חיפוש
 
לדף הבית >>     כלכלה עסקים וקריירה >>

עסקים למכירה - איך ללכת על זה

 

אתם מחליטים לצאת לדרך, לשנס מותניים, לקפל שרוולים ולהקים עסק משלכם. כל מי שיש בו את הרצון הזה יודע עד כמה המחשבה על הקמת עסק ויציאה לדרך עצמאית יכול להיות מרגש, למרות האתגרים בדרך.

 

אתם מחליטים לצאת לדרך, לשנס מותניים, לקפל שרוולים ולהקים עסק משלכם. כל מי שיש בו את הרצון הזה יודע עד כמה המחשבה על הקמת עסק ויציאה לדרך עצמאית יכול להיות מרגש, למרות האתגרים בדרך. כשמקימים עסק, חייבים להיות מסודרים מכמה חזיתות, כולל עניינים בירוקרטיים שונים עם מס ההכנה, רשות המיסים, רשם העסקים וכל סוכנות ממשלתית או עירונית שצריכה לקחת חלק בניהול התקין של העסק.

אנשים רבים נרתעים מהקמה של עסק מהיסוד, מה שמונע מהם להגשים את החלום הקטן של ניהול עצמאי ויציאה ממעגל השכירות. למרבה השמחה, ישנה דרך להתחיל לנהל עסק משלכם בלי לבנות אותו לבנה אחר לבנה, אלא לקנות עסק קיים. עסקים למכירה מהווים הזדמנות מצוינת ליזמים מתחילים שמעוניינים לקבל דריסת רגל לעולם העסקים, אך חוששים להתחיל הכול מאפס.

עסקים למכירה – מה משמעותם?

פעמים רבות, בעלי עסק מחליטים שהם אינם מעוניינים להמשיך ולנהל את העסק שלהם מסיבה כזו או אחרת. זה יכול לנבוע מרצון לפרוש, חוסר יכולת להתמיד בניהול העסק, וכל סיבה אחרת שגורמת להם להחליט לסגור את עסקיהם. במקרים הללו עומדת על השולחן הצעה של עסקים למכירה שבעליהם לא מעוניינים או לא יכולים להמשיך ולנהל אותם. כאשר רוכשים עסקים למכירה, מקבלים בעצם מעין עסקת חבילה הכוללת את המבנה והתשתיות של העסק, הרישום שלו ברשויות השונות, נותני שירות, חשבון בנק ועוד.

זה מאפשר להתחיל לנהל את העסק לא מנקודה התחלתית ובסיסי, אלא מבסיס איתן שהוכיח את עצמו לאורך השנים. העובדה שיש עסק שקיים כמה שנים משמעה שיש לו לקוחות שמכירים אותו, כך שאתם מקבלים גם אותם, מעטים או רבים ככל שיהיו.

בדקו מתחת לשטיח

עסקים למכירה נשמעים מפתים למדי עבור כל אדם שרוצה לצאת לדרך עצמאית, אך חשוב לבדוק אותם בצורה יסודית כדי למנוע בעיות עתידיות מבחינה אישית או עסקית. תחילה בדקו את הדברים על פני השטח, כלומר את מראה המבנה, היסודות, התשתיות ומערכת החשמל והמים. אל תסתפקו רק במבט שטחי, אלא הביאו אנשי מקצוע שיוכלו להגיד לכם האם המקום דורש שיפוץ ובאיזה היקף. לאחר הבדיקה הזו, תוכלו להתחיל לבחון את העסק מקרוב יותר, כלומר את הרישומים שלו במוסדות השונים. חשוב לראות שאין לעסק כזה או אחר חובות בבנק, נושים שנמצאים בעקבותיו או בעיות חוקיות שאתם אלו שעלולים לרשת אותם. אם תראו שהכול תקין, עסקים למכירה בהחלט יכולים לשים אתכם על הנתיב לעצמאות שכולנו מייחלים לו, ולאפשר לכם להתחיל אותו ברגל ימין ועם הרבה יתרונות לצדכם.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים