חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

פרשת השבוע / ואתחנן תשע”ו

 

לא ייתכן שרבנים ואברכים יתעללו  בתלמידים צעירים או ישמיצו ויתקיפו חיילים. ואפילו נטולי כיפה! . אנו מצפים מכל אחד לקיים את הדרישה לעשות את הישר והטוב

 

שבוע זה מיוחד במינו. התחיל בצום תשעה  באב ומסתיים בט"ו באב.  שני ימים מנוגדים . מצד אחד חורבן והרס המקדש וגלות ארוכה שניתקה אותנו מארצנו והפרידה בין הקהילות השונות בעם ישראל, ומצד שני יום שמחה של אהבה וקירוב לבבות ואיחוד משפחות.

בפרשת השבוע  חוזר משה ומזכיר לשומעיו את העבר  ובמיוחד את מעמד הר סיני ומצד שני שב ומזהיר אותם  ללמוד ולשמור את כל מצוות התורה ללא הבחנה , עשרת הדברות המפורסמות  נתונות בין שני לוחות, כמחציתם(צד ימין) עוסקים במצוות בין אדם למקום  והמחצית השנייה (צד שמאל) בין אדם לחברו.  אין אפשרות לנתק ביניהם. אסור לנו להקפיד רק על חלק אחד מהמצוות. אדם המקדיש עצמו ללימוד התורה חייב להקפיד מאד גם על יחסיו עם החברה.

לא ייתכן שרבנים ואברכים יתעללו  בתלמידים צעירים או ישמיצו ויתקיפו חיילים. ואפילו נטולי כיפה! . אנו מצפים מכל אחד לקיים את הדרישה לעשות את הישר והטוב. שהרי אם הקו הדמיוני בין שני הלוחות יזוז שמאלה עלולים חלילה ליצור מציאות שמצדיקה  רצח ניאוף וגנבה ולשלול אהבת ה’ ושמירת שבת וכיבוד הורים.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים