חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

חריטת מספר זהות הרוכב על שילדת אופניים

 

השירות יינתן ללא תשלום ברחבת העירייה בשבוע הבא * מספר הזהות צפוי לצמצם את תופעת גניבת האופניים * על פי הערכות מסתובבים ברחבי העיר כ-5000 זוגות אופניים * במקביל, מטה הבטיחות בחברה לבטחון אוכף בבתי הספר העל יסודיים את הרכיבה על האופניים החשמליים

 

תרשמו ביומן: בשבוע הבא, 16-17 במאי, בין השעות 14:00 ל-20:00 בערב ברחבת העירייה, יערוך מטה הבטיחות בדרכים שבחברה לבטחון מבצע לחריטת מספרי זהות הרוכבים על האופניים החשמליים שלהם. מדובר בשירות שיינתן בחינם לתושבי העיר ומטרתו להטביע את בעלותם על האופניים ובכך להביא לצמצום תופעת גניבות האופניים והוכחת בעלותם.

על פי הערכות מסתובבים ברחבי העיר כ-5000 זוגות אופניים חשמליים כאשר על חלק ניכר מהם רוכבים צעירים ובני נוער. העלייה בקרב משתמשי אופניים חשמליים הובילה לגידול חד בתופעות גניבת אופניים או לחילופין גניבת סוללות של האופניים. במקרים רבים קשה מאוד לאתר את הבעלים האמתיים. עם החריטה של האופניים, ירשמו פרטי הבעלים במאגר נתונים של העירייה ושל המשטרה. במקרה שהאופניים יימצאו על ידי שוטר או אזרח, או שיוצעו למכירה בחנות אופניים, ניתן יהיה ליצור קשר עם המספר החרוט,  ולבדוק אם האופניים נגנבו. תהליך החריטה פשוט, קצר ונעשה בחלק התחתון של שילדת האופניים, כך שהוא לא פוגע באסתטיקה והנראות שלהם.

יש לציין כי במקביל מוביל מטה הבטיחות בעירייה מבצע אכיפה בבתי ספר על יסודיים ברחבי העיר. פקחי החברה לבטחון ושוטרי תחנת ראשון לציון המתינו לתלמידים בכניסה לבתי הספר ובצעו ביקורות פתע לתלמידים שהגיעו עם האופניים לבית הספר. מאות זוגות אופניים נבדקו כאשר אחד הממצאים השכיחים ביותר בביקורות שנעשו בכניסות לבתי הספר העל יסודיים הוא גיל הרוכבים הנמוך מ-16, עליהם חל איסור לרכיבה באופניים חשמליים. עוד ממצאים: רוכבים שמרכיבים את החברים ולא חובשים קסדה, רוכבים עם אוזניות ולא שומעים את הסביבה, השתוללות ונסיעה על המדרכה ולא בשבילים הייעודיים. יש לציין כי לפעילות הזו שותפים כל הגורמים המעורבים, בין היתר הנהלות בתי הספר, ועדי הורים, פרלמנט הנוער ועוד.

סגן ראש העירייה, רז קינסטליך, המחזיק בתיק החברה לבטחון: ?האופניים החשמליים הפכו להיות נחלת הכלל, כלי תחבורה פופולארי בקרב צעירים ומבוגרים כאחד, הביקוש גדל וכך גם אחוזי הגניבות. בשירות ייחודי וללא עלות נוכל למנוע את הגניבה הבאה. אנו נכונים למגר את תופעת הגניבות של אופניים חשמליים וקוראים לבעלי האופניים להגיע ולבצע את החריטה?.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים