חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

יועצת שינה – טיפים איך להרדים תינוק?

 

הורים רבים חשים תסכול ומירמור כאשר מגיע רגע השינה, אנו ההורים עייפים מאוד ונדרשים לסיים התנהלות והתארגנות בבית כמן כן אנו מעוניינים לשכב ולנוח. בהרבה בתים מועד השכבת הילדים לישון הופך לחוויה קשה ולעיתים לכעס מיותר. רכזתי עבורכם מספר טיפים שיוכלו לסייע בידכם להכניס סדר והרגלי שינה בריאים אצל ילדיכם. אתם ההורים תרוויחו רגעי מנוחה מיוחלים בסופו של יום גדוש עשייה, מטלות ומשימות.

 

שעות שינה – כדאי להקפיד על שעות שינה עקביות יום יום כמו כן ישנה חשיבות רבה למשך שעות שינה הרציפות. חשוב מאוד לא לגרור עייפות יתר, ההנחה הרווחת היא שכאשר התינוק או הילד שלנו מתעייף יותר על המידה הוא יירדם בקלות ובמהירות, הנחה זו אינה בהכרח נכונה! כאשר תינוקות עייפים מידי קשה להם להירדם ולכן כדאי להיות ערניים לסימני העייפות המופיעים לרוב אצלם כגון: שפשופי עיניים, נגיעה באוזניים, פיהוקים, אי שקט ועוד.

רוגע ונועם של ההורים – כאשר מגיע מועד השכבת הילדים לשינה השתדלו להיות רגועים, רגישים, מכילים ואמפטיים כלפי ילדיכם (גם אם קשה לכם ואתם אחרי יום גדוש וטעון ואתם כבר רוצים לסיים את מטלת השינה וההרדמה של ילדיכם). ככל שתעבירו את חוויית הערב והשינה בנועם, ברוך ובסבלנות ייתרה כך הפרידה של ילדיכם מהיום תהיה מהירה וקלה יותר והוא ילך לישון בביטחון וברוגע.

טקס שינה – טקס שינה הוא מרכיב חשוב מאוד בהטמעת הרגלי שינה בריאים אצל ילדיכם, טקס זה שונה מבית לבית אך עיקריו זהים. לרוב טקס השינה מתחיל במקלחת של סוף היום, קריאת סיפור או שיר לפני השינה – יהיו אחרים שישוחחו על חוויות טובות שהיו במהלך היום. טקס השינה ויסתיים בנשיקת לילה טוב כיסוי ועיטוף בשמיכה. כיועצת שינה אני ממליצה כי טקס השינה יהיה תבניתי ויתבצע על בסיס יומיומי קבוע, מטרתו להעביר מסר לילדים כי שעות היום הסתיימו וכעת זמן מנוחה, כאשר טקס זה מתבצע באופן נכון וקבוע הילד רוחש ביטחון, שלווה ורוגע וקל להתמודד עם חוויית השינה. מיותר לציין כי הבית כולו נכנס לאווירה נעימה ומרגיעה כאשר שלב השינה נכנס לסדר וארגון.

רעש לבן – רעש לבן הינו רעשי רקע שלרוב מרגיע ומסייע לתינוק להירדם בקלות ייתרה, למשל:  רעש של "שלג" בטלוויזיה, מוזיקת מובייל או כל מוסיקת רקע אחרת ובתנאי שתהיה מרגיעה ומונוטונית. חשוב לציין כי לא בהכרח שהרעש הלבן מתאים לכל התינוקות אך יחד עם זאת לרוב הוא בהחלט מסייע ונותן תחושה של שלווה ורוגע.

הקשבה לצרכים של התינוק -  גם לאחר שהתקיים טקס שינה בשעה הקבועה ונראה כי השגרה תקינה, ובכל זאת התינוק שלכם לא מצליח להירדם - יכולות להיות סיבות נוספות שמעיבות ומקשות על העולל הקטן. כל הורה מכיר את ילדו טוב ויודע מתי לא נוח לו בדקו את החיתול, אולי הוא רעב, אולי הוא לא מרגיש טוב ועוד. כאשר ילדיכם בוכה באי נוחות סביר להניח כי קיימת איזושהי בעיה מצאו אותה וטפלו בה.

לכל ילד ולכל תינוק יש דרך מיוחדת המותאמת לו אישית ולכן המלצתי היא לקחת את הטיפים שיכולים להתאים לילדיכם באופן אישי. השתדלו להיות גמישים ולזרום עם הצרכים של ילדיכם כמובן שתתאימו את אופן שניה לסגנון ההורות שלכם ולאופי ביתכם כל  שיהיה לכם נוח ושלם לבצע זאת. ניתן לפנות אל שירי אוסטרובסקי – יועצת שינה לתינוקות ויועצת התפתחותית מוסמכת בטלפון מספר: 050-7919871 או לכתוב לדוא"ל:  Shiri@Shiri-Sleep.co.il.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים