חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

600 זוגות אופניים חשמליים נבדקו בשני מקיפים בעיר

 

ממצאים מדאיגים במבצע אכיפה והסברה שמוביל מטה הבטיחות בחברה לבטחון * השוטרים והפקחים נתקלו בצעירים שרוכבים על אופניים חשמליים משודרגים שהגבלת המהירות הקיימת בוטלה *  צעירים בני 13 רוכבים ללא קסדה, מרכיבים חברים ונוסעים עם אוזניות בלי אפשרות לשמוע את הסביבה * תמונות שצולמו לפני המבצע ואחרי המבצע במקיף י”א מבטאות את תוצאות האכיפה

 

דמיינו לכם ילד בן 13 שרוכב על אופניים במהירות אדירה של 60 קמ"ש, לא בלבד שזו סכנה ברורה ומידית לרוכב שכן המשקל הקל של האופניים עשוי להוביל לאיבוד שליטה במהירות כזו, מדובר גם בסכנה ממשית על שלומם של עוברי האורח. אלו אחד מהממצאים שנתקלו בהם שוטרי משטרת ראשון לציון ופקחי החברה לבטחון שהוצבו השבוע בכניסה למקיפים "בר לב" ו"ראשונים" במטרה לאכוף וגם להסביר על רכיבה על פי החוק. מבצע האכיפה יגיע בקרוב לבתי ספר נוספים בעיר.

כזכור מטה הבטיחות בחברה לבטחון בשיתוף משטרת ישראל החלו במבצעי אכיפה והסברה מול תלמידים הרוכבים על אופניים חשמליים לאור עלייה משמעותית במספר הרוכבים הצעירים ואי ציות הוראות החוק בדבר רכיבה על אופניים עם מנוע עזר (אופניים חשמליים).

כ-600 זוגות אופניים נבדקו בשני המקיפים, אחד הממצאים השכיחים ביותר בביקורות שנעשו בכניסות לבתי הספר העל יסודיים הוא גיל הרוכבים הנמוך מ-16, עליהם חל איסור לרכיבה באופניים חשמליים. עוד ממצאים: רוכבים שמרכיבים את החברים ולא חובשים קסדה, רוכבים עם אוזניות ולא שומעים את הסביבה, השתוללות ונסיעה על המדרכה ולא בשבילים הייעודיים.

בביקורת פתע שנערכה בתחילת השבוע לאחר מבצע האכיפה בשבוע שעבר, הגיעו מספר בודד של רוכבים, כולם הגיעו עם קסדות לראשם. תמונה שצולמה בפתיחת שנת הלימודים מבטאת את היקף השינוי. מעקה שביל הכניסה למקיף י"א היה עמוס באופניים חשמליים. בביקורת הפתע צולמה אותה כניסה כשהיא ריקה מאופניים חשמליים.

יש לציין כי לפעילות הזו שותפים כל הגורמים המעורבים, בין היתר הנהלות בתי הספר, ועדי הורים, פרלמנט הנוער ועוד. במשך כשנתיים הוביל וקידם מטה הבטיחות בחברה לבטחון בראשון לציון, בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, את נושא ההסברה בקרב תלמידי בתי הספר. חולקו חוברות הסברה לכ-9000 תלמידים בכל המקיפים בעיר ובוצעה הסברה  והדרכה מעשית לתלמידים.

מטרת המבצע להנחיל הלכה למעשה את נושא העמידה בהוראות החוק המחייבות כל רוכב אופניים חשמליים.  סגן ראש העירייה, רז קינסטליך, המחזיק בתיק החברה לבטחון הוסיף כי הפעילות בבתי הספר הכתב גלים ותלמידים חושבים פעמיים לפני שהם יוצאים עם האופניים לבתי הספר "כמות הנפגעים עולה מיום ליום, הרכיבה על מדרכות יוצרת סכנה ומטרד להולכי הרגל. אנחנו נחושים להמשיך עם הפעילות בכניסות לבתי הספר".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים