חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

שתיל על כל עץ שנשרף

 

מאות תלמידים, צוותי הוראה ואחזקה מחטיבות הביניים בכל העיר יצאו ביום שישי למשימה- לנטוע שתילים בסביבת יישוב נווה שלום- אחד ממוקדי השריפות הגדולים ביותר בגל השריפות האחרון שבמהלכו פונו תושבים מביתם * וגם- 200 עצי זית נתרמו ונשתלו בנחלת יהודה במסגרת אירועי הנטיעות השנתי שמקיים מינהל החינוך הקדם יסודי

 

 לפני שלושה חודשים ענף שחוק וסמיך מילא את אזור היישוב נווה שלום הסמוך לירושלים. גל השריפות שפשט במדינה והיכה בחיפה, בסביבות ירושלים ואפילו בראשון לציון, איים על בתיהם של תושבי היישוב השקט שפונו מביתם. 140 לוחמי אש, 60 צוותי כיבוי ועשרה מטוסים הצליחו, אחרי שעות רבות, להשיג שליטה על השריפה.

אחרי שהאש דעכה, התברר גודל הנזק לעצים והצמחייה באזור. בברכת ראש העירייה, דב צור והובלת המהלך על ידי חבר המועצה אבי חיים, יצאו ביום שישי האחרון 12 אוטובוסים מלאים מראשון לציון לעבר היישוב. כ-500 תלמידים מכל חטיבות הביניים בעיר ואיתם צוותי הוראה, צוותי האחזקה והגינון בבתי הספר ואפילו הקב"טים יצאו למבצע ברוח ט"ו בשבט לנטיעות "שתיל על כל עץ שנשרף".

בשיתוף הקרן הקיימת לישראל נטעו שתילים על שטח רחב באזור היישוב.

ראש העירייה, דב צור אמר כי ההשתתפות האדירה של בני הנוער מבטאת את הערבות ההדדית אותה אנחנו מבקשים להנחיל לילדנו. חבר המועצה אבי חיים הוסיף "זה מרגש ומחמם את הלב לראות את התלמידים עוזבים את השגרה והלימודים ומגיעים לנטוע עצים בשטחים שנשרפו בגל ההצתות האחרון".

200 עצי זית נשתלו בנחלת יהודה

באירוע הנטיעות השנתי שמקיים מינהל החינוך הקדם יסודי מדי שנה, השתתפו מאות ילדי גנים והורים מלווים, חיילים ועולים חדשים וכמובן תושבים רבים. השנה הנטיעות נערכו בנחלת יהודה, על שטח חקלאי של התושב אורי גורן שהסכים להקצות את שטחו לטובת העניין. בשונה משנים קודמות, הפעם הנטיעות היו של 200 עצי זית שנתרמו על ידי משפחת סולימן-אלטשולר והם נטעו לזכרם של עטיה ודוד מרגלית, חלוץ העלייה השנייה, השתתף בהגנת תל חי. עטיה לבית כהנה אסירת ציון בברית המועצות. ולזכרם של יוסף (אוסל’ה) סולימן ואחותו רחל סולימן-גרין ילידי ראשון לציון, לוחמי המחתרות לח"י ואצ"ל, תושבי נחלת יהודה.

טקס הנטיעות התקיים במעמד ראש העירייה- דב צור, סגני ראש העירייה ציון כהן ומוטי עג’מי, יו"ר ועד ההורים העירוני אבי צרף, מנכ"ל העירייה היוצא פרנקו גונן והמנכ"ל הנכנס חיים גליק ואורחים נוספים.

ראש העירייה, דב צור, אמר לילדי הגנים: "נחלת הייתה פעם מושבה נפרדת מראשון לציון, יש כאן את רחוב הברושים, הפיקוסים, האפרסמון. בזה תושבי נחלת עסקו כשהגיעו לארץ לפני הרבה שנים ואתם עכשיו מחדשים את המסורת הזו". יש לציין כי הנטיעות נעשו בסמוך לגן הציבורי על שם דבורה (אברבנל) ודב גרינבלט ז"ל, אנשי אד ציונים שעלו מרוסיה לפני מלחמת העולם הראשונה והקימו בית בנחלת יהודה ב-1922.

צילום שני האירועים: עידן גרוס

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים