חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

גולשים מתחילים – מה עדיף – סנואבורד או סקי?

 

גלישה בשלג היא אחד התחביבים האהובים על ישראלים רבים, כאשר מדי שנה כמות חופשות הסקי אליהן יוצאים מישראל עולה בהתמדה.

 

גלישה בשלג היא אחד התחביבים האהובים על ישראלים רבים, כאשר מדי שנה כמות חופשות הסקי אליהן יוצאים מישראל עולה בהתמדה. אולי עקב הקרבה לאתרים הטובים בעולם השוכנים באלפים האירופאים ואולי מסיבות אחרות – יותר ויותר ישראלים מגיעים למסקנה כי גלישת חורף היא מסוג התחביבים המעניינים והמרגשים ביותר שיש.

עבור גולשים מתחילים אשר עדיין לא היו בחופשת סקי ומתכננים כיום את החופשה הראשונה שלהם – עם מה עדיף להתחיל – סקי או סנואבורד? מה ההבדלים העיקריים בין השניים והאם נדרשות הכנות מקדימות שונות, דוגמת ביטוח נסיעות סקי או שכירת ציוד מיוחד?

 מהירות ויציבות מול תנועות ריקוד בשלג הרך – סקי מול סנואבורד

כמובן שלא ניתן לתת תשובה חד משמעית לשאלה – מה עדיף? לכל אחד ואחת עשוי להתאים משהו אחר, ולכן נסקור בקצרה את ההבדלים העיקריים בין שתי האופציות, כך שכל אחד יוכל להחליט מה מתאים יותר עבורו.

סקי הוא הספורט המקורי והמסורתי יותר בעולם גלישת החורף. היתרונות העיקריים של סקי הם מהירות ויציבות – גולשי סקי טובים מגיעים למהירויות שאף גולש סנואבורד לא יוכל להגיע אליהן, מפני שמגלשי סקי בנויים בצורה המאפשרת צבירת מהירות עצומה (ניתן להגיע בקלות למהירות של עשרות קמ"ש ואף למעלה מכך!), תוך שמירה על יציבות מרבית. מגלשי הסקי המיוצרים כיום כל כך משוכללים ויעילים עד כי הם הופכים את ההתרסקויות לנדירות יחסית, במיוחד בקרב מי שצבר מעט ניסיון.

סנואבורד, לעומת זאת, הוא סיפור שונה לגמרי. מדובר בגלישה הדומה יותר לגלישת גלים, כאשר כאן הדגש הוא על תנועות דינאמיות יותר המזכירות במובנים רבים סוג של ריקוד. סנואבורד בנוי יותר גם לגלישה על שלג רך (מה שמכונה "פאודר") ובתולי, כך שעם סנואבורד ניתן לצאת לטיולים מחוץ למסלול ולגלות חלקים חדשים בהר.

למרות התדמית המצטיירת פעמים רבות, סנואבורד אינו יותר אתגרי או "אקסטרימי" מאשר סקי, במיוחד בהתחשב באדרנלין הכרוך במהירויות הגבוהות אליהן מגיעים עם סקי. גולשים רבים יעידו כי בתור התחלה קל יותר ללמוד את הגלישה דווקא עם סקי, שכן המגלשיים היציבים והעובדה כי הרגליים אינן מתחברות בקלות שתיהן לאותו קרש  (כמו במקרה של סנואבורד) מקלה על המתחילים בימים הראשונים

 ביטוח סקי זהה ושכירת ציוד באתר עצמו – אין צורך בהכנות מקדימות שונות

ניתן לעשות השוואת ביטוח נסיעות ולקנות בקלות את הביטוח הזול ביותר לסקי מבחינת פרוצדורות נוספות שיש לדאוג לפני הנסיעה, אין הבדל משמעותי בין אם אתם מתחילים עם סקי ובין אם סנואבורד. במועדונים ואתרים שונים ייתכן ומחיר הציוד יהיה שונה, אך לא מדובר בהבדלים מהותיים. בכל מקרה, אין צורך לקבוע מראש – ניתן לשנות באתר עצמו את ההחלטה ולשכור ציוד זה או אחר. בכל הנוגע לפציעות –ביטוח סקי מכסה גם גלישת סקי וגם סנואבורד. מה שכן יש להיות מודעים אליו הוא שאם אתם יוצאים להרפתקת "אוף פיסט" (גלישה מחוץ למסלולים המסומנים), ונפצעים שם, ייתכן כי ביטוח הסקי לא יכסה את פציעתכם, שכן יצאתם מהמסלול המסודר בניגוד להוראות האתר...

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים