חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

כבוד לגננות המיתולוגיות של ראשון

 

עמנואלה בן יעקב ובתיה אברמוביץ’, נשות חינוך שגידלו דורות של ילדים, יזכו להנצחה בשלטי רחוב בעיר * וגם שרת הבריאות לשעבר שושנה ארבלי אלמוזנינו תזכה לרחוב על שמה * רחוב נוסף בנחלת יהודה יקרא על שמו של חכם עזרא כהן, רב, חזן, פוסק ובורר שהיה דמות מרכזית ורבת השפעה בנחלת

 

הועדה לקריאת שמות לרחובות והנצחה בעיריית ראשון לציון אישרה קריאת ארבעה שמות לרחובות בעיר מתוכם הנצחתן של שלוש נשים ברחובות העיר.  שתי גננות, נשות חינוך מסורות ואהובות יזכו בהכרה. עמנואלה בן יעקב שנפטרה לפני שמונה שנים, נולדה ב-1919 ועלתה לארץ בגיל חמש. הייתה חברה פעילה ב"הגנה" במשך 11 שנים ובהמשך שימשה גננת בראשון לציון במשך 35 שנים כשהיא מחנכת דורות של ילדים על ברכי האמונה בלמידה כאמצעי להתקדמות בחיים.

הרחוב על שמה יחל מרחוב משה בן נחמן בשיכון המזרח. גננת מיתולוגית נוספת היא בתיה אברמוביץ’, נצר למשפחת הביל"וי יהודה צצליכין. בתיה נולדה בראשון לציון ב-1919 ולמדה בבית הספר חביב. עבדה במשך 25 שנים כגננת וכולם זוכרים אותה כ"דודה בתיה" וה"גננת בתיה" ולכן שם הרחוב יקרא "הגננת בתיה". בתיה נפטרה ב-2013.

שם רחוב נוסף על שם אישה יקרא שושנה ארבלי אלמוזנינו, שרת הבריאות בממשלה ה-22, סגנית יו"ר הכנבת וסגנית שר הבריאות בממשלה ה-21 וכן חברת כנסת מהכנסת השישית ועד הכנסת ה-12. שושנה נולדה ב-1926 במוסול, עירק, היא הצטרפה לגרעין ההתיישבות מחתרתי מטעם המוסד לעלייה ב’. ב-1948 הצטרפה לתנועת אחדות העבודה ושמונה שנים לאחר מכן התמנתה למנהלת המחלקה להכשרה ולעבודה במועצת הפועלות. היא תמכה בעידוד נשים לצאת לעבודה מחוץ לביתן ולצורך כך פעלה לקידום לימודים והכשרה מקצועית לנערות ונשים. לאחר פרישתה מהכנסת, המשיכה למלא תפקידים ציבוריים  כמו נשיאת העמותה למרכז מורשת יהדות מוסול, נשיאת המכון לחקר יהדות מוצל ע"ש עזרא לניאדו ותפקידים נוספים.

הרחוב על שמה יחל מרחוב דיזינגוף בעיר. רחוב נוסף יקרא על שמו של חכם עזרא כהן, רב במעברה בנחלת, חזן, פוסק ובורר. ממייסדי בית הכנסת "אליהו הנביא". היה דמות מרכזית ובעלת השפעה כראש הקהילה בנחלת ב’. עבד במכון וולקני ונפטר ב-1987. מספרים שהיה מקובל על פני כל העדות ועל כל תושבי שכונת נחלת יהודה. היה עורך בר מצווה לילדים נזקקים ותרם רבות לצדקה. רחוב על שמו יחל מרחוב האגס בנחלת יהודה.

תמונה הגננות באדיבות מוזאון ראשון לציון

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים