חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

תוכנית פינוי בינוי רמת אליהו מתקדמת

 

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה המליצה לוועדה המחוזית להפקיד את התכנית בתנאים 

 

בישיבת מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שנערכה בשבוע שעבר, החליטו חברי הוועדה להמליץ לוועדה המחוזית להפקיד את תכנית פינוי-בינוי רמת אליהו בתנאים. משמעות הדבר היא כי חברי הוועדה המקומית אישרו למעשה את התכנית כפי שהוצגה, בהינתן מספר תנאים שיש כעת להשלים.

את התכנית להתחדשות רמת אליהו מוביל ראש העירייה, דב צור, יחד עם מינהל ההנדסה בראשות מהנדס העיר ואדריכלית העיר. על התכנית אמון משרד האדריכלים נעמה מליס.

מדובר בתוכנית מורכבת מאוד במסגרתה כ-2600 יחידות דיור יפונו ויהרסו, 4900 יחידות דיור יבנו בשכונה ויחידות דיור נוספות ייבנו בשכונות נחלת יהודה מערב, נחלת יהודה עילית, שכונות נרקיסים ונוריות על שטח מחנה צריפין המתפנה, וכן במתחם ה-1,000 במערב העיר. כ-500 יחידות דיור נוספות בשכונה יעברו חיזוק והתחדשות במסגרת עיבוי-בינוי. התכנית כוללת גם מערך תנועה חדש לשכונה, אשר מטרתו לשפר את המערכת התנועתית בשכונה ולקשור אותה לכבישים העירוניים והבינעירוניים. בנוסף, כוללת התכנית התחדשות של המרחב הציבורי, תוספת של פארקים, הקמת קמפוס מבני ציבור  בשדרה מרכזית ועוד.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: "התכנית הזו תביא לשינוי עומק בשכונת רמת אליהו. מדובר על תכנית מורכבת והדרגתית שתשנה את פני השכונה לאט אבל בטוח. כדי ליישם אותה אנו זקוקים לשיתוף פעולה מצד התושבים ולאמון שלהם. מצד אחד התכנית היא בשורה גדולה, ומצד שני, שלבי היישום שלה לא פשוטים ויחייבו מעבר של חלק מתושבי השכונה לשכונות אחרות ושינוי בשגרת החיים שהם מכירים. בדיוק לטובת העניין הזה הקמנו מנהלת עירונית של בינוי-פינוי-בינוי במרכז השכונה שמהווה את גורם המידע האמין בשכונה, וכתובת עבור התושבים. אנחנו מזמינים את התושבים להגיע אלינו, לשאול, להבין מה האפשרויות שלהם. כל שינוי הוא לא פשוט, אך אנחנו כאן כדי לסייע ולהעניק כתף תומכת לתושבים".

לאחר שורת דיונים שעסקו בתכנית, החליטה מליאת הוועדה המקומית לאשר את התכנית בתנאים, כאשר אחד התנאים היה לערוך מפגש להצגת התכנית בפני תושבי השכונה, כאשר מפגש זה צפוי להתרחש כבר בחודש הבא.

בשכונה כבר היום פועלת מנהלת, אשר משמשת כתובת לתושבים לשאלות ותשובות, קבלת מידע וסיוע בכל הנוגע לתכנית. למעלה מ-400 מתושבי השכונה כבר חתמו על הסכמי פינוי לשכונות שונות, ביניהן, נחלת מערב שתהיה השכונה הראשונה שתיבנה. בעלי הדירות בפיילוט (2 בניינים ראשונים שחתמו במלואם לעבור לנחלת יהודה מערב ) יקבלו מפתח לדירתם החדשה ב"נחלת מערב" בעוד כ-3.5 שנים ורק אחר כך יפנו את דירתם ברמת אליהו.

במקביל, מתחילות עבודות התשתית בשכונות החדשות בצריפין- השכונות "נרקיסים" ו"נוריות" שייבנו על שטח הבסיסים הצבאיים שפונו מהמקום. בשכונות אלה מתוכננת הקצאה של 150 דירות לטובת תושבי רמת אליהו. עדיפות תינתן לבניינים שבהם תושג הסכמה של בעלי הדירות לעבור לשכונות אלו בשיטת "כל הקודם זוכה". הצפי למעבר לדירות החדשות הוא כ-3.5 שנים מיום  חתימת כל בעלי הדירות בבניין על הסכמתם לפרויקט. בשכונת "נחלת יהודה עילית", אשר נמצאת בשלבי אישור, ייבנו כ-3,500 יחידות דיור, מתוכן 714 דירות עבור תושבי רמת אליהו.

בעירייה שבים ומתריעים בפני התושבים שלא לחתום ליזמים פרטיים, שתוכניתם והבטחותיהם אינם תואמים את תוכנית העירייה שאושרה.

חבר המועצה ומחזיק תיק רמת אליהו, שמעון חי טרבלסי, אמר: "אני תושב השכונה כבר למעלה מ-50 שנה. סוף סוף אנחנו רואים אור בקצה המנהרה, והאור הולך וגדל. זה הזמן של רמת אליהו וזה ההזדמנות להודות לראש העירייה, דב צור, שלראשונה, אחרי הרבה שנים, נותן מענה אמיתי ועמוק לשכונה. ישבתי בכל הדיונים והשמעתי את קולם של תושבי השכונה. אין לי ספק שהתכנית שאושרה תהפוך את רמת אליהו לאחת השכונות היפות בראשון לציון".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים