חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

כך בוחרים היום ביטוח רכב

 

בין שלל הביטוחים הבסיסיים וההכרחיים ישנו ביטוח אחד חשוב במיוחד, שמסוגל לתת מענה לשני צרכים עיקריים – טיפול בנזקי גוף מן הצד האחד, וטיפול בנזקי רכוש מן הצד השני. הביטוח הזה הוא ביטוח הרכב שלכם,, וחשיבותו הרבה באה לידי ביטוי בעצם קיומו של ביטוח חובה.

 

בין שלל הביטוחים הבסיסיים וההכרחיים ישנו ביטוח אחד חשוב במיוחד, שמסוגל לתת מענה לשני צרכים עיקריים – טיפול בנזקי גוף מן הצד האחד, וטיפול בנזקי רכוש מן הצד השני. הביטוח הזה הוא ביטוח הרכב שלכם, וחשיבותו הרבה באה לידי ביטוי בעצם קיומו של ביטוח חובה. עם זאת, לצד ביטוח החובה ישנן אפשרויות נוספות להרחבת הכיסוי שלכם, וכדי שתוכלו לקבל החלטות בצורה נכונה וטובה ריכזנו עבורכם כמה טיפים חיוניים.

 

סוגי הביטוחים

הביטוח הבסיסי וההכרחי הוא ביטוח חובה, והוא נקרא כך משום שכל בעל רכב בישראל מחויב על פי החוק לרכוש פוליסת ביטוח מהסוג הזה. במסגרת הפוליסה אתם זכאיים לכיסוי בגין נזקי גוף שייגרמו לכם, הנהגים, וגם לנוסעים האחרים ברכב ולהולכי רגל שעשויים להיפגע במהלך תאונה שבה תהיו מעורבים. במקרה שבו מופעלת פוליסת ביטוח חובה מוענק כיסוי לכל הנפגעים, ללא כל הבחנה בין מי שאחראי לתאונה ובין מי שנפגע בה שלא באחריותו. לעומתו, ביטוח רכב מקיף מעניק כיסויים נוספים גם במצב שבו הרכב נגנב או נשרף, למשל. כך תקבלו פיצוי על נזקים שנגרמו למכונית שלכם, וגם תכוסו במקרה שבו אתם אלה שמסבים נזק למכונית אחרת, אם כי ברוב המקרים הפעלת הפוליסה תדרוש השתתפות עצמית (ידועה מראש). לבסוף, ביטוח צד גימל מתאים בעיקר למי שלא רכש ביטוח מקיף, והוא מכסה רק את הצד הנפגע, וגם במצבים אלה אחריותו מוגבלת.

 

שאלות שחשוב לשאול מראש

במהלך ההתייעצות שלכם עם סוכני הביטוח ובזמן שאתם אוספים הצעות מחיר מחברות שונות, ישנן כמה שאלות שחשוב שתשאלו, וכמה משתנים שכדאי שתגדירו. הפרמטר המרכזי הוא כמובן המחיר, וכאן כדאי שתדעו מהי העלות החודשית של כל ביטוח, ומה התקציב המתאים לכם. בנוסף כדאי שתגדירו מי הנהגים המורשים להיכנס אל הרכב, כך שאם אתם מתכוונים לאפשר לנהג החדש בן ה-18 לנהוג, תצטרכו לציין זאת מבעוד מועד, במעמד רכישת הפוליסה, ואף תצטרכו לשלם תוספת כדי לבטח גם אותו. פוליסות שונות גם יגדירו שירותים נלווים והגדרות הקשורות במוסך המורשה לבצע תיקונים וטיפולים (האם יידרשו טיפולים רק במוסך רשמי של היבואן או רק במוסך של חברת הביטוח למשל).

 

טוטאל לוס ורכבים חלופיים

רגע לפני שאתם חותמים על הוראת הקבע לחברת הביטוח, בדקו מה היא ההגדרה לטוטאל לוס (עד 50% ממחירון הרכב, ולא שיעורים גבוהים יותר כפי שמקובל בפוליסות מסוימות) וכן מי צפוי להעניק לכם שירותים במקרה של תקלה במכונית, לרבות שירותי גרירה ומוסכים. לבסוף, אל תשכחו לשאול מראש האם יוענק לכם רכב חלופי במקרה שבו המכונית תיגנב או במצב שבו ייגרם לה נזק חלקי או מלא שימנע מכם יכולת לנהוג בה. במידה ואתם זכאים לרכב חלופי, רצוי שתקבלו התחייבות לכך שיסופק לכם בתוך יממה אחת בלבד, ועד שלושה ימים לכל המאוחר, אחרת תמצאו את עצמכם ללא פתרון.

 

פרטים נוספים באתר כלל ביטוח בכתובת: https://www.clalbit.co.il/insurance/carins/Pages/default.aspx

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים