימים לאחר קציר  העומר.

זוכרים את אלפי התלמידים, שנפלו במלחמה נגד הרומאים ,ואת רבי עקיבא שמת בכלא הרומאים, ואת כל תלמידיו הרבים. בל"ג בעומר מדליקים אנו מדורות ,משתמשים בחיצים וקשתות ,ומספרים קורות אותם הימים הקשים והנוראים. ומקווים כי שוב לא נדע כיבוש מהוא. בכל ישוב  בארץ חב"ד מקיימת תהלוכות ל"ג בעומר ופעילות רבה לילדים,  פעילות מיוחדת שמדגישה את אהבת ישראל בסימן "ואהבתה לרעך כמוך" שזה כלל גדול בתורה אמר רבי עקיבא. וצעירי חב"ד מנסים לקרב לבבות בין דתיים לחילוניים בקרב כל יהודי באשר הוא בארץ ובעולם.

בכל הארץ מתקיימות תהלוכות ופעילויות לילדים עם הגרלות ופרסים והכל בחינם  וכולם מוזמנים ליהנות מחגיגה אמתית. אני משתתף ביום חמישי בתהלוכות ל"ג בעומר ב10:30 בתהלוכה שתצא מגן מאיר בתל אביב לגינת שנקין, ואחה"צ אני מופיע בשכונת אם המושבות בפתח תקווה במופעים לכבוד ל"ג בעומר, עם צעירי חב"ד. אך כמידי שנה אני רוצה להזהיר אתכם מפני המדורות שהם מסוכנות מאוד, ולהיזהר מאש כי האש זה לא משחק  ואסור לזרוק לתוך המדורה בקבוקים, וחומרים מסוכנים ,שיכולים להתפוצץ מהחום ולגרום לפציעות. וכוויות זה דבר מאוד כואב ויכול להרוס חיים לכן תשמרו על עצמכם .

ובמקרה של שריפה להתקשר למוקד 102 מכבי האש שנמצאים בכוננות גדולה . כל השנה ובמיוחד בלילה הזה אז ל"ג בעומר שמח לכולם הרבה תפוחי אדמה צלויים ומרשמלו טעים. עוד דבר אחד חשוב את עגלות הסופר שאספתם איתם עצים תחזירו חזרה כי כל עגלה כזו עולה הרבה כסף תיהנו. מאיציק הליצן                                                         

פינת המכתבים :

שאלה: לאיציק הליצן שלום קוראים לי מיתר ואני בת 11 ויש לי שאלה דחופה אליך.. אני פגעתי בחברה שלי ולא יודעת איך להודות בטעות שלי .לפני שבוע היא התארחה אצלי בבית ואחרי שהיא הלכה ראיתי ששרשרת שלי שקיבלתי במתנה ,נעלמה . אני הייתי מאוד עצבנית והתקשרתי אליה וביקשתי ממנה להחזיר לי את השרשרת , ואם לא תחזיר אספר לכולם שהיא גנבה לי ,מהבית. וסיפרתי את זה לחברה שכתבה על כך בווצאפ של הכיתה. וכולם כעסו. אבל את השרשרת מצאה העוזרת שלנו כשניקתה לי את החדר מתחת למיטה והניחה לי את זה על השולחן .אני לא יודעת מה לעשות יצאתי "מפגרת" לגמרי. תעזור לי דחוף כמו שאתה עוזר לאחרים.

תשובה: למיתר החמודה , הגדולה של אדם זה להודות בטעותו. ואת אכן מודעת לטעות הזו . ולתקן אותה רק הזמן יכול לעזור. בינתיים את חייבת לה התנצלות ענקית לפני כל החברים ,גם בווצאפ , גם בפייסבוק, ובעיקר מול כל החברים . ולתת לה הרגשה שאת מצטערת באמת . להחזיר אמון וחברות זה לא פשוט וצריכים לעבוד קשה בשביל זה. תלכי עם האמת שלך ואני בטוח שיהיה בסדר. להבא צריכים לבדוק טוב לפני שחושדים ומאשימים מישהו בהאשמה כל כך קשה. בהצלחה.

פינת המעשה הטוב :

השבוע אספר לכם על עמית כהן בת 11 מרמת גן . עמית הלכה ברחוב ביאליק עם אימא לקנות בגדים . ותוך כדי הליכה היא ראתה שארנק נפל לאישה מהעגלה של התינוק שלה . עמית הרימה את הארנק וביחד עם אימא החזירו אותו לאישה שהייתה מופתעת ושמחה והתרגשה מהמעשה של עמית .לגברת שהוחזר הארנק קוראים גלית והיא כתבה אלי בבקשה שאספר על זה במדור שלי שכל הילדים ידעו כמה אושר ושמחה לקבל בחזרה משהו שנפל לך בלי להרגיש בכך..  

ההמלצה השבועית:

השבוע אמליץ לכם על ספר ילדים חדש : הנסיכה פוזי - והכלב של השכנים שכתבה סטפני גרין בהוצאת כתר וכנפיים. כשפוזי הייתה קטנה, קפץ עליה כלב בפארק והפיל אותה. היא עדיין זוכרת את הבהלה ואת הפחד. האם תצליח להתגבר על הזיכרון הזה כדי לעזור לכלב בצרה? הקשר בין ילד לכלב לא תמיד מתחיל בצורה חלקה כל כך. ילדים רבים חוששים מכלבים, בעיקר בשל חוסר היכרות ומגע עמם, וזקוקים לכלב הנכון כדי לשנות את דעתם, כפי שקורה ב"הנסיכה פוזי והכלב של השכנים" מאת סטפני גרין. בכיתה של פוזי כולם עסוקים בכתיבת חיבורים על חיות המחמד שלהם, חולקים תמונות של כלבים ומתלהבים מגור חדש. אבל לפוזי יש בעיה - לא רק שאין לה חיית מחמד, היא גם ממש מפחדת מכלבים. החשש החל כשהייתה קטנה וכלב גדול חטף את גביע הגלידה שלה והפיל אותה בפארק. ואם כל זה לא מספיק גרוע, לבית הסמוך עוברים שכנים חדשים עם כלב שנשמע גדול ומפחיד במיוחד. האם פוזי תצליח להתגבר על הפחד? איך מזהים כלב טוב? ובמה נמדד חבר אמיתי?
מומלץ בחום איציק הליצן.

הבדיחה השבועית:

שתי סיכות רבו מכות, מי הפריד ביניהן? סיכת ביטחון....חחחח

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים