חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

המדור הראשון שאחרי החופש הגדול 2017

 

הכי חשוב לקחת איתנו את החיוך הגדול, ולהתחיל שנה חדשה הכי טוב שאפשר. אני רוצה רק לבקש מכם לשמור על עצמכם ,ולהתרחק מסכנות. ללכת לבית הספר רק על המדרכה, ולא לדבר עם אנשים זרים שאנו לא מכירים. 

 

דברים מהלב :  שלום ילדים זה המדור הראשון שאחרי החופש הגדול 2017 .לאחר חודשיים של חופשה בשבוע שעבר ביום שישי חזרתם  ללימודים ,לבית הספר, ולגן הילדים .סוף הוא גם התחלה חדשה .למי שסיים את גן הילדים, ומתחיל ללמוד בבית הספר בכיתה א’, אני רוצה לאחל המון הצלחה ,ואל תכניסו לילקוט שלכם אלימות .אני מקווה שמהילקוט שלכם יצאו רק דברים טובים כמו לימודים, סבלנות, ויתורים, אהבה לזולת, ושתצליחו בשנה הזאת עם מורה חדשה לימודים שיעורים ומבחנים. היום הראשון הוא מאוד מרגש, כי לוקחים איתנו את כל מה שהכנו. את הילקוט, הספרים ,המחברות והקלמר .

הכי חשוב לקחת איתנו את החיוך הגדול, ולהתחיל שנה חדשה הכי טוב שאפשר. אני רוצה רק לבקש מכם לשמור על עצמכם ,ולהתרחק מסכנות. ללכת לבית הספר רק על המדרכה, ולא לדבר עם אנשים זרים שאנו לא מכירים. את הכביש חוצים רק במעבר החצייה, וכמובן שומעים בקול משמרות הזה"ב .כשאתם מסיימים את יום הלימודים, אתם צריכים לחזור הביתה ישר, ולא להתעכב בדרך עם חברים. ההורים שנמצאים בעבודה רוצים להמשיך את היום בשקט, ולדעת שחזרתם הביתה בשלום .

השבוע נכנס חודש אלול שהוא חודש הרחמים והסליחות ראש השנה ויום הכיפורים ממש בפתח. וזאת הזדמנות טובה לפני החגים לחשוב רק דברים טובים להתפייס עם חברים ,שבעבר רבנו איתם .לכבד זה את זה ,ותזכרו שאתם תפגשו פנים חדשות של ילדים חדשים, ולכן צריכים לדעת לקבל זה את זה, ולא לצחוק על אף אחד, גם אם הוא קצת שונה מאיתנו . אז ילדים חמודים שיהיה לכם בהצלחה גדולה בשנת הלימודים החדשה שנה של התחלות חדשות ,חברים חדשים ,הצלחות חדשות , ובעיקר בריאות ושמחה  שלכם      איציק הליצן   

פינת המכתבים :

שאלה : לאיציק הליצן שלום קוראים לי בועז ואני עולה לכיתה ה ויש לי בעיה שמאוד מפריעה לי ואני רוצה להתייעץ אתך. יש לנו בכיתה ילדה שאני מאוד אוהב ובטיול שהיה לנו מהצופים בקיץ דיברנו הרבה ואפילו ישבנו ביחד באוטובוס בטיול והיה לנו מאוד כיף .אני כל הזמן חושב עליה ושולחים הודעות כל הזמן אחד לשני , ואני מרגיש שאני כל הזמן רוצה להיות לידה , איציק רציתי לשאול אותך אם זאת אהבה ? או שזה סתם משהו... תענה לי בבקשה כי אני מתבייש לשאול את ההורים שלי. תודה בועז..

תשובה : לבועז החמוד, כל כך נהניתי לקרוא את המכתב שלך וחייכתי לי .כמה שאתם מתוקים , כן זה סוג של אהבה ,שיש בה רגשות ומחשבות והודעות, ורצון משותף להיפגש  ולהיות ביחד. אתם חיים בעידן הווצאפ והפייסבוק ,לנו לא היה את זה והיינו כותבים פתקים על נייר ונותנים אחד לשני . על אהבה צריכים לשמור כל הזמן ולא להתבייש בכך . וכן מותר לך לשאול אותה אם היא אוהבת אותך . תיהנה לך ותשמור על עצמך ועלייה ותמיד תחשוב איך לשמור על זה ולא לפגוע. בהצלחה גדולה... וגם לשמור על ידידות טובה זה לא פחות חשוב .

פינת המעשה הטוב :

השבוע אספר לכם על "התאחדות קבלני מיזוג האוויר בישראל" שנרתמו ליום כיף לילדים חולי סרטן ומשפחותיהם מהמחלקה האונקולוגית בבתי החולים :שניידר , דנה, והדסה עין כרם , שהפקתי בתחנת מכבי האש בקריית אונו. בשיתוף "עמותת חיים" למען ילדים חולי סרטן, התאחדות קבלני מיזוג האוויר בישראל ,תרמו וארגנו את כל האוכל, השתייה, ובר מתוקים עשיר. כל ילד קיבל רמקול בלוטוס. זו שנה השנייה שהם נרתמים איתי לפרויקט מיוחד זה. גם ברק עטרי מדוכני המזון עם פופ קורן, סערות סבתא, בועות סבון, והמתנפחים. נועם עם צילום מגנטים, ותיקי עם הטבון. זה היה יום כיף בלתי נשכח.

ההמלצה השבועית:

השבוע אמליץ לכם על ספר ילדים חדש ספר ילדים חדש: "המגרות של סבא" מאת שמואל צור, בהוצאת הספרים טפר, מכיל עשרה סיפורים ושירים קצרים העוסקים בחיי היום יום של ילדים וילדות. בחדר של סבא, בין שולחן הכתיבה לכוננית הספרים, עומד ארון ובארון מגרות. ובכל מגרה מסתתר לו סוד שרק סבא מכיר. אולי זה צעצוע או חית מחמד. אולי זה סיפור או שיר. אולי זה זיכרון רחוק ואולי חלום שטרם התגשם, או סתם לקח שכדאי ללמוד. הסיפורים והשירים מעבירים מסרים וערכים של חברות ושיתוף, אהבה ואכפתיות, דאגה לזולת ועוד. הספר נפתח בהקדמה קצרה וקסומה שנדמה שילדים ימהרו להזדהות עם תוכנה וכותרתה:

המגרות של סבא’ ההקדמה מתארת את חדרו של סבא שמואל ומתמקדת במקום ממנו מגיעים כל הסודות שסבא שמואל מכיר: ארון המגירות בחדרו. בין שולחן הכתיבה לכוננית הספרים בתוך ארון ישן וכבד, שוכנות מגירות בגדלים שונים המכילות קסמים שרק סבא מכיר ויכולים להפוך לסיפור או לשיר, לצעצוע, חיית מחמד, חלום או זיכרון ישן. סבא פותח תשע מגירות שונות המכילות שירים, סיפורים וזיכרונות ומציג את תוכנן לקוראים הצעירים. מומלץ בחום איציק הליצן.

הבדיחה השבועית:

למה החלב, לא משחק כדורגל ???

כי הוא מחמיץ...!!!

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים