חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

פריצת דרך להקמת שובר גלים  

 

אחרי שבע שנים, אישר משרד הפנים את בקשת העירייה להרחיב את תחום השיפוט של העיר מערבה אל תוך השטח הימי, כך שתוכל לתכנן הקמת שובר גלים * ראש העירייה, דב צור: ”בשורה משמחת, אך מלאכה רבה עוד לפנינו”

 

מינהל ההנדסה בעיריית ראשון לציון נערך להכנת תוכנית להקמת שובר גלים לחופה של העיר. פריצת דרך זו מתאפשרת לאחר שמשרד הפנים אישר בקשה שהגישה העירייה בשנת 2011 למשרד הפנים להרחיב את תחום השיפוט של העיר מערבה, אל תוך השטח הימי, על מנת להתחיל בתכנון שובר הגלים. למעשה, מכיוון שגבול תחום השיפוט של העיר ראשון לציון מסתיים בקו המים, לא יכולה העירייה לתכנן הקמת שובר גלים בים.

ראש העירייה, דב צור, עמל על הקמת שובר גלים בשמונה השנים האחרונות אך נתקל בהתנגדות נחרצת של משרד הפנים, אשר גורס כי שוברי גלים מהווים סכנה בטיחותית ומגבירים את סיכון הטביעה, כמו כן, פוגעים בזרימה הטבעית של החול ובכך גורמים לפגיעה בסביבה החופית ובמצוקים. עם זאת, בעיריית ראשון לציון סברו כי ניתן להקים שוברי גלים אשר יתנו את המענה לרוחצים בחוף הים בעיר ובמקביל לשמור על בטיחות המתרחצים ועל הסביבה החופית. עוד ציינו, כי ערים רבות בארץ ובעולם השוכנות לחוף ים, הצליחו למצוא את האיזון הנכון, וכך תעשה גם ראשון לציון.

"מדובר בבשורה משמחת" אמר ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, עם אישור הבקשה "אך מלאכה רבה עוד לפנינו לפני שאנחנו מגיעים אל שובר הגלים. עשינו צעד חשוב. אנחנו נרתום את היעילות, המקצועיות והנחישות של עיריית ראשון לציון לטובת העניין, ואני מאמין שנצליח להגיע אל היעד".

נזכיר כי זו לא פעם ראשונה שהעירייה מתעקשת ומתמודדת מול הבירוקרטיה במשרד הפנים.

רק לפני כשנתיים קיבלה העיר עוד 150 מטר של רצועת חוף לאחר מאבק של שנים בנבכי הבירוקרטיה. לעיר יש למעלה משבעה קילומטרים של רצועת חוף, אולם יותר משישה קילומטרים מוחזקים על ידי צה"ל וסגורים בפני הציבור.

בתכנית המתאר 2030 שאושרה לאחרונה מבקשת העירייה לפנות כשני קילומטרים מרצועת החוף של ראשון לציון המוחזק כיום בידי משרד הביטחון ובכך להפוך את ראשון לציון לעיר עם הפנים לים. נוסף על כך מתכננת העירייה הקמת בתי מלון לאורך רצועת החוף.

  

צילום: אביב בן אור

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים